Geen verschil opschakelmomenten Comfort vs Sport?

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.

Re: Geen verschil opschakelmomenten Comfort vs Sport? twitterfacebook

Berichtdoor Borgmonster » 13 sep 2017 15:11

michael6129 schreef:
Funswijk schreef:Druk ik vanochtend op de 'dynamic select'-knop, gaat de auto ineens in de sportstand, haha, dat wist ik niet. :$
Ik dacht dat 'dynamic select' via het Tomtom-schermpje hetzelfde was als de knop op het middenpaneel, niet dus.
Op de S-stand rijdt die dus een stuk beter en liggen de opschakelmomenten wat hoger, super! De gasrespons is dan ook veel beter, dus net met een grote glimlach richting dealer gereden. :D



Zien we gelijk hoe belangrijk het is om naar de dealer te gaan.


Schakelt ie nóg later, is het ineens wél goed?

mompelt iets van er helemaal niets meer van te snappen

RTFM!!!
C350e - mijn eerste Mercedes sinds de 190D lesauto - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Avatar gebruiker
Borgmonster
 
Berichten: 1261
Geregistreerd: 18-mei-2015
Woonplaats: Flevopolder
Leeftijd: 51
Mercedes-Benz: C350e

Re: Geen verschil opschakelmomenten Comfort vs Sport? twitterfacebook

Berichtdoor S_W204 » 13 sep 2017 15:18

Funswijk schreef:
Sneaky Pete schreef:Of de handleiding te lezen........


Is Duits, sorry, maar je hebt gelijk ....... :$

Dat mag geen excuus zijn, toch?

Interactieve handleiding: http://moba.i.daimler.com/baix/cars/x15 ... seite.html
Android: https://play.google.com/store/apps/deta ... pp.android
iOS: https://itunes.apple.com/nl/app/mercede ... d493497188
Avatar gebruiker
S_W204
 
Berichten: 935
Geregistreerd: 11-okt-2015
Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)

Re: Geen verschil opschakelmomenten Comfort vs Sport? twitterfacebook

Berichtdoor Peter » 13 sep 2017 15:20

Funswijk schreef:Druk ik vanochtend op de 'dynamic select'-knop, gaat de auto ineens in de sportstand, haha, dat wist ik niet. :$ ......

Als je de antwoorden (goed) leest, dat had dat een hoop ergernis (van vooral jezelf) gescheelt.
Peter schreef:.....Terug naar je vraag, schakel eens tussen deze standen (Agility?) tijdens accelereren (doe eens 3/4 volgas ofzo), dan zou je het zeker moeten merken.
Als je inderdaad die Agility schakelaar hebt, dan kun je hem ook nog op M(anueel) dus handgeschakeld met de flippers zetten of op E(conomie), dan zal je auto extreem langzaam aanvoelen.....


Als je nu een echt goede chauffeur bent (en dat lijkt je volgens eigen woorden zeker te zijn), dan zou je in de M-stand de beste verbruikscijfers krijgen. Heb je (zoals mij bijvoorbeeld) weinig ervaring, dan zal de E-stand waarschijnlijk het zuinigste zijn.

Ik WED ook om een sixpack HEINEKEN dat je auto wel degelijk de opgegeven verbruikscijfers kan halen (mijn V250d kan zelfs de 1 op 30 halen en dat met 2500 kg gewicht).

Extra tip, probeer dingen te vragen als je het niet weet in plaats van telkens je eigen conclusies te trekken.
Bonustip, lees de handleiding eens GOED door: http://moba.i.daimler.com/baix/cars/x15 ... seite.html , daarbij zit het in je Comand (indien aanwezig) en kun je een app downloaden voor álle handleidingen van de Mercedessen van de laatste jaren:
Apple: https://itunes.apple.com/de/app/mercede ... 97188?mt=8
Android: https://play.google.com/store/apps/deta ... roid&hl=de

En nu genieten(!) van je mooie auto!

PS: Mocht je hem toch gaan chippen, realiseer je dan dat je fabrieksgarantie vervalt en kom dan niet klagen dat het aan je Mercedes ligt (maar koop gewoon een zwaardere motorisering).
Wisdom is the daughter of experience.
Avatar gebruiker
Peter
Oprichter
 
Berichten: 40006
Geregistreerd: 03-jul-2005
Woonplaats: Achterhoek
Leeftijd: 46
Mercedes-Benz: Ja

Re: Geen verschil opschakelmomenten Comfort vs Sport? twitterfacebook

Berichtdoor Peter » 13 sep 2017 15:22

EDIT: Die handleidingopmerking van de post voor de mijne is geplaatst op het moment dat ik op 'ok' klikte....
Wisdom is the daughter of experience.
Avatar gebruiker
Peter
Oprichter
 
Berichten: 40006
Geregistreerd: 03-jul-2005
Woonplaats: Achterhoek
Leeftijd: 46
Mercedes-Benz: Ja

Re: Geen verschil opschakelmomenten Comfort vs Sport? twitterfacebook

Berichtdoor Funswijk » 13 sep 2017 16:16

Hoi Peter, bedankt voor je reacties. Ik snapte al niet wat een Agility-schakelaar was, ik dacht dat ga ik maar niet vragen, dan lachen ze me nog meer uit! :lol:

Ik wed dat ik dat verbruik nooit ga halen, want ik heb nu de juiste stand gevonden om plezier te hebben, de S-stand, want zo hoort zo'n auto te rijden, dit is vergelijkbaar met mijn GTD op de D-stand! Anders had ik ook wel een Toyota Auris hybride kunnen kopen, lekker op de snelweg achter vrachtwagens blijven hangen en vervolgens op verjaardagen maar opscheppen hoe zuinig de auto wel niet rijdt! :roll:

Ik ga er zeker van genieten, tot half maart zonder te chippen (dan heb ik ook genoeg gegevens verzameld) en daarna een goed adres op zoeken om alles te laten optimaliseren. Heb jij een goede tip voor mij? Als er in Nederland geen echt goede bedrijven zijn, dan misschien toch maar naar Brabus?
Funswijk
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 09-jul-2015
Woonplaats: Vriezenveen
Leeftijd: 43
Mercedes-Benz: Mercedes Benz GLA 220d AMG-line en GLA 220d 4Matic full options

Re: Geen verschil opschakelmomenten Comfort vs Sport? twitterfacebook

Berichtdoor gfgf » 13 sep 2017 16:19

Funswijk schreef:toch maar naar Brabus?

Ik denk dat Peter, als hij tenminste wat meer ervaring met auto's had, daar wel een mening over zou hebben. :goedzo:
*pakt cola en popcorn*
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
S210 E430T '98 "Joop" | W126 2800SS '82 "Henk" | Union rijwiel '55 | OV 1e klas
Avatar gebruiker
gfgf
Donateur
 
Berichten: 1799
Geregistreerd: 11-jan-2014
Woonplaats: Groene Hart
Mercedes-Benz: S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" - W126 2800SS '82 "Henk"
Specialisatie: tobben

Re: Geen verschil opschakelmomenten Comfort vs Sport? twitterfacebook

Berichtdoor Peter » 13 sep 2017 16:33

Funswijk schreef:Ik wed dat ik dat verbruik nooit ga halen, want ik heb nu de juiste stand gevonden om plezier te hebben, de S-stand, want zo hoort zo'n auto te rijden, ....
Zo kan ik ook weddenschappen winnen :roll: , maar laat mij maar eens 100km rijden, wedden dat IK de 1 op 20 wél ga halen?
En die S stand staat bij mij ook meestal aan, al moet ik zeggen dat ik steeds meer de C gebruik.

gfgf schreef:
Funswijk schreef:toch maar naar Brabus?

Ik denk dat Peter, als hij tenminste wat meer ervaring met auto's had, daar wel een mening over zou hebben. :goedzo:
*pakt cola en popcorn*

Ik NEVERNOOIT geen BRABUS meer, ik heb mijn lesje van bijna 10.000 euro wel gehad (70 km 'plezier' van BRABUS gehad).
Dat je fabrieksgarantie vervalt is redelijk logisch na chippen, maar ook grote tuners als BRABUS kennen geen coulance, laat staan garantie (lees de kleinste lettertjes maar). (ja garantie tot 10.000km (tellerstand, niet de gereden km's) ofzo en 1 jaar.......).
Wat chippen betreft kun je beter VAG rijden. Bij MB kies je 'gewoon' voor de 45AMG met 380 PK en dat is voor de meeste mensen (meer dan) genoeg.
Wisdom is the daughter of experience.
Avatar gebruiker
Peter
Oprichter
 
Berichten: 40006
Geregistreerd: 03-jul-2005
Woonplaats: Achterhoek
Leeftijd: 46
Mercedes-Benz: Ja

Re: Geen verschil opschakelmomenten Comfort vs Sport? twitterfacebook

Berichtdoor Borgmonster » 13 sep 2017 17:26

Is het topic nu af? TS heeft z'n agilityschakelaar gevonden. Nu zijn we klaar, toch?? :ziek: :-| |-)
C350e - mijn eerste Mercedes sinds de 190D lesauto - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Avatar gebruiker
Borgmonster
 
Berichten: 1261
Geregistreerd: 18-mei-2015
Woonplaats: Flevopolder
Leeftijd: 51
Mercedes-Benz: C350e

Re: Geen verschil opschakelmomenten Comfort vs Sport? twitterfacebook

Berichtdoor René SLK230 » 13 sep 2017 17:38

Lees ook tbv zuinig rijden aub na alle handleiding ook nog een keer alle hierboven en in de andere topics bewaarde posts nog even door met geboden hulp en suggesties over:
a. de invloed van korte afstanden op het verbruik van een auto
b. het nieuwe rijden waarvoor het van belang is vlot door de versnellingen te gaan naar de gewenste snelheid
c. hoe je vlot kunt opschakelen
d. de rolweerstand van verschillende merken banden
e. de invloed van bandenspanning op de rolweerstand
f. de invloed van de breedte op de luchtweerstand
g. de kwaliteit / het merk van de brandstof.
Voeg dat bij de andere tips waaronder die van de dealer.
Suc6 en veel rijplezier. :goedzo:

,
Een 5 laat je misschien 10 jaar jonger voelen, een E laat je 10 jaar langer leven.
Avatar gebruiker
René SLK230
 
Berichten: 1177
Geregistreerd: 01-dec-2016
Woonplaats: Den Haag
Leeftijd: 54
Mercedes-Benz: E320 W211 aut bj 2003, ex SLK230 R170, ex 2x C200k W203, VW Polo 1.4 bj 2010, VW Polo Steilheck 1.0 bj 1994
Specialisatie: Relativeren

Re: Geen verschil opschakelmomenten Comfort vs Sport? twitterfacebook

Berichtdoor bokkiebenz » 13 sep 2017 17:44

Ik heb ook geen ervaring (net als peter) maar blij toe dat je de juiste knop gevonden hebt.
Ikzelf heb wel eens ooit in een w205 gezeten en daar viel me die knop al meteen binnen de 10 sec op.
Het is altijd wat en zelden goed
bokkiebenz
Donateur
 
Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-nov-2005
Leeftijd: 43
Mercedes-Benz: Sparta ion
Specialisatie: Kan niks en doet niks

Vorige

Keer terug naar Technische vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 29 gasten