Als ik dit lees, zou ik aanraden naar iemand met verstand van zaken te gaan... Als je basis dingen zoals speling op een stuurinrichting controleren niet kan, dan vrees ik dat verdere handelingen ook buiten uw kennisveld liggen.
Misschien scheelt er wel iets ernstig, wat u niet kan waarnemen door het gebrek aan kennis...
W201 190 taatspot gescheurd
- plorie
- Berichten: 20872
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Dat zal ook wel loslopen, niet iedereen weet alles maar dat wil niet zeggen dat je niets kunt...
Pitmanarm is dat ding waar je middelste spoorstang en stuurkogel aan vast zitten, daarmee scharniert de hele handel aan je carrosserie. De ene kant is dat de arm aan je stuurhuis, de andere kant is parallel daaraan je pitmanarm.
Pitmanarm is dat ding waar je middelste spoorstang en stuurkogel aan vast zitten, daarmee scharniert de hele handel aan je carrosserie. De ene kant is dat de arm aan je stuurhuis, de andere kant is parallel daaraan je pitmanarm.
Logboek S500.
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 08 aug 2016 17:53
- Mercedes-Benz: 190D 2.5 1986/ 250D 1992
Inderdaad, ik heb veel zaken zelf gedaan aan mijn wagens maar een pitman arm heb ik nooit vervangen.plorie schreef:Dat zal ook wel loslopen, niet iedereen weet alles maar dat wil niet zeggen dat je niets kunt...
Pitmanarm is dat ding waar je middelste spoorstang en stuurkogel aan vast zitten, daarmee scharniert de hele handel aan je carrosserie. De ene kant is dat de arm aan je stuurhuis, de andere kant is parallel daaraan je pitmanarm.
Is goed, ik zal het nakijken.
Zal dan de stuurdemper, middelste spoorstang ( die is nooit vervangen geweest) en de pitman arm bestellen.
Vervang ik gelijk alles.
Als het dan nog niet in orde is, dan denk ik dat de fuseekogels speling hebben. Ik kan niet anders dan raden wat het is.
De garages tegenwoordig zijn zakkenvullers, ik heb mijn wagen '3x' uitgelijnd, de eerste wist niet hoe je camber moest afstellen. en had toen alleen de sporing goed gezet.
de 2de had geen tijd, of had schrik omdat hij een oude wagen nooit uitgelijnd heeft, en de 3de heeft me niks gezegd dat er slijtage is aan het onderstel.
Eerst met de voorkant beginnen. Want hij stuurt niet lekker. desondanks uitlijning.
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 08 aug 2016 17:53
- Mercedes-Benz: 190D 2.5 1986/ 250D 1992
Moet je bij die middelste spoorstang een speciaale tool gebruiken? of is dat gewoon de moer losdraaien en eruit pakken?
De middelste spoorstang met de stuurdemper erop.
De middelste spoorstang met de stuurdemper erop.
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 08 aug 2016 17:53
- Mercedes-Benz: 190D 2.5 1986/ 250D 1992
Normaal kan ik die los krijgen zonder fuseetrekker, zoals de linkse en de rechtse spoorstang die bij het wiel zitten.plorie schreef:Fuseetrekker
Zou me verbazen dat je voor de middelste een fuseetrekker nodig hebt.
- René SLK230
- Berichten: 11247
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Die idler of piman arm rechts scharniert (bij een R170, die is gebaseerd op het W201 onderstel) in een rubber bus met bout.
Die wil ook speling gaan geven met de jaren wat resulteert in minder strak sturen. Vervang die samen met de stuurdemper ook gelijk als je de boel los hebt. Zie: http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... er#p847857
Die wil ook speling gaan geven met de jaren wat resulteert in minder strak sturen. Vervang die samen met de stuurdemper ook gelijk als je de boel los hebt. Zie: http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... er#p847857
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 15 dec 2017 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 08 aug 2016 17:53
- Mercedes-Benz: 190D 2.5 1986/ 250D 1992
Heb zo een kitje besteldRené SLK230 schreef:Die idler of piman arm rechts scharniert (bij een R170, die is gebaseerd op het W210 onderstel) in een rubber bus met bout.
Die wil ook speling gaan geven met de jaren wat resulteert in minder strak sturen. Vervang die samen met de stuurdemper ook gelijk als je de boel los hebt. Zie: http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... er#p847857
Maar die spoorstang komt gewoon met moeren los volgens mij, ik ga niet de kogel gewrichten appart vervangen, ik heb een hele spoorstangset samengesteld in 1 unit in de verpakking zitten, dus dat is gewoon 2 moeren er af, eentje links eentje rechts, en dan komt die volledig los.
- plorie
- Berichten: 20872
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Hoop je... dat zijn conische verbindingen zoals fusee- en stuurkogels.
Overigens is dat onderstel gebaseerd op W202-techniek, een W210 heeft een geintegreerd stuurhuis
Overigens is dat onderstel gebaseerd op W202-techniek, een W210 heeft een geintegreerd stuurhuis
Logboek S500.
- René SLK230
- Berichten: 11247
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ik schreef 210 waar ik 2012 bedoelde.plorie schreef:Overigens is dat onderstel gebaseerd op W202-techniek, een W210 heeft een geintegreerd stuurhuis
Maar deze heeft rechts toch zo'n zelfde hulparm en dus ook bus?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 08 aug 2016 17:53
- Mercedes-Benz: 190D 2.5 1986/ 250D 1992
middelste spoorstang en stuurdemper gemonteerd, nog steeds geen verbetering.
Het komt van achter, maar ik kan niet zien aan welke kant, heb de wielen er af gehad, alle armen zitten hand vast. de kont van de auto schud en is in onbalans op nat weer, zelfs bij recht uit rijden, voel je dat hij wilt ''driften''
Het komt van achter, maar ik kan niet zien aan welke kant, heb de wielen er af gehad, alle armen zitten hand vast. de kont van de auto schud en is in onbalans op nat weer, zelfs bij recht uit rijden, voel je dat hij wilt ''driften''
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 08 aug 2016 17:53
- Mercedes-Benz: 190D 2.5 1986/ 250D 1992
Ik heb samen met mijn zoon dan de subframe rubbers geinspecteerd en ze zien er nog goed uit. geen scheuren.plorie schreef:Heb je al iets met mijn tip gedaan?
Er blijft maar 1 ding over, en dat is de overige reactie armen bestellen en vervangen. 1tje is al nieuw, dus moet nog 4 armen bijhalen, dan is de rechterkant volledig vers qua reactie armen.