hallo forumleden,
Ik heb het volgende probleem.
Mijn ML400CDI (bouwjaar 2002, km 309.000 km) start slecht/niet.
Eerst alleen wanneer hij warm was, maar inmiddels ook in koude toestand.
Gezien de leeftijd van de auto wil ik er niet teveel kosten meer aan maken.
Ik ben er al bij een MB dealer mee geweest en die roepen (na € 400 zoekwerk) dat het in het brandstof systeem zit. Brandstofklep of injectoren.
Kostenindicatie tussen €1000 en € 4000)
Ik ben een complete leek/analfabeet als het gaat om autotechniek.
Ik heb nu m.i. twee opties:
1. iemand vinden die hem kan opknappen voor niet te veel geld
2. iemand vinden die hem in deze staat voor een zeer zacht prijsje wil overnemen.
Kent iemand van jullie in de buurt van Rotterdam/Dordrecht iemand die mogelijk 1 of 2 wil dan wel kan
Op voorhand al dank voor de reacties.
Groet
Koos
startproblemen ML400CDI
EPS is Steenbergen?
En wat de oorzaak betreft: na 3 ton zou ik eerst eens aan het vervangen van verstuivers denken. Een specialist wil waarschijnlijk wel wat proberen met proefsgewijs vervangen van verstuivers. Neem twee gereviseerde verstuivers en vervang zo twee bestaande verstuivers. Wanneer de eerste keer vervangen geen soelaas biedt, dan waren die twee verstuivers nog goed. Dan draai je de volgende twee eruit en plaats je de twee die je er eerder uit gehaald hebt, weer terug. Wanneer er verstuivers kapot zijn, moet je op enig moment gaan merken dat het starten makkelijker gaat. Uiteindelijk moet je dan alsnog alle verstuivers vervangen, of er op gokken dat je zo weer even vooruit kan. Of ze allemaal laten reviseren.
En wat de oorzaak betreft: na 3 ton zou ik eerst eens aan het vervangen van verstuivers denken. Een specialist wil waarschijnlijk wel wat proberen met proefsgewijs vervangen van verstuivers. Neem twee gereviseerde verstuivers en vervang zo twee bestaande verstuivers. Wanneer de eerste keer vervangen geen soelaas biedt, dan waren die twee verstuivers nog goed. Dan draai je de volgende twee eruit en plaats je de twee die je er eerder uit gehaald hebt, weer terug. Wanneer er verstuivers kapot zijn, moet je op enig moment gaan merken dat het starten makkelijker gaat. Uiteindelijk moet je dan alsnog alle verstuivers vervangen, of er op gokken dat je zo weer even vooruit kan. Of ze allemaal laten reviseren.
-
- Berichten: 3442
- Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
- Mercedes-Benz: Sparta ion
- Specialisatie: Kan niks en doet niks
Testen gaat een stuk handiger
Het is altijd wat en zelden goed
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
Ja is veel minder werk als je er een goede uithaalt schiet je nog niets op en kost alleen maar geld.bokkiebenz schreef:Testen gaat een stuk handiger
Dobbelstenen gebruiken dan om uit te maken welke zeker?
Grtz,
Ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Gezien de te verwachten kosten, het bouwjaar en de km stand ga ik zonder meer voor optie 2
Het risico dat dit een bodemloze put wordt is redelijk groot.
Frits
Het risico dat dit een bodemloze put wordt is redelijk groot.
Frits
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
-
- Berichten: 3442
- Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
- Mercedes-Benz: Sparta ion
- Specialisatie: Kan niks en doet niks
Optie 2 is allang gedaan door ts
Het is altijd wat en zelden goed
-
- Berichten: 3442
- Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
- Mercedes-Benz: Sparta ion
- Specialisatie: Kan niks en doet niks
Daarom....nutteloos topic
Het is altijd wat en zelden goed