Ik moet om de +/- 1000km koelmiddel bijvullen . Er staan 36000km op de teller. De wagen geeft geen witte rook
ook niet bij warme motor, ik heb het sijsteem 2 dagen op 1,4 bar druk gezet zonder druk verlies, de ramen dampen
niet aan bij de verwarming op max. , de vloermatten voelen niet vochtig aan , in het vloeistofreservoir zie geen
mayonaisevorming , het oliepeil blijft op max. zonder mayo aan de peilstok ook niet aan de olie dop , olie afgetapt
normale kleur en hoeveelheid , uitwendig is er geen lekkage te bespeuren aan de motor .
Het voertuig is van 2005 ik heb het particulier tweedehands aangekocht , dus geen garantie .
Motorinhoud 1796cc , 105 kw , motorcode 271946 , type 203 , c180 kompressor.
Wie weet hier een oplossing voor ?
W203 C180 compressor koelvloeistof verlies
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 30 mei 2016 10:58
- Mercedes-Benz: MERCEDES-BENZ
Dit zijn wel degelijk 36000 km
- handyman762
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 31 aug 2014 13:23
- Mercedes-Benz: 2018 w205 C180 Amg Line
- Locatie: Lansingerland
Als je geen druk verliest hebt, blijft alleen de dop als verdachte over, of heb je die al vervangen?
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
1,4 bar is toch bijna niks? Kan me voorstellen dat je daar zo'n kleine lekkage (bijvullen op 1000km is niet veel) niet mee zichtbaar krijgt.
Logboek S500.
- Jeroen
- Berichten: 25807
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Zonder al te neerbuigend te zijn: Veel mensen vullen koud bij tot max. Dan wordt het teveel er telkens via de overloop uitgegooid.
Koud vullen tot min en dan checken of het op min blijft.
Andere mogelijkheid is een lek dat pas ontstaat (of bereikt wordt) bij bedrijfstemperatuur. Op een plek die je niet ziet zoals tussen radiator en condensor.
gr J
Koud vullen tot min en dan checken of het op min blijft.
Andere mogelijkheid is een lek dat pas ontstaat (of bereikt wordt) bij bedrijfstemperatuur. Op een plek die je niet ziet zoals tussen radiator en condensor.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 30 mei 2016 10:58
- Mercedes-Benz: MERCEDES-BENZ
De dop is niet vervangen , maar ik had een drukmeter geplaatst tussen de dunne leiding (die naar het reservoir loopt )
en het reservoir met de oorspronkelijke dop . De max. druk is 1.4 bar en dan blaast hij af .
Er zijn ook geen sporen van lekkage rond de dop waar te nemen .
Ik vindt 1 liter bij vullen per +/- 1000 km voor wagen met maar 36.000 km op de teller toch veel.
Dan geeft wel de melding van koelvloeistof nakijken
en het reservoir met de oorspronkelijke dop . De max. druk is 1.4 bar en dan blaast hij af .
Er zijn ook geen sporen van lekkage rond de dop waar te nemen .
Ik vindt 1 liter bij vullen per +/- 1000 km voor wagen met maar 36.000 km op de teller toch veel.
Dan geeft wel de melding van koelvloeistof nakijken
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 30 mei 2016 10:58
- Mercedes-Benz: MERCEDES-BENZ
Beste Jeroen wat bedoel Je eigenlijk met condensor in Belgie gebruiken we dikwijls andere benamingen ?
- Jeroen
- Berichten: 25807
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Het onderdeel van het aircosysteem waarin het koudemiddel condenseert
Kleine radiator voor je radiator.
gr J
Kleine radiator voor je radiator.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Geertjan
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 09 okt 2015 13:22
- Mercedes-Benz: 300SL24v.
- Locatie: Veluwezoom
Maar wat is dan een normale testdruk (proefdruk)? Je wilt het koelsysteem ook niet opblazen .
Ik neig toch richting de koppakking; je hoeft niet altijd symptomen te zien bij een kleine, beginnende lekkage ...
Ik neig toch richting de koppakking; je hoeft niet altijd symptomen te zien bij een kleine, beginnende lekkage ...
Mercedes maakt rijden geweldig .
- ducatimo
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 30 dec 2011 21:24
- Mercedes-Benz: W203 C180 Kompressor 2004 ,honda cbr 600 RR
Je zou de dop van het koelvloeistofreservoir kunnen halen en de motor een tijd laten lopen in ieder geval zolang dat de thermostaat open gaat daarna even kijken in het koelvloeistofreservoir zie je daar kleine luchtbelletjes (dat kan van belletjes die je in bv een cola fles ziet tot grotere belletjes) dan heb je toch echt een kapotte koppakking.
Voel ook eens aan de rubberslangen als die vrij hard aan voelen na een tijdje een draaiende motor gehad te hebben of een ritje van 10 km ofzo dan bouwt ie ook daar druk op wat ook een teken van een kapotte pakking is.
Heb zelf al meerder keren een kapotte pakking gehad zonder mayo of witte rook.
Voel ook eens aan de rubberslangen als die vrij hard aan voelen na een tijdje een draaiende motor gehad te hebben of een ritje van 10 km ofzo dan bouwt ie ook daar druk op wat ook een teken van een kapotte pakking is.
Heb zelf al meerder keren een kapotte pakking gehad zonder mayo of witte rook.
Er zijn mensen die denken dat ze denken,maar dat denken ze maar.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 30 mei 2016 10:58
- Mercedes-Benz: MERCEDES-BENZ
Wat ducatimo voorstelt heb ik ook al geprobeerd , de motor laten lopen zonder dop tot de thermostaat open gaat , maar de beweging van de
koelvloeistof in het reservoir was volgens mij normaal ( een iet wat draaiende beweging zonder belletjes ).
Jeroen als ik me niet vergis het aircosysteem en het koelsysteem zijn toch niet met elkaar verbonden , dan kan er toch geen lekkage van het ene
systeem naar het andere ontstaan .
Wat plorie betreft de max. druk staat vermeld op de dop , als de druk hoger wordt dan opent de klep in de dop .
koelvloeistof in het reservoir was volgens mij normaal ( een iet wat draaiende beweging zonder belletjes ).
Jeroen als ik me niet vergis het aircosysteem en het koelsysteem zijn toch niet met elkaar verbonden , dan kan er toch geen lekkage van het ene
systeem naar het andere ontstaan .
Wat plorie betreft de max. druk staat vermeld op de dop , als de druk hoger wordt dan opent de klep in de dop .
- Jeroen
- Berichten: 25807
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Zucht... Nee, maar ze zitten wel zo dicht op elkaar gemonteerd dat je het niet ziet wanneer daar een klein lekje zit dat pas gaat lekken wanneer je thermostaat open gaat.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)