Dat maatwerk zoals de meenste het noemen is ook rond getal. Todat je gaat kijken op testbank. Dan komt de ware getallen naar boven
De vito blokken zijn bijna allemaal identiek vanaf 2006
Het zijn de 2.2 cdi. Eerder 115 cdi en later 116 cdi. De modellen lager zijn software matig terug getunede blokken dus vandaar de standaard getallen. Ook bij de zogenaamde maatwerk mannen. Het is altijd respectievelijk. Slijtage motor vervuiling in de motor of uitlaat/roetfilter. Dus je niet zo bijzonder dat soort getallen
Alleen bij de nieuwste 447 vito is de 109 en 111 een 1.6 diesel van renault en kan je max ca 140pk uit halen vanaf de 114 is het weer de 2.2 mercedes blok met weer de zelfde specs.
En nevie als je niet weet wie ik ben vind ik jou reactie wel bijzonder. Wijs niet naar iemand zonder zelf de juiste kennis te hebben (man of machine)
Chiptuning en alles over meer vermogen voor je Mercedes
- neviu
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 12 aug 2011 17:53
- Mercedes-Benz: 500 sec koenig specials Twin Turbo
- Specialisatie: Turbo
- Locatie: Omgeving Rotterdam,
Je vindt mijn reactie bijzonder.
Ok.
Juist ik heb geen kennis van nep tuning het spijt me.
laat maar wat dynos zien van je ronde getallen.
99% die hier post heeft minder dan 10 berichten allemaal spreken ze goed uit over een bedrijf.
Allemaal hebben ze zoveel extra vermogen allemaal ronde getallen geen 132 bijv.
Allemaal geen bewijs.
Ik hoef ook niet te weten wie je bent, je lijkt me niet aardig.
Gr
Ok.
Juist ik heb geen kennis van nep tuning het spijt me.
laat maar wat dynos zien van je ronde getallen.
99% die hier post heeft minder dan 10 berichten allemaal spreken ze goed uit over een bedrijf.
Allemaal hebben ze zoveel extra vermogen allemaal ronde getallen geen 132 bijv.
Allemaal geen bewijs.
Ik hoef ook niet te weten wie je bent, je lijkt me niet aardig.
Gr
Ully Performance.
Titanium en rvs Uitlaten.
Titanium en rvs Uitlaten.
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44426
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Jongens ff kalm aan
Er zit nogal een verschil in chippen en tunen, neviu is een rasspecialist op het gebied van tunen.
Ik denk dat hij weer minder verstand van chippen heeft en dat ook vast zo wil houden
Er zit nogal een verschil in chippen en tunen, neviu is een rasspecialist op het gebied van tunen.
Ik denk dat hij weer minder verstand van chippen heeft en dat ook vast zo wil houden
#doeslief
- plorie
- Berichten: 20874
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Iemand 'zonder verstand van tunen' gaat naar een tuningsbedrijf en laat daar iemand z'n ding doen. Daarna merkt hij flink meer vermogen en wat nog meer...
Wat boeit het diegene dan verder of het ronde getallen zijn die het misschien niet helemaal zijn, of exacte cijfers van een dyno van zijn auto? Ik denk helemaal niets... voor de echte tuning-fan is dat misschien wel belangrijk, maar de maakt de rest nog geen onzin.
Wat boeit het diegene dan verder of het ronde getallen zijn die het misschien niet helemaal zijn, of exacte cijfers van een dyno van zijn auto? Ik denk helemaal niets... voor de echte tuning-fan is dat misschien wel belangrijk, maar de maakt de rest nog geen onzin.
Logboek S500.
Ik heb mijn W210 320 CDI ook bij Tunex onder handen laten nemen.
De auto had op dat moment 360.xxx gelopen. Ik ben er hartstikke blij mee. Exacte cijfers heb ik niet, maar ik ben in ieder geval sneller dan een E92 330d cabrio.
Dus zeg het maar... Ik schat ongeveer op 225/230 pk.
De auto had op dat moment 360.xxx gelopen. Ik ben er hartstikke blij mee. Exacte cijfers heb ik niet, maar ik ben in ieder geval sneller dan een E92 330d cabrio.
Dus zeg het maar... Ik schat ongeveer op 225/230 pk.
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 17 okt 2007 06:43
- Mercedes-Benz: W211 200CDI '08
Als je een 200 cdi naar het vermogen van een 220 cdi zou willen brengen, zou dit dan mogelijk zijn met de originele software van een 220 cdi of is dit niet mogelijk?
-
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 04 jul 2011 16:27
- Mercedes-Benz: BMW 418d Grancoupe High Executive A8
- Locatie: Zwolle
De OM651 is in verschillende versies gebouwd.
De OM651 zal beschikbaar zijn in de volgende uitvoeringen:
200 CDI: 100 kW/136 pk bij 3000–4600 t/min en 360 Nm bij 1600–2800 t/min (enkele VTG-turbo)
220 CDI: 125 kW/170 pk bij 3200–4800 t/min en 400 Nm bij 1400–2800 t/min (tweetraps-turbo)
250 CDI: 150 kW/204 pk bij 4200 t/min en 500 Nm bij 1600–1800 t/min (tweetraps-turbo)
Op hardwaregebied zitten er dus ook verschillen in de specs. Volgens mij is het zelfs zo dat de diverse uitvoeringen ook andere injectoren hebben, en daarmee dus ook verschillende ECU's.
Kijk ook eens hier: https://de.m.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM_651
Mijn antwoord op jouw vraag zou dan ook nee zijn.
Vraag je het aan een tunert, die zal ja zeggen, maar doet dat dan puur met het mappen van de software.
Discussie of dat goed voor je Benz is, laat ik gevoegelijk even in het midden. Hier is al voldoende over gezegd.
De OM651 zal beschikbaar zijn in de volgende uitvoeringen:
200 CDI: 100 kW/136 pk bij 3000–4600 t/min en 360 Nm bij 1600–2800 t/min (enkele VTG-turbo)
220 CDI: 125 kW/170 pk bij 3200–4800 t/min en 400 Nm bij 1400–2800 t/min (tweetraps-turbo)
250 CDI: 150 kW/204 pk bij 4200 t/min en 500 Nm bij 1600–1800 t/min (tweetraps-turbo)
Op hardwaregebied zitten er dus ook verschillen in de specs. Volgens mij is het zelfs zo dat de diverse uitvoeringen ook andere injectoren hebben, en daarmee dus ook verschillende ECU's.
Kijk ook eens hier: https://de.m.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM_651
Mijn antwoord op jouw vraag zou dan ook nee zijn.
Vraag je het aan een tunert, die zal ja zeggen, maar doet dat dan puur met het mappen van de software.
Discussie of dat goed voor je Benz is, laat ik gevoegelijk even in het midden. Hier is al voldoende over gezegd.
Beter een Ster op de motorkap, dan in je ruit...
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 13 nov 2016 18:06
- Mercedes-Benz: W204 Mopf
- Specialisatie: Technieker Mercedes-Benz
- Locatie: Waregem, België
Zelf heb ik woensdag een afspraak om de mijne te laten chippen, gaat van (op papier) 136 - 170pk en in werkelijkheid van +/- 155-188pk, NM ontglipt me even maar dacht dat dit rond de 460 draaide..Fuseekogel schreef:Als je een 200 cdi naar het vermogen van een 220 cdi zou willen brengen, zou dit dan mogelijk zijn met de originele software van een 220 cdi of is dit niet mogelijk?
Ik laat dit doen bij Bull-Power, dat is iemand die gespecialiseerd is in Mercedes en heb enkel positieve reacties gehad van mensen die ik goed ken. Is ook iemand die er veel verstand van heeft en ze niet 'overdreven' chipt, hij maakt dat je motor het kan blijven volhouden zonder hem te verkl*ten.. Daardoor ik dit ook aan hem toevertrouw, liever 10pk minder dan iemand anders maar langer plezier zonder extra kosten (verschil tss c200 en c220cdi zit hem in de turbo en injectoren)
Grts Roy
|Technicus bij Mercedes-Benz Ghistelinck te Deinze|
Owner : W204 Mopf http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 62&t=82066
|Technicus bij Mercedes-Benz Ghistelinck te Deinze|
Owner : W204 Mopf http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 62&t=82066
goedemiddag ik heb een vraag.
Ik wil mijn sprinter 319 automaat graag laten chippen.
Nu zit ik met het adblue verhaal en kan dan niet meer als 230 pk krijgen.
Op veel paginas van tunnings specialisten lees verschillende vermogens die ze beloven.
Wie heeft ervaring met het chippen van een 319 wel doen niet doen waar doen?
alvast bedankt voor jullie antwoorden .
Ik wil mijn sprinter 319 automaat graag laten chippen.
Nu zit ik met het adblue verhaal en kan dan niet meer als 230 pk krijgen.
Op veel paginas van tunnings specialisten lees verschillende vermogens die ze beloven.
Wie heeft ervaring met het chippen van een 319 wel doen niet doen waar doen?
alvast bedankt voor jullie antwoorden .
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 28 dec 2016 22:30
- Mercedes-Benz: A180 7G-DCT AMG line
Ik kan mij best voorstellen dat mensen sceptisch zijn over tunen en ik denk ook terecht. Het tunen is het bedrag niet maar als je je Motor verkloot dan hangt daar al gauw een groot prijskaartje aan. Ook wil je liever niet je garantie van Mercedes verliezen, dus ja ik begrijp wel dat mensen eerst 10x nadenken. Met mijn vorige auto VW Golf heb ik lang gedupt om het wel of niet te doen en uiteindelijk gelaten.
Afgelopen december kocht ik mijn Mercedes en wederom speelde het idee om te tunen. Weer forums bezocht en nadat ik overtuigd was dat een A180 gelijk was aan een A200 alleen afgeknepen werd het besluit genomen om te tunen. Dan komt de volgende stap, welke soort tuning past bij jou. Hierover veel gelezen en voor mij moest het een tuning zijn die ik makkelijk kon verwijderen en het resultaat gaf van een A200 (dan bleef ik in de veilige marges).
Dan kwam de laatste ondezoek namelijk bij welke tuner het laten doen. Het kaf van het koren scheiden, zeg maar.
Ook hiervoor heelveel het internet geraadpleegd. Ik rij nu een dikke maand rond met mij getunde Mercedes en heb tot op heden geen spijt. De Mercedes is voelbaar sneller en reageert super op het gaspendaal nu. Ik heb de gasresponce module wel van rood terug gezet naar groen, omdat ik het iets te snel vond reageren en daar zelf een beetje nerveus van werd. Topics als deze zijn gewoon goed omdat je er veel info uit haalt. Ik heb er veel aan gehad, daarvoor mijn dank.
Afgelopen december kocht ik mijn Mercedes en wederom speelde het idee om te tunen. Weer forums bezocht en nadat ik overtuigd was dat een A180 gelijk was aan een A200 alleen afgeknepen werd het besluit genomen om te tunen. Dan komt de volgende stap, welke soort tuning past bij jou. Hierover veel gelezen en voor mij moest het een tuning zijn die ik makkelijk kon verwijderen en het resultaat gaf van een A200 (dan bleef ik in de veilige marges).
Dan kwam de laatste ondezoek namelijk bij welke tuner het laten doen. Het kaf van het koren scheiden, zeg maar.
Ook hiervoor heelveel het internet geraadpleegd. Ik rij nu een dikke maand rond met mij getunde Mercedes en heb tot op heden geen spijt. De Mercedes is voelbaar sneller en reageert super op het gaspendaal nu. Ik heb de gasresponce module wel van rood terug gezet naar groen, omdat ik het iets te snel vond reageren en daar zelf een beetje nerveus van werd. Topics als deze zijn gewoon goed omdat je er veel info uit haalt. Ik heb er veel aan gehad, daarvoor mijn dank.
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 17 okt 2007 06:43
- Mercedes-Benz: W211 200CDI '08
vos00819 schreef:De OM651 is in verschillende versies gebouwd.
De OM651 zal beschikbaar zijn in de volgende uitvoeringen:
200 CDI: 100 kW/136 pk bij 3000–4600 t/min en 360 Nm bij 1600–2800 t/min (enkele VTG-turbo)
220 CDI: 125 kW/170 pk bij 3200–4800 t/min en 400 Nm bij 1400–2800 t/min (tweetraps-turbo)
250 CDI: 150 kW/204 pk bij 4200 t/min en 500 Nm bij 1600–1800 t/min (tweetraps-turbo)
Op hardwaregebied zitten er dus ook verschillen in de specs. Volgens mij is het zelfs zo dat de diverse uitvoeringen ook andere injectoren hebben, en daarmee dus ook verschillende ECU's.
Kijk ook eens hier: https://de.m.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM_651
Mijn antwoord op jouw vraag zou dan ook nee zijn.
Vraag je het aan een tunert, die zal ja zeggen, maar doet dat dan puur met het mappen van de software.
Discussie of dat goed voor je Benz is, laat ik gevoegelijk even in het midden. Hier is al voldoende over gezegd.
Bedankt voor je antwoord, ik heb het over de OM646, in mijn geval de OM646EVO. Je heb inderdaad gelijk over andere turbo, ik vraag mij af of deze de turbo echt ziet en aanstuurt, en in hoeverre de Delphi injectors ook niet bij de EVO motor ook in de 220 cdi zijn gebruikt. Immers er is na de mopf een vermogens winst en hoewel de Delphi injectors iets onbetrouwbaarder lukken dan de Bosch, leveren deze wel iets Meers vermogen.
Over duurzaamheid van het blok zelf maak ik mijn geen zorgen, de 200 en 220 cdi kent inwendig geen verschillende lagers krukassen of andere delen die anders zijn dan de 220. Hooguit de turbo en d injectors zijn verschillend?
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 17 okt 2007 06:43
- Mercedes-Benz: W211 200CDI '08
Wat mij ontgaat is dat veel tuners zeggen de mappen te gebruiken van de 220cdi en deze vervolgens aanpassen om meer vermogen eruit te halen. Vast staat dat behalve de injectoren ook de turbo anders is. Je heb dan toch helemaal niets aan die mappen en zou je dan niet gewoon beter af zijn met een map die vanaf de start toegespitst is op de motor waaraan gewerkt wordt?
feit is dat je hoe dan ook een serieus turbo gat zou krijgen als je klakkeloos de 220 of 250 mapping in een 200 steekt.
btw over die ronde getallen... dat doet mercedes toch ook? of geloven jullie dat elke auto stock perfect aftikt op dat getal die op papier staat?
btw over die ronde getallen... dat doet mercedes toch ook? of geloven jullie dat elke auto stock perfect aftikt op dat getal die op papier staat?