Regenereren E350 CDI 2013

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.

Regenereren E350 CDI 2013 twitterfacebook

Berichtdoor Benzje053 » 27 nov 2017 17:35

Hallo mede ster rijders.

Een korte vraag. Ik heb sinds een paar maanden een E350 CDI 4Matic T-model met 7traps automaat. De auto bevalt prima, alleen regenereert de auto (heeft iets met roet en uitstoot te maken) om de 300 tot 500 km. Hierdoor loopt het toerental op en heb je het gevoel dat je constant met de choke open rijd. ipv 550 toeren is het dan 750 toeren stationair. Het gaspedaal reageert ook erg traag/sloom.

De garage geeft aan dat de auto een regeneratie programma aan het afwerken is i.v.m. roet en uitstoot. Het proces is nog niet afgelopen waardoor hij hoger in toeren blijft lopen. Ik snap het principe maar het lijkt mij niet normaal dat ik 1 tot 2 keer per week het gevoel heb dat mijn auto "overspannen" is.... Kent iemand dit? Ervaringen mee?.
Benzje053
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 10-jul-2017
Woonplaats: Enschede
Leeftijd: 46
Mercedes-Benz: MB E 220 CDI Avantgarde

Re: Regenereren E350 CDI 2013 twitterfacebook

Berichtdoor W220L » 27 nov 2017 17:43

Rijd je veel in de stad of korte stukken ?
W220L
Donateur
 
Berichten: 2489
Geregistreerd: 19-okt-2005
Leeftijd: 55
Mercedes-Benz: E55 AMG
Specialisatie: Wachten

Re: Regenereren E350 CDI 2013 twitterfacebook

Berichtdoor Eelco77 » 27 nov 2017 20:44

Korte stukken rijden leidt vaak tot meer regeneraties. Mocht je interesse hebben, hier staat een goed stuk over dit principe. Gaat wel over jtd motoren, maar het principe is het zelfde https://www.squadra-tuning.nl/techniek/ ... oetfilter/
Eelco77
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-jun-2016
Woonplaats: Zoetermeer
Leeftijd: 48
Mercedes-Benz: S205 C200 C klasse 2015, voor heen Alfa Romeo (145, 147, 156 en 159)

Re: Regenereren E350 CDI 2013 twitterfacebook

Berichtdoor Benzje053 » 06 dec 2017 20:47

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Blijf het een vreemd proces vinden. Iets wat zich op de snelweg moet oplossen heb ik met name als ik van de snelweg af kom.... hoog in toeren.
Dealer zegt er niets aan te kunnen doen. Ook nog second opinion gedaan. Zelfde verhaal. Het maakt het rijden in de stad er niet fijner op. En dan hebben we het nog niet over verhoogde brandstof verbruik tijdens de regeneratie.
Benzje053
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 10-jul-2017
Woonplaats: Enschede
Leeftijd: 46
Mercedes-Benz: MB E 220 CDI Avantgarde

Re: Regenereren E350 CDI 2013 twitterfacebook

Berichtdoor Frits » 06 dec 2017 22:10

Ik ben geen expert, maar volgens mij is zo vaak regenereren niet normaal. In mijn auto zit dezelfde motor, en in de 30.000 km die ik in 1 jaar gereden heb, had ik slechts een paar keer het idee dat hij aan het regenereren was. Zou er geen probleem kunnen zijn met het roetfilter? Het lijkt erop dat het roetfilter met regenereren niet schoon wordt, of dat hij veel te snel vervuilt.
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
Avatar gebruiker
Frits
 
Berichten: 2975
Geregistreerd: 05-apr-2006
Woonplaats: Ouderkerk
Leeftijd: 56
Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
Specialisatie: W126/140 + LPG

Re: Regenereren E350 CDI 2013 twitterfacebook

Berichtdoor Cornelis » 07 dec 2017 07:55

Goede kwaliteit diesel erin (V-Power of vergelijkbaar) en de auto af en toe flink laten "werken" zal 'm goed doen.
Zware aanhanger erachter of een flink stuk blazen op de Autobahn is gezond voor een diesel ;)
Groet Kees

---- The true sign of intelligence is not knowledge but imagination ---
Avatar gebruiker
Cornelis
Donateur
 
Berichten: 7289
Geregistreerd: 12-maart-2011
Woonplaats: Haarlem
Leeftijd: 55
Mercedes-Benz: E 320 CDI S211 AvantGarde
Specialisatie: Infra mobiele netwerken

Re: Regenereren E350 CDI 2013 twitterfacebook

Berichtdoor Tom » 07 dec 2017 10:11

Ik heb met name ervaring met de 4 cilinder diesels maar daar merk ik echt 0 verschil in het rijden. Ik denk zelfs dat het gros vd chauffeurs niet eens merkt dat het proces aan de gang is! Het klinkt een beetje als een heel klein gaatje in de uitlaat en als je je handen achter de uitlaat houd voel je dat de uitlaatgassen veel warmer zijn. Verder merk je niets.

Als je uitleest kun je volgens mij de nodige statistieken uitlezen over regenereren (hoe vaak, wanneer, afgebroken pogingen,....).
---- W202 200CDI Elegance Selection ----
Avatar gebruiker
Tom
Donateur
 
Berichten: 5128
Geregistreerd: 09-feb-2009
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Leeftijd: 35
Mercedes-Benz: W202 200CDI elegance selection - Honda CB900 Hornet
Specialisatie: Taxi/onderhoud

Re: Regenereren E350 CDI 2013 twitterfacebook

Berichtdoor Peter » 07 dec 2017 11:36

Volgens mij komt er tijdens het regenereren wel wat zwartere rook uit de uitlaat.
Ik weet niet of het van het regenereren komt, maar de mijne is pikzwart achter na een rit van 1000 km aan de achterzijde.
Bijlagen
vvies.jpg
Wisdom is the daughter of experience.
Avatar gebruiker
Peter
Oprichter
 
Berichten: 40086
Geregistreerd: 03-jul-2005
Woonplaats: Achterhoek
Leeftijd: 46
Mercedes-Benz: Ja

Re: Regenereren E350 CDI 2013 twitterfacebook

Berichtdoor TheDiver » 07 dec 2017 13:54

Er is wel meer pikzwart aan die wagen van je. :lol:

Grtzz
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001
Avatar gebruiker
TheDiver
Donateur
 
Berichten: 2251
Geregistreerd: 17-jul-2005
Woonplaats: Leusden
Leeftijd: 46
Mercedes-Benz: S211 E220 Cdi 2006 / W201 190E 2.0L 1993
Specialisatie: Wereldreiziger

Re: Regenereren E350 CDI 2013 twitterfacebook

Berichtdoor Dennis combi » 07 dec 2017 15:17

tijdens regenereren zie je hem idd wel roken , denk ook dat als de km stand hoger wordt hij meer gaar regenereren omdat het filter voller komt te zitten
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.

voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.autoservice-Dennis.nl
Avatar gebruiker
Dennis combi
 
Berichten: 5398
Geregistreerd: 17-apr-2006
Woonplaats: noord-brabant
Leeftijd: 37
Mercedes-Benz: S212 350 cdi 4-matic 2011 - kawasaki z1000 2008
Specialisatie: Onderhoud en reparatie

Re: Regenereren E350 CDI 2013 twitterfacebook

Berichtdoor Borgmonster » 07 dec 2017 15:44

Eelco77 schreef:Korte stukken rijden leidt vaak tot meer regeneraties. Mocht je interesse hebben, hier staat een goed stuk over dit principe. Gaat wel over jtd motoren, maar het principe is het zelfde https://www.squadra-tuning.nl/techniek/ ... oetfilter/

Interessant stukje onder die link die je geeft. Vooral de opmerkingen erin voor als je je wagen gechipt hebt. Ik kan me voorstellen dat er het een en ander mis kan gaan wanneer de chip niet snapt wat er gedaan wordt tijdens een regeneratie en dat de regeneratie daardoor in de soep loopt.

@Peter: de rook zou juist minder zwart moeten zijn tijdens een regeneratie, denk ik. Het spul verbrandt dan juist dus blijft er geen roet meer over. Is het geen remstof?
C350e - mijn eerste Mercedes sinds de 190D lesauto - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Avatar gebruiker
Borgmonster
 
Berichten: 1318
Geregistreerd: 18-mei-2015
Woonplaats: Flevopolder
Leeftijd: 51
Mercedes-Benz: C350e

Re: Regenereren E350 CDI 2013 twitterfacebook

Berichtdoor Evan » 07 dec 2017 16:39

Borgmonster schreef:
Eelco77 schreef:Korte stukken rijden leidt vaak tot meer regeneraties. Mocht je interesse hebben, hier staat een goed stuk over dit principe. Gaat wel over jtd motoren, maar het principe is het zelfde https://www.squadra-tuning.nl/techniek/ ... oetfilter/

Interessant stukje onder die link die je geeft. Vooral de opmerkingen erin voor als je je wagen gechipt hebt. Ik kan me voorstellen dat er het een en ander mis kan gaan wanneer de chip niet snapt wat er gedaan wordt tijdens een regeneratie en dat de regeneratie daardoor in de soep loopt.

@Peter: de rook zou juist minder zwart moeten zijn tijdens een regeneratie, denk ik. Het spul verbrandt dan juist dus blijft er geen roet meer over. Is het geen remstof?


Er komt wel degelijk zwarte aanslag uit de uitlaat. Een truck bijvoorbeeld moet bij sommige merken modellen door de garage geregenereerd worden. Je wil niet weten wat er allemaal uit deze buizen gevlogen komt.
Ook staat er bij deze duidelijk voorschriften uit te kijken waar te parkeren tijdens t regenereren uitgaande van de hitte en uitstoot van vuiligheid
Greets, Evan
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EX W201 190E 2.0 1988 - Ex W201 190E 2.6 1989 - EX S124 E280 1995 - S211 E270cdi 2003
Avatar gebruiker
Evan
Donateur
 
Berichten: 3941
Geregistreerd: 15-jun-2008
Woonplaats: noord limburg
Leeftijd: 29
Mercedes-Benz: S211 E270 CDI 2003 - w168 A160 2001 - Ducati Multistrada 1200S
Specialisatie: Heel ver reiken

Re: Regenereren E350 CDI 2013 twitterfacebook

Berichtdoor Borgmonster » 07 dec 2017 23:33

Wauw, had ik niet verwacht omdat het idee van regenereren toch juist is om het roet te verbranden. Maar misschien dat een deel verbrandt en een ander deel er dan uitgeblazen wordt.

Je zal er maar naast staan met je witte broek. :lol:
C350e - mijn eerste Mercedes sinds de 190D lesauto - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Avatar gebruiker
Borgmonster
 
Berichten: 1318
Geregistreerd: 18-mei-2015
Woonplaats: Flevopolder
Leeftijd: 51
Mercedes-Benz: C350e

Re: Regenereren E350 CDI 2013 twitterfacebook

Berichtdoor Mercedesfreund » 07 dec 2017 23:49

Laatst mijn monteur gesproken over dit regenereren. Ik zag m bezig met een verstopt filter. Ik vroeg merk je daar wat van? Van dat rgr merk je niets tot heeeel iets op constante snelheid op de autoweg. Hij zei dat de motor dan heeeel ietsjes en heel even iets inhoud maar daar moet je dat écht op letten. Qua rook zie je niets, maar dan ook helemaal niets, ook niet bij een vervuild filter. Die bus was net terug van een rit Oostblokski, dus dat hielp ook weinig die autoweg. Evenals die filterschoonmaakzooiuiteenflesje. Wat wel funest was zei hij, zijn korte stukjes rijden. Nogmaals, zijn woorden.
Avatar gebruiker
Mercedesfreund
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 10-dec-2015
Woonplaats: Apeldoorn
Mercedes-Benz: W210 320 CDI 2001 / W221 350 CDI AMG 2012
Specialisatie: Taxi / Koffiemachines

Re: Regenereren E350 CDI 2013 twitterfacebook

Berichtdoor stamgast_2 » 08 dec 2017 07:51

Peter schreef:Volgens mij komt er tijdens het regenereren wel wat zwartere rook uit de uitlaat.
Ik weet niet of het van het regenereren komt, maar de mijne is pikzwart achter na een rit van 1000 km aan de achterzijde.



Denk eerder pekel en zooi.

Geen idee hoe jou uitlaat er uit ziet. Maar de adblue houd hem brandschoon.
stamgast_2
 
Berichten: 565
Geregistreerd: 20-nov-2011
Woonplaats: Bippen (de)
Leeftijd: 37
Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
Specialisatie: beroeps oplichter

Volgende

Keer terug naar Technische vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gfgf, Google [Bot], Hof, Johan Turbo, plorie, Poppel180, stefan1969, Yahoo [Bot] en 95 gasten