Ik heb wat vragen over de W246 B klasse Diesel.
Ik zag dat de 180 en 200 cdi hetzelfde type motor is.
Hoe verhoud deze zich? Ketting? Betrouwbaarheid?
Auto zal veel gebruikt worden 60-80k per jaar
De Automaat 7G moet je daar nog lette op zaken?
Het panorama dak zijn daar nog rare zaken mee? We zijn schuifkantel
Gewend en willen dus wel weer graag een open dakje.
Zijn er verder nog punten van opletten bij W246?
Momenteel hebben we er eentje op t oog van 2012
W246 B klasse diesel vraagjes
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7278
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Wij hebben er vier als taxi rijden. Zitten nu rond de 250K allemaal. Allemaal al een keer een 2massa vliegwiel nieuw gehad. Eentje een nieuwe bak en eentje een ketting. Bak is om de 100k voorgeschreven maar ik doe ze om de 75k (let op, 2 filters). Onderste draagarm kan eventueel speling geven op de kogel maar dat komt niet heel vaak voor. Verder vrij weinig mis mee.
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7278
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Nee hoor, maar je moet er van houden. Vind persoonlijk de "gewone" automaat van mb fijner dan de "DSG" bak van de a/b en vind de zitpositie niet alles. Ik zou 100x liever een C of E hebben maar dat is persoonlijk.
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7278
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
een 245 heeft een CVT (dat is helemaal ruk ). De 246 heeft een "dsg" achtige bak met dubbele koppeling (en dus zonder koppelomvormer). Vandaar ook de 2-massa vliegwielen die vervangen zijn . Zit ook hele andere olie in zo'n bak.
-
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 28 jun 2016 20:44
- Mercedes-Benz: S205 C200 C klasse 2015, voor heen Alfa Romeo (145, 147, 156 en 159)
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
De a/B/cla etc van deze generatie hebben inderdaad een dubbel koppeling variant van de 7gtronicWillemH schreef:Dsg? Is toch een gewone 7G en geen w245 automaat bak?
Keuze op de B valt vanwege de hoge zit en instap.
Dus hebben de diesels ook een dual massa vliegwiel, want de bak heeft geen koppelomvormer.
Qua rijden vond ik het best een aardige bak, maar persoonlijk vind ik de 7G met koppelomvormer uit de C lekkerder in de file.
Mijn moeder heeft er een van 2012. Vroeg model W246 dus. Tot nu toe is de navigatie 4x vervangen, bodemplaat en keer, en alle remmen+transmissie olie vervangen bij 70000KM, het gaat hier trouwens om de DSG. Vering is extreem hard, dus je klanten moeten wel van sportief houden. Collega van Mn ma heeft een E63 AMG en heeft een keer achter in de B gezeten, zei dat de vering heel hard was.
Motor die erin zit is de 200CDI. fijne motor maar lawaaierig. Benzine variant van de B rijdt veel minder rumoerig
Motor die erin zit is de 200CDI. fijne motor maar lawaaierig. Benzine variant van de B rijdt veel minder rumoerig
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
De w246 van voor 9/2013 hebben OM651 motor (daarna een OM607 renault/Nissan motor met riem ipv ketting ). Let op rammeltjes want de kettingspanner in deze motor wil nog wel eens problemen opleveren.
Laatst gewijzigd door Prometheus op 22 feb 2017 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.