Beste mensen,
Aanstaande zaterdag wil ik naar een waardige vervangen gaan kijken voor mijn huidige S203. Ik heb een S204 uit 2011 op het oog, een C180K.
Het is er een met een CGI motor. Ik heb geen ervaring of vergelijking met dit type. Heeft iemand advies of tips waar ik moet letten? De ervaring met direct ingespoten benzine motoren binnen mijn vakgebied (renault) is niet altijd even goed met betrekking tot vervuiling. Er zit een comand systeem in, hoe zit het met de kaarten van dit systeem, sd of dvd of anders?
Gr. Paul.
S204 aankoop vragen
- Vibo
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 05 okt 2011 17:17
- Mercedes-Benz: (S210 250 turbodiesel 1998) (S211 Mopf 220CDI 2008) S204 Mopf 200CDI 2011
- Locatie: Maaskant BE
Hier ga je veel terugvinden;
http://www.autobild.de/artikel/mercedes ... 60195.html
Ik heb die van mij drie maanden geleden gekocht, en nu 10.000km verder .
Zonder problemen van 140.000 naar 150.000 wel MB onderhouden en op 132.000 nieuwe waterpomp gehad ( is wel 200cdi )
http://www.autobild.de/artikel/mercedes ... 60195.html
Ik heb die van mij drie maanden geleden gekocht, en nu 10.000km verder .
Zonder problemen van 140.000 naar 150.000 wel MB onderhouden en op 132.000 nieuwe waterpomp gehad ( is wel 200cdi )
- RenevK
- Berichten: 623
- Lid geworden op: 03 jul 2016 10:45
- Mercedes-Benz: Ex S202 1997 - C220D, Elegance; S204 2012 - C200CDI, Avantgarde; Huidig S205 2018 - C180
- Specialisatie: Autodetailing
Wellicht niet helemaal van toepassing, want ik heb een S204 200 CDI, maar mogelijk helpt het.
Mijn S204 heb ik in juni 2016 aangeschaft met 138.000km. Op dit moment is de kmstand 180.000km en buiten een paar (waarvan ik vind dat het bij 'normale slijtage' hoort) nieuwe onderdelen en normaal onderhoud ben ik zeer tevreden. Tot aanschaf is de S204 MB dealer onderhouden geweest. Nu wordt het onderhoud door een kennis (is chef werkplaats bij een ander merk) uitgevoerd en de werkzaamheden wat 'speciale' apparatuur of gereedschap vereist door een MB specialist.
Ik had me voor de aanschaf redelijk goed verdiept in de mogelijke gebreken en waar je op moest letten bij aankoop. Toen heb ik weinig negatieve punten kunnen vinden en waren het meer aandachtspunten. Na aanschaf (me iets meer verdiept) kwam ik erachter dat mijn S204 een OM651 motor heeft. Toen ik daar onderzoek naar deed werd ik wat minder blij, maar heb tot op heden zeker geen reden(en) tot klagen en/of ernstige problemen.
Ik vind het een heerlijke (reis)wagen waar ik dagelijks - gezien het aantal km's per dag - heel blij mee ben.
Mijn S204 heb ik in juni 2016 aangeschaft met 138.000km. Op dit moment is de kmstand 180.000km en buiten een paar (waarvan ik vind dat het bij 'normale slijtage' hoort) nieuwe onderdelen en normaal onderhoud ben ik zeer tevreden. Tot aanschaf is de S204 MB dealer onderhouden geweest. Nu wordt het onderhoud door een kennis (is chef werkplaats bij een ander merk) uitgevoerd en de werkzaamheden wat 'speciale' apparatuur of gereedschap vereist door een MB specialist.
Ik had me voor de aanschaf redelijk goed verdiept in de mogelijke gebreken en waar je op moest letten bij aankoop. Toen heb ik weinig negatieve punten kunnen vinden en waren het meer aandachtspunten. Na aanschaf (me iets meer verdiept) kwam ik erachter dat mijn S204 een OM651 motor heeft. Toen ik daar onderzoek naar deed werd ik wat minder blij, maar heb tot op heden zeker geen reden(en) tot klagen en/of ernstige problemen.
Ik vind het een heerlijke (reis)wagen waar ik dagelijks - gezien het aantal km's per dag - heel blij mee ben.
Logboek S204
-
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 26 nov 2009 21:45
- Mercedes-Benz: W204 C350 4Matic
- Locatie: Almere
Heb 2 W204 met 3,5l CGI motoren gereden. Zes cylinder, dus niet vergelijkbaar?
Geen problemen, noch aan de motor, nog aan iets anders.
Voor mij is de facelift 204 de beste C klasse.
Navi update gaat niet met DVD, ik heb er in ieder geval geen.
Neem aan dat de dealer op de harde schijf update.
Geen problemen, noch aan de motor, nog aan iets anders.
Voor mij is de facelift 204 de beste C klasse.
Navi update gaat niet met DVD, ik heb er in ieder geval geen.
Neem aan dat de dealer op de harde schijf update.
- S_W204
- Berichten: 3603
- Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)
Mooi ding. De vraagprijs is wel hoog overigens (heb even de advertentie gezocht voor meer foto's). Weet je zeker dat er Comand Online in zit? De foto's zijn niet heel groot, maar volgens mij zie ik een Becker Map Pilot.
Blok bevalt mij prima tot op heden (M271 Evo, is in basis hetzelfde als waar jij naar kijkt). Enige wat ik heb laten vervangen is een boutje van de turbo (gemodificeerde versie met klep).
Blok bevalt mij prima tot op heden (M271 Evo, is in basis hetzelfde als waar jij naar kijkt). Enige wat ik heb laten vervangen is een boutje van de turbo (gemodificeerde versie met klep).
- Ebber
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: 03 jul 2005 22:41
- Mercedes-Benz: W204
- Specialisatie: Expert CED
Ehhhh ik zag een groot scherm dus ging automatisch van een comand uit. Wat is het verschil met een becker map pilot? De prijs is inderdaad niet extreem laag maar het is een mercedes specialist met een goede reputatie, zal ook aan de inruil liggen
1’th day member
- RenevK
- Berichten: 623
- Lid geworden op: 03 jul 2016 10:45
- Mercedes-Benz: Ex S202 1997 - C220D, Elegance; S204 2012 - C200CDI, Avantgarde; Huidig S205 2018 - C180
- Specialisatie: Autodetailing
Het is niet heel duidelijk te zien, maar dit lijkt een groter scherm (dus een Comand) dan de Becker Map Pilot die ik heb.
Overigens een hele mooie S204.
Overigens een hele mooie S204.
Logboek S204
- S_W204
- Berichten: 3603
- Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)
BMP vs Comand:
Daarnaast vind ik de layout van het scherm meer op de Becker lijken. Iig ff checken als je besluit om te gaan kijken.
Edit: nog makkelijker, er zit een boekje van een Audio 20 bij (zie foto's).
Daarnaast vind ik de layout van het scherm meer op de Becker lijken. Iig ff checken als je besluit om te gaan kijken.
Edit: nog makkelijker, er zit een boekje van een Audio 20 bij (zie foto's).
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 03 aug 2017 12:16
- Mercedes-Benz: S205 C200d 9G-Tronic Estate Business Solution
Ik heb die variant in het donkergrijs als 180cdi. Rij er nu bijna 2 jaar in. Prima wagen. Nooit problemen mee. Staat nu op 150.000 km.
Onderhoud is beperkt tot de normale slijtagedelen. Automaat schakelde een iets hakerig maar is laatst tijdens onderhoud ververst en schakelt sindsdien weer prima.
Enige nadeeltje vind ik dat het Avantgarde onderstel wat hard geveerd is, maar da's persoonlijk.
Onderhoud is beperkt tot de normale slijtagedelen. Automaat schakelde een iets hakerig maar is laatst tijdens onderhoud ververst en schakelt sindsdien weer prima.
Enige nadeeltje vind ik dat het Avantgarde onderstel wat hard geveerd is, maar da's persoonlijk.
Wer einmal hinterm Stern gesessen, der wird Mercedes dann nie vergessen!
- cdi3s
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 05 mei 2009 01:23
- Mercedes-Benz: S205 200 Estate '18, W169 160 BE '10
- Locatie: Zeeland
Ik heb er nu 115.000 opzitten met de 2011 S204 180 CGi (pre-MoPf), totaalstand is 136.000.
Buiten normaal onderhoud de nokkenasversteller (garantie) en een aansluiting van een turboslang (coulance).
Verder van de bestuurdersstoel de wang van de Artico-bekleding vervangen.
Gemiddeld verbruik is 8,5/100 met een stevige rijstijl (handgeschakeld). Rustig rijdend op lange stukken lukt onder 7,0 ook wel.
Buiten normaal onderhoud de nokkenasversteller (garantie) en een aansluiting van een turboslang (coulance).
Verder van de bestuurdersstoel de wang van de Artico-bekleding vervangen.
Gemiddeld verbruik is 8,5/100 met een stevige rijstijl (handgeschakeld). Rustig rijdend op lange stukken lukt onder 7,0 ook wel.