Bij mijn 560sl heb ik het volgend probleem. Bij het starten draait hij ongeveer 1000tr na ongeveer 20 sec. gaat hij naar 1500tr en begint te brommen in de uitlaat (kat is er wel uit gehaald). ineens stopt het brommen en zakt het toerental even en dit herhaald continu. Bij warme motor heeft hij dit niet. De vacuum meter op het instrumentenpaneel staat dan ook niet volledig links. Wat hij ook doet en dit is zeer vervelend, bij vertrek met koude motor begint hij ongeveer na 500m enorm in te houden, en moet je enorm veel gas geven om hem er door te krijgen. dit duurt ongeveer 1 min. wat je op dit moment hoort is dat de brandstofpompen zwaarder beginnen te zoemen gelijk ze hum druk niet kwijt kunnen. nadien rijd hij goed, maar bij het hard doortrekken trilt de motor wel.
Reeds vervangen aan de auto:
-brandstofpompen
-brandstoffilter
-brandstoffilter in tank
-bougies
-bougiekabels
-injectoren
-brandstofdrukregelaar (niet de eha, maar de mechanische)
-temperatuurcontact
-o-ring van de naald van de spinnenkop
-lmm
Ook gedaan
-stationair klep uitgekuist
-co afgesteld met scoop
560SL Toerental Wie kan helpen?
-
- Donateur
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 14 jun 2009 20:10
- Mercedes-Benz: W213-E200 AMG/W126-380SE/W123-240D/W123-300D/W115-230.4/W110-190D/W124-300E/W123 230E
Ik weet zeker dat de Hobbyclub in Zutphen je kan helpen. Als je het mij vraagt de place to be voor dit soort problemen.
( ik heb geen aandelen of anderzinds belang. )
Succes,
Mark
( ik heb geen aandelen of anderzinds belang. )
Succes,
Mark
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Dat wordt een leuk zoekplaatje .
Maar zoals bij veel gevallen zal toch eerst gekeken moeten worden wat de 4 gas meter aangeeft .
Door het gebruik van een katalysator is co stellen met een co meter kansloos.
Maar inderdaad Zutphen is een optie
Maar zoals bij veel gevallen zal toch eerst gekeken moeten worden wat de 4 gas meter aangeeft .
Door het gebruik van een katalysator is co stellen met een co meter kansloos.
Maar inderdaad Zutphen is een optie
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
Gisteren heb ik nog eens gekeken naar de co (mengselverhouding) met de scoop van mijn Bosch computer. Bij de warmdraaifase geeft hij 50% aan, eens op bedrijfstemperatuur schommelt de waarde tussen 40-50% (dit voor ongeveer 30sec.) dan begint de motor te schommelen in toerental een gaat de waarde van 50% naar 100%. Bij het bereiken van 100% zakt de warde direct terug naar 50% en zakt het toerental ook plotseling mee. Als ik de motor op toeren breng 2500tr gaat de waarde direct naar 100% en blijft daar hangen, als ik de gas los laat zakt de waarde direct naar 50%.
Ook heb ik de lambda sonde getest (ben niet zeker of ik dit goed gedaan heb). scoop aangesloten op de ronde stekker van de lambda sonde (stekker aangesloten gelaten) en op de massa. Deze waarde blijft op 0,4v staan en schommelt niet.
Ook heb ik de lambda sonde getest (ben niet zeker of ik dit goed gedaan heb). scoop aangesloten op de ronde stekker van de lambda sonde (stekker aangesloten gelaten) en op de massa. Deze waarde blijft op 0,4v staan en schommelt niet.
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Ligt aan de HC waarde .
De sigaren ( stappenmotor ) gaan de laatste tijd als bosjes
Maar zonder de auto live , gezien , gemeten en geroken te hebben kan ik niet veel zeggen
Er zijn legio aan oorzaken te bedenken
De sigaren ( stappenmotor ) gaan de laatste tijd als bosjes
Maar zonder de auto live , gezien , gemeten en geroken te hebben kan ik niet veel zeggen
Er zijn legio aan oorzaken te bedenken
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
loop deze tips eens door
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Wanneer de verbranding onvolledig is zal het de HC waarde hoog zijn
Stationair is rond de 100 ppm mooi op toeren zal dit nog meer moeten zakken en dan is 700 ppm absoluut niet goed.
Stationair is rond de 100 ppm mooi op toeren zal dit nog meer moeten zakken en dan is 700 ppm absoluut niet goed.
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed