Hallo ,
T valt me wel op dat t diagram voor de plaats van de zekering enorm slecht zijn , hier heeft Mercedes t laten liggen, hoeveel mensen er naar een goed diagram aan t zoeken zijn , terwijl de meeste ,, goedkopere merken ,, t heel duidelijk in t kapje van de zekering houder hebben staan misschien een idee voor Mercedes dit ook te doen , ik ben al een hele tijd op zoek naar de zekering voor t schuifdak van mijn C219 cls , na t plaatsen van de nieuwe accu problemen met t dichtmaken maar geen zekering te vinden, in de hoofdzekeringhouder chauffeurszijde blanco niets aangegeven welke zekering t moet zijn , op internet ook niets fatsoenlijks te vinden hierover slechte zaak Mercedes
C219 CLS zekeringen diagram
- Cornelis
- Berichten: 11185
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Ik heb al eerder hier op forum gelezen over zekeringen waar de gemiddelde chauffeur
beter af kan blijven zoals bijvoorbeeld de goed verstopte zekering van de sbc pomp.
Maar... in de 211, waar jij de platgeslagen versie van hebt, zit een keurig opgevouwen papieren
zekeringschema in het zekeringenvak aan de bestuurderszijde
Ook is dat papier nog beter te lezen dan zo’n halfbakken printje in een plastic dekseltje........
Als de vorige eigenaar dat papier heeft zoekgegemaakt of als jij het over het
hoofd ziet valt MB weinig te verwijten... toch?
beter af kan blijven zoals bijvoorbeeld de goed verstopte zekering van de sbc pomp.
Maar... in de 211, waar jij de platgeslagen versie van hebt, zit een keurig opgevouwen papieren
zekeringschema in het zekeringenvak aan de bestuurderszijde
Ook is dat papier nog beter te lezen dan zo’n halfbakken printje in een plastic dekseltje........
Als de vorige eigenaar dat papier heeft zoekgegemaakt of als jij het over het
hoofd ziet valt MB weinig te verwijten... toch?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- pascalvd
- Berichten: 5144
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Meestal staat deze informatie in het boekje bij de auto
En anders met een multimeter even meten zoek een goed massa punt op en loop de zekeringen na dan vind je van zelf de defecte zekering
Bij de oudere modellen (volgens mij het torpedo zekering tijdperk) staat er nog op een papiertje in het deksel wat waar zit en of hoeveel ampère
Succes gr Pascal
En anders met een multimeter even meten zoek een goed massa punt op en loop de zekeringen na dan vind je van zelf de defecte zekering
Bij de oudere modellen (volgens mij het torpedo zekering tijdperk) staat er nog op een papiertje in het deksel wat waar zit en of hoeveel ampère
Succes gr Pascal
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20669
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
af fabriek zit er bij de CLS gewoon een legenda van welke zekering waar is te vinden links in het dashbord bij de zekeringen aldaar...maar het slecht dichtgaan van een schuifdak is geen zekeringskwestie...als zo'n zekering stuk is gaat die helemaal niet meer open of dicht
greetingz,
greetingz,
- Sneaky Pete
- Donateur
- Berichten: 1972
- Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Effe googlen met "fuse diagram C219" en voilá:mental schreef:Hallo ,
T valt me wel op dat t diagram voor de plaats van de zekering enorm slecht zijn , hier heeft Mercedes t laten liggen, hoeveel mensen er naar een goed diagram aan t zoeken zijn , terwijl de meeste ,, goedkopere merken ,, t heel duidelijk in t kapje van de zekering houder hebben staan misschien een idee voor Mercedes dit ook te doen , ik ben al een hele tijd op zoek naar de zekering voor t schuifdak van mijn C219 cls , na t plaatsen van de nieuwe accu problemen met t dichtmaken maar geen zekering te vinden, in de hoofdzekeringhouder chauffeurszijde blanco niets aangegeven welke zekering t moet zijn , op internet ook niets fatsoenlijks te vinden hierover slechte zaak Mercedes
http://www.benzworld.org/forums/c219-cl ... ments.html
Bedankt mannen voor de reactie, s maar ik hen nog steeds geen antwoord op de vraag waar de zekering voor t schuifdak zit, om t schuifdak te resetten na een accuwissel moet je namelijk de zekering er even uithalen en dan er weer inzetten, ,, als je weet waar die zit ,, en dat word ook niet aangegeven op t diagram van sneaky pete dat ik ook al had gevonden maar waar geen schuifdak op staat .
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Zoeken op Schiebedach Sicherungsbelegung CLS 219
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20669
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
ennuh...waar komt die wijsheid vandaan?mental schreef:om t schuifdak te resetten na een accuwissel moet je namelijk de zekering er even uithalen en dan er weer inzetten
niet dat het je veel verder zal helpen met je probleem, maar het schuifdak wordt bediend door de DBE (dach bedien einheid) ook wel OCP (overhead control panel) -- N70
dat is zekering f9 in de achterste SAM volgens de link van sneaky pete
succes & greetingz,