startproblemen ML400CDI

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
koosromijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2016 15:59

29 dec 2016 16:10

hallo forumleden,

Ik heb het volgende probleem.

Mijn ML400CDI (bouwjaar 2002, km 309.000 km) start slecht/niet.
Eerst alleen wanneer hij warm was, maar inmiddels ook in koude toestand.

Gezien de leeftijd van de auto wil ik er niet teveel kosten meer aan maken.
Ik ben er al bij een MB dealer mee geweest en die roepen (na € 400 zoekwerk) dat het in het brandstof systeem zit. Brandstofklep of injectoren.
Kostenindicatie tussen €1000 en € 4000)

Ik ben een complete leek/analfabeet als het gaat om autotechniek.

Ik heb nu m.i. twee opties:
1. iemand vinden die hem kan opknappen voor niet te veel geld
2. iemand vinden die hem in deze staat voor een zeer zacht prijsje wil overnemen.

Kent iemand van jullie in de buurt van Rotterdam/Dordrecht iemand die mogelijk 1 of 2 wil dan wel kan

Op voorhand al dank voor de reacties.


Groet

Koos
janneman2
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 mar 2017 07:26
Mercedes-Benz: Mercedes Benz w163 270 cdi

20 mar 2017 16:36

hoi, kan lekkage op de o ringen zijn of je lage druk van de common rail.
Casanova
Berichten: 211
Lid geworden op: 15 jan 2010 09:09
Mercedes-Benz: W163 ML 320 bj 2000

22 mar 2017 10:35

EPS is Steenbergen?

En wat de oorzaak betreft: na 3 ton zou ik eerst eens aan het vervangen van verstuivers denken. Een specialist wil waarschijnlijk wel wat proberen met proefsgewijs vervangen van verstuivers. Neem twee gereviseerde verstuivers en vervang zo twee bestaande verstuivers. Wanneer de eerste keer vervangen geen soelaas biedt, dan waren die twee verstuivers nog goed. Dan draai je de volgende twee eruit en plaats je de twee die je er eerder uit gehaald hebt, weer terug. Wanneer er verstuivers kapot zijn, moet je op enig moment gaan merken dat het starten makkelijker gaat. Uiteindelijk moet je dan alsnog alle verstuivers vervangen, of er op gokken dat je zo weer even vooruit kan. Of ze allemaal laten reviseren.
bokkiebenz
Berichten: 3442
Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
Mercedes-Benz: Sparta ion
Specialisatie: Kan niks en doet niks

22 mar 2017 18:01

Testen gaat een stuk handiger
Het is altijd wat en zelden goed
Gebruikersavatar
ingmar
Berichten: 3962
Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
Locatie: Amsterdam

22 mar 2017 18:10

bokkiebenz schreef:Testen gaat een stuk handiger
Ja is veel minder werk als je er een goede uithaalt schiet je nog niets op en kost alleen maar geld.
Dobbelstenen gebruiken dan om uit te maken welke zeker?
Grtz,
Ingmar
Mijn "Nieuwe "/"Groene" E W210 E300 TD en Auto van de maand augustus 2009
S210 MkII E320 Designo de nieuwste aanwinst.
Gebruikersavatar
Frits
Berichten: 3809
Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
Specialisatie: W126/140 + LPG
Locatie: Ouderkerk

22 mar 2017 18:46

Gezien de te verwachten kosten, het bouwjaar en de km stand ga ik zonder meer voor optie 2 ;)
Het risico dat dit een bodemloze put wordt is redelijk groot.

Frits
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden

*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
bokkiebenz
Berichten: 3442
Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
Mercedes-Benz: Sparta ion
Specialisatie: Kan niks en doet niks

22 mar 2017 20:19

Optie 2 is allang gedaan door ts
Het is altijd wat en zelden goed
splunder
Forum Held
Berichten: 1504
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
Mercedes-Benz: S211 220cdi
Locatie: Zeist

22 mar 2017 20:28

Ts heeft een vraag gedropt op 29 dec en was 2 dagen later voor het laatst ingelogd :lol: 8-)
bokkiebenz
Berichten: 3442
Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
Mercedes-Benz: Sparta ion
Specialisatie: Kan niks en doet niks

23 mar 2017 07:44

Daarom....nutteloos topic
Het is altijd wat en zelden goed
Plaats reactie