Is er iemand die op een B-klasse 2012 w246 met standaard Xenon verlichting ook mistlampen aan de voorkant heeft toegevoegd?
De Daglicht led stroken onderaan geven m.i. niet voldoende licht bij zicht minder dan 50 mtr.
Ik weet dat de xenon optie ILS een zgn Fog stand heeft.
Alleen om nu de standaard xenon uit te wisselen voor ILS xenon lijkt me een dure grap.
gr.
Ronald.
W246 (2012) Kun je mistlampen vóór retrofitten?
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20702
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
daar zijn die LED strips ook niet voor bedoeldrmw246 schreef:De Daglicht led stroken onderaan geven m.i. niet voldoende licht bij zicht minder dan 50 mtr.
de ILS lampen hebben naast een mist-stand ook onder andere afslagverlichting...ook best handig in het donker
greetingz,
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
- Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
- Specialisatie: beroeps oplichter
- Locatie: Bippen (de)
En grootlicht assistent. Omkeerbaar voor Engeland. (Jeeeh eindelijk verlost van stickers plakken. )MBenzNL schreef:daar zijn die LED strips ook niet voor bedoeldrmw246 schreef:De Daglicht led stroken onderaan geven m.i. niet voldoende licht bij zicht minder dan 50 mtr.
de ILS lampen hebben naast een mist-stand ook onder andere afslagverlichting...ook best handig in het donker
greetingz,
Werkt het van de V klasse niet zo mooi als een E klasse. Maar dat zal wel het prijskaartje verschil in zijn.
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20702
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
grootlicht assistent is geen onderdeel van de ILS koplampen maar is onderdeel van de multifunctionele camera...het is een tijdje een standaard feature geweest bij ILS lampen maar om geld te "besparen" is de optie van grootlicht assistent ooit weer eens een aparte optie gewordenstamgast_2 schreef:En grootlicht assistent. Omkeerbaar voor Engeland. (Jeeeh eindelijk verlost van stickers plakken. )
Werkt het van de V klasse niet zo mooi als een E klasse. Maar dat zal wel het prijskaartje verschil in zijn.
en op een V werken de ILS koplampen inderdaad det zo goed/mooi als op een E...kost wel een beetje maar dan zie je snachts ook wat
greetingz,
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
- Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
- Specialisatie: beroeps oplichter
- Locatie: Bippen (de)
Kijk zo leren we weer wat.MBenzNL schreef:grootlicht assistent is geen onderdeel van de ILS koplampen maar is onderdeel van de multifunctionele camera...het is een tijdje een standaard feature geweest bij ILS lampen maar om geld te "besparen" is de optie van grootlicht assistent ooit weer eens een aparte optie gewordenstamgast_2 schreef:En grootlicht assistent. Omkeerbaar voor Engeland. (Jeeeh eindelijk verlost van stickers plakken. )
Werkt het van de V klasse niet zo mooi als een E klasse. Maar dat zal wel het prijskaartje verschil in zijn.
en op een V werken de ILS koplampen inderdaad det zo goed/mooi als op een E...kost wel een beetje maar dan zie je snachts ook wat
greetingz,
Vind persoonlijk groot licht erg lang aanblijft. Als ik wel al een tegenligger zie.
Maar kwam van de week een andere V / vito met ils en grootlicht assistent. En die ging ook zo laat uit. Maar we hadden geen last van zijn groot licht. Het is meer de verwarring door de bundel licht die je kant op komt.
Het is iedergeval al een flinke stap vooruit vergeleken met de halogeen koplampen. Op de oude w639 was dat gewoon bedroefd. En een veel te kort licht beeld (rij veel op niet of nauwelijks verlichte binnendoorwegen)
En ja de mist stand voor werkt voor me gevoel in combi met je mist achterlicht schakelaar.
Gr Roy
Goedemorgen, afgelopen zaterdag een whizzkid uit Utrecht via FB Messenger leren kennen, ik heb nl al dik 2 jaar een B200 van 2012, en erger me helemaal suf aan die medegebruikers die alleen met DRL rijden, dus alleen vóór die ledjes aan, dashboard is dan ook aan, dus dan zal het wel overal aan zijn, en daar zit em nou net de clou: de achterkant brandt niet mee.
Het duurde eventjes, uurtje of zo, maar die jongen had dus vanuit de Vediamo - Sam - Module de verlichting zo kunnen aanzetten, op standje Automatisch praat ik dan hé, dus in principe alleen dagrijlampjes vöórkant, achter nikkes nada in de oude situatie. Nu heb ik alles aan aan de voorkant, behalve dimlicht en mijn achterkantverlichting is aan!! Dus was even een parkeergarage ingereden en jawel, het dimlicht schakelde meteen bij!! Hoppaa, heeft me talloze mails naar MB Nederland gekost, die zeiden zet em maar in de Zweedse Module, ja, maar dan staat alles in het zweeds, da's dus geen optie. Dus als er onder ons Mercedes rijders zijn met hetzelfde probleem, ik heb de oplossing en mag met zijn toestemming dit ook op deze site zetten. Kost je €50,-, maar dan komt het ook zoals jij wilt. Hij kon nog evt meer verborgen gadgets open zetten, maar had helaas geen tijd meer. Komt volgende keer wel weer. Dus als mensen dit ook graag willen stuur maar even een respons.
- See61
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 09 aug 2022 12:56
- Mercedes-Benz: B250 A W246 BJ: 2013
- Locatie: N Brabant
Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp het niet helemaal? Dat overdag die DRL alleen brand is toch prima? Indien het omgevingslicht onvoldoende blijkt te zijn schakelt de auto over naar de normale verlichting, of dit nu in een tunnel is, parkeergarage, of bij heel slecht weer.Waico65 schreef: ↑21 aug 2023 11:02Goedemorgen, afgelopen zaterdag een whizzkid uit Utrecht via FB Messenger leren kennen, ik heb nl al dik 2 jaar een B200 van 2012, en erger me helemaal suf aan die medegebruikers die alleen met DRL rijden, dus alleen vóór die ledjes aan, dashboard is dan ook aan, dus dan zal het wel overal aan zijn, en daar zit em nou net de clou: de achterkant brandt niet mee.
Het duurde eventjes, uurtje of zo, maar die jongen had dus vanuit de Vediamo - Sam - Module de verlichting zo kunnen aanzetten, op standje Automatisch praat ik dan hé, dus in principe alleen dagrijlampjes vöórkant, achter nikkes nada in de oude situatie. Nu heb ik alles aan aan de voorkant, behalve dimlicht en mijn achterkantverlichting is aan!! Dus was even een parkeergarage ingereden en jawel, het dimlicht schakelde meteen bij!! Hoppaa, heeft me talloze mails naar MB Nederland gekost, die zeiden zet em maar in de Zweedse Module, ja, maar dan staat alles in het zweeds, da's dus geen optie. Dus als er onder ons Mercedes rijders zijn met hetzelfde probleem, ik heb de oplossing en mag met zijn toestemming dit ook op deze site zetten. Kost je €50,-, maar dan komt het ook zoals jij wilt. Hij kon nog evt meer verborgen gadgets open zetten, maar had helaas geen tijd meer. Komt volgende keer wel weer. Dus als mensen dit ook graag willen stuur maar even een respons.
Op standje automatisch vanzelfsprekend, of is die optie niet op iedere W246 standaard aanwezig?
- Jeroen
- Berichten: 25800
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Vooral bij mist overdag ziet een lichtsensor voldoende licht en beslist dan dat DRL (alleen aan de voorkant dus) voldoende is. En dat maakt je aan de achterzijde toch redelijk onzichtbaar.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Idd, die lichtsensor staat idd altijd zo ingesteld dat ie, iig bij mijn W246, niet bijschakeld bij mist, regen of donkere condities. Ik moet em dan handmatig 1 tikkie naar rechts draaien zodat achter en de normale dimlicht aan gaat. En dat vond ik mega irritant, want waar staat anders het woordje 'automatisch' voor. Nu overdag voer ik dus op die stand zowel achterverlichting en aan de voorkant de ledjes rondom de koplamp en de onderste 'mist' lampjes mee, onderin de bumper. En als het nu donkerder wordt of ik rij een parkeergarage in, schakelt dimlicht automatisch bij,
dus problem solved. En dat voor 5 tientjes gefixed, ik ben er erg content mee, toch een stukje veiligheid, vergeleken bij idd al die koekblikkers die em hele dagen op automatisch laten staan en alleen de voorlichtledjes aan het branden hebben. De ANWB waarschuwde jaren terug al voor dat dit zou gebeuren, nou, hoe vaak ik seinde als ik achterop kwam aanrijden op diegene die geen achterlicht voerde....Als ik op de motor ben ga ik er naast rijden, gebaar dat ze raampje naar beneden moeten doen en dan zeg ik: zijn je achterlichten zijn kapot en voila, die blik van herkenning: oh fuck.... onbetaalbaar!!
dus problem solved. En dat voor 5 tientjes gefixed, ik ben er erg content mee, toch een stukje veiligheid, vergeleken bij idd al die koekblikkers die em hele dagen op automatisch laten staan en alleen de voorlichtledjes aan het branden hebben. De ANWB waarschuwde jaren terug al voor dat dit zou gebeuren, nou, hoe vaak ik seinde als ik achterop kwam aanrijden op diegene die geen achterlicht voerde....Als ik op de motor ben ga ik er naast rijden, gebaar dat ze raampje naar beneden moeten doen en dan zeg ik: zijn je achterlichten zijn kapot en voila, die blik van herkenning: oh fuck.... onbetaalbaar!!
- See61
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 09 aug 2022 12:56
- Mercedes-Benz: B250 A W246 BJ: 2013
- Locatie: N Brabant
Bij mist schakel je vanzelfsprekend om naar de juiste verlichting die daarbij hoort, dat lijkt mij een logische actie bij dat soort omstandigheden. Dat deed ik voorheen ook altijd bij auto's die geen lichtsensor hadden, maar misschien vertrouwen mensen teveel op de aanwezig auto geregelde systemen en denken dat het vanzelf wel goed wordt geregeld
Tot nu toe lijkt mijn W246 exemplaar het best goed in te schatten voor omschakeling bij tamelijk donkere omstandigheden, dus ook bij een tamelijk zware regenbui. Nu weet ik niet of het aanwezige ILS systeem daar een bijdrage aanlevert t.o.v. van een W246 waarin dat niet aanwezig is. Over het gedrag in mist kan ik niets zeggen, heb er nog niet in gereden met huidige auto. Niet dat ik afwacht of dat wel of niet goed zal werken, bij mist draai ik zelf wel op tijd aan de knop.
Laatst gewijzigd door See61 op 27 aug 2023 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jeroen
- Berichten: 25800
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Dat ja. Hele kuddes kom je tegen met alleen DRL aan de voorkant. En dat bij voorkeur met een (mist)grijze auto.
Regelmatig leg ik dit 6x per dag uit en word dan in eerste instantie vol onbegrip aangekeken.
gr J
Regelmatig leg ik dit 6x per dag uit en word dan in eerste instantie vol onbegrip aangekeken.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)