Tijdens het uitlezen kwam ik de volgende foutcodes tegen. Ik heb de module gereset. En een paar dagen later is de foutcode weer terug gekomen. Ik ga uit van een defecte lambasonde. Ik heb zelf de lambdasonde boven de katalysater aan de passagierskant gedemonteerd en schoongemaakt met een stalen borstel en rem reiniger. Maar het heeft niet geholpen. Later kwam ik tegen dat je de lambdasonde kan meten met een multimeter. Dit heb ik niet geprobeerd. ik heb inmiddels ook een foto gevonden die de lambdasonde nummering aangeeft. Ik ben er alleen niet wijzer van geworden. Wellicht kan iemand deze foutcode beter begrijpen en welke lamdasonde defect zou kunnen zijn. En hoe ik de lambdasonde zou kunnen meten van een
w204 C250 CDI, 2009
Diesel (651.911 - CRD2 - MT/AT - 204.002/003/202/203/302/303)
DTC Beschrijving
P2627 - De connectie voor de trimming resistor van zuurstofsensor 1 (cilinder bank 1)
- Kortsluiting naar aarde
- Intermitterend
P0133 - Lambdasensor 1, rij 1; Vertraagde reactie
- Signaal buiten bereik
- Intermitterend
defecte lambdasonde waarschijnlijk C250 CDI
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Dat heeft niet veel zin. Het meetelement zelf zit in het kapje wat je hebt schoongemaakt.jam250td schreef:Ik heb zelf de lambdasonde boven de katalysater aan de passagierskant gedemonteerd en schoongemaakt met een stalen borstel en rem reiniger.
Dus hij ziet er misschien leuker uit, maar de werking verandert niet
Als de kabellengtes hetzelfde zijn, kun je de sensoren van bank verwisselen. Verhuist de foutcode mee, dan weet je genoeg.
Logboek S500.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Kan dus ook een lekke katalysator zijn is mijn ervaring...
netjes gesplit op de velsnaad
netjes gesplit op de velsnaad
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Vibo
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 05 okt 2011 17:17
- Mercedes-Benz: (S210 250 turbodiesel 1998) (S211 Mopf 220CDI 2008) S204 Mopf 200CDI 2011
- Locatie: Maaskant BE
Hmm, nieuw voor mij, dacht dat enkel benzine motoren een lamda-sonde hadden en dit om de ideale mengverhouding tussen benz & lucht te krijgen.
Namelijk tussen 0,97 en 1,03 tenzij dat het een arm-mengsel motor is ( BMW enz..)
Maar dit is een CDI, klopt dit???
Is dat geen drukverschil meting ( dmv druksensoren ipv lambadasensoren ) voor en na het DPF (DieselPartikelFilter) ivm regeneratie???
Wil steeds bijleren, dus zeer benieuwd.
Namelijk tussen 0,97 en 1,03 tenzij dat het een arm-mengsel motor is ( BMW enz..)
Maar dit is een CDI, klopt dit???
Is dat geen drukverschil meting ( dmv druksensoren ipv lambadasensoren ) voor en na het DPF (DieselPartikelFilter) ivm regeneratie???
Wil steeds bijleren, dus zeer benieuwd.
- jam250td
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 14 feb 2008 00:18
- Mercedes-Benz: w204 C250 CDI AMG pakket
- Locatie: Den Haag
Haha de lambdasonde ziet er wel opgepoetst uit. Om de sensoren te veranderen. Gaat teveel tijd kosten. Zoek een makkelijkere manier. Ik ga vanmiddag proberen te meten met een multimeter bij degene waar ik bij kan.
- jam250td
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 14 feb 2008 00:18
- Mercedes-Benz: w204 C250 CDI AMG pakket
- Locatie: Den Haag
Ik probeerde dit aan te houden. Ik wilde de nieuwe lambdasonde meten maar lukt niet. Deze heeft 5 Polen.
Als ik het goed begrijp kan je deze meten zonder dat deze op auto is aangesloten.
De multimeter staat ook goed.
Zou de weerstand in de stekker zitten. Zoja dan moet ik dr stekker meten en niet kabels?
Als ik het goed begrijp kan je deze meten zonder dat deze op auto is aangesloten.
De multimeter staat ook goed.
Zou de weerstand in de stekker zitten. Zoja dan moet ik dr stekker meten en niet kabels?
- Bijlagen
-
- 1516441445728165277165.jpg (213.46 KiB) 2475 keer bekeken
-
- 15164415231761342158456.jpg (423.47 KiB) 2475 keer bekeken
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
In een lambdasonde zit een verwarmingselement voor wanneer de uitlaat niet heet genoeg is. (koud, stationair). Dit element moet een bepaalde weerstand hebben.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- W204Avantgarde
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Een 5 draads lambda is een breedbandsonde, deze kun je ook niet zomaar nameten.
Deze sondes werken met stroom (ampere's) ipv spanning (volt's).
Lamba op de KAT gaat vaker defect bij een 651, meestal de inwendige verwarmingsspiraal.
Dat is ook het enigste wat je in uitgebouwde toestand kan nameten met die multimeter.
Deze sondes werken met stroom (ampere's) ipv spanning (volt's).
Lamba op de KAT gaat vaker defect bij een 651, meestal de inwendige verwarmingsspiraal.
Dat is ook het enigste wat je in uitgebouwde toestand kan nameten met die multimeter.