de mad hv-098055 zijn even duur bij mijn grossier dus daar zit toch weinig verschil in en net wat je zegt ik heb ze toch nodig (even googlen leert mij dat het altijd een paar euro goedkoper kan maar dat heeft weinig meer waarde maar als je dan bij de schokdempers keek scheelde het bijna de helft van de prijs )
dat men geld wil verdienen heb ik geen problemen mee maar het moet wel een beetje op elkaar lijken
ik neig zelf ook naar de oem veren en was benieuwd of er op het forum een ander idee ook wel redelijk uit de bus kwam
w639 schokbrekers achter welk merk
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
hoofd veren zijn van suplex artikel 19267plorie schreef:Welk merk veren krijg je bij de grossier dan?
hulp veren van mad artikel HV-098055
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
De hoofd veren zijn binnen
Blijkbaar worden de veren ook wel eens per stuk vervangen wensink had nog 1 veer staan
En de veren hebben een nieuw nummertje gekregen van A 639 324 05 04 naar A 639 324 29 04 en dat alles voor een extra blauwe stip
Hellaas zijn de hulpveren vertraagd
de leverancier aan mijn grossier greep mis nu kommen ze speciaal uit Frankrijk naar lemmer en als alles goed gaat zijn ze morgen 9.00 in lemmer
Wat ik anders vanavond even zal doen word nu morgen
Ach ja zo blijf je bezig
Blijkbaar worden de veren ook wel eens per stuk vervangen wensink had nog 1 veer staan
En de veren hebben een nieuw nummertje gekregen van A 639 324 05 04 naar A 639 324 29 04 en dat alles voor een extra blauwe stip
Hellaas zijn de hulpveren vertraagd
de leverancier aan mijn grossier greep mis nu kommen ze speciaal uit Frankrijk naar lemmer en als alles goed gaat zijn ze morgen 9.00 in lemmer
Wat ik anders vanavond even zal doen word nu morgen
Ach ja zo blijf je bezig
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
gisteren waren de hulpveren wel binnen gekomen
dus zodra ik op de zaak was de hulpveren in de hoofd veren gedraait makkelijk dat je alles nieuw en los hebt liggen
daarna de bus op de brug gezet de houdige hoogte even op meten ( 725 MM onderkant wielkast ==> onderkant brug)
daarna de bus op gekrikt en band er af gelukkug weinig ervaring in
daarna krikje onder de draag arm gezet en de schokbreker bout los gedraait
draarna de draag arm laten zakken en de veer er uit gepakt
deze veer naast de nieuwe gelegd en gekeken hoe deze evt. moest zitten boven onder ect.
daarna de rubberen veer houders om gezet (vergeten om nieuwe te bestellen ) zodat de hulpveer op de goede plek viel
daarna de veeren er weer onder gezet eerst onder er in en dan even hangen zodat ie er boven ook in viel
en dan alles weer gemonteerd en dan ander kant gedaan al met al een uurtje werk
toen alles weer te plek zat heb ik de hoogte weer op gemeten deze is nu 765 MM geworden dus de combinatie nieuwe veren en hulpveren heeft mij 4 cm hoogte gebracht
daarna nog even een stukje gereden even de hobbelige wegen op gezocht en die zijn er zat hier op de oude zee bodem maar de bus reageert (eigenlijks niet je merkt amper dat dat je over hobbels rijd ) weer als van ouds
zelfs nog even de hobbel bij emmeloord op gezocht 140km/h en bijna geen hobbel te voelen ( de w114 is hier net iets beter in die heeft echt ies van hu wat moet ik hier op bewegen daar blijft de auto nagenoeg vlak en deint ie niet eens de hobbel in )
en ook nog even een filpje gemaakt toen ie nog op de brug stond
ik ben er denk ik ook achter gekomen waarom de veren snellerbreken doordat er troep tussen rubbers en veren kan komen slijt de verf er af en kan de veer gaan roetsen en als er dan ook nog wat het hoog tussen ligt dan kan ie ook breken althans dat is mijn beredenereing
dus zodra ik op de zaak was de hulpveren in de hoofd veren gedraait makkelijk dat je alles nieuw en los hebt liggen
daarna de bus op de brug gezet de houdige hoogte even op meten ( 725 MM onderkant wielkast ==> onderkant brug)
daarna de bus op gekrikt en band er af gelukkug weinig ervaring in
daarna krikje onder de draag arm gezet en de schokbreker bout los gedraait
draarna de draag arm laten zakken en de veer er uit gepakt
deze veer naast de nieuwe gelegd en gekeken hoe deze evt. moest zitten boven onder ect.
daarna de rubberen veer houders om gezet (vergeten om nieuwe te bestellen ) zodat de hulpveer op de goede plek viel
daarna de veeren er weer onder gezet eerst onder er in en dan even hangen zodat ie er boven ook in viel
en dan alles weer gemonteerd en dan ander kant gedaan al met al een uurtje werk
toen alles weer te plek zat heb ik de hoogte weer op gemeten deze is nu 765 MM geworden dus de combinatie nieuwe veren en hulpveren heeft mij 4 cm hoogte gebracht
daarna nog even een stukje gereden even de hobbelige wegen op gezocht en die zijn er zat hier op de oude zee bodem maar de bus reageert (eigenlijks niet je merkt amper dat dat je over hobbels rijd ) weer als van ouds
zelfs nog even de hobbel bij emmeloord op gezocht 140km/h en bijna geen hobbel te voelen ( de w114 is hier net iets beter in die heeft echt ies van hu wat moet ik hier op bewegen daar blijft de auto nagenoeg vlak en deint ie niet eens de hobbel in )
en ook nog even een filpje gemaakt toen ie nog op de brug stond
ik ben er denk ik ook achter gekomen waarom de veren snellerbreken doordat er troep tussen rubbers en veren kan komen slijt de verf er af en kan de veer gaan roetsen en als er dan ook nog wat het hoog tussen ligt dan kan ie ook breken althans dat is mijn beredenereing
- W204Avantgarde
- Berichten: 4070
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
4cm is niet niks !! Altijd mooi om positief resultaat te zien na een klus.
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Netjes, Pascal. Het komt niet alleen de wegligging, maar ook de veiligheid ten goede.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Ja klopt dan besef je ook ineens Hoe sterk de hoofd en hulpveren zijnW204Avantgarde schreef:4cm is niet niks !! Altijd mooi om positief resultaat te zien na een klus.
Mijn hoofd doel was dat de veer weer heel was en een langere levensduur kon krijgen en alles wat hoger kwam is mee genomen
De weg ligging is een stuk meer verbeterd en dat komt de veiligheid ook ten goedegfgf schreef:Netjes, Pascal. Het komt niet alleen de wegligging, maar ook de veiligheid ten goede.
Zondag even de autobanh over geweest de halve A31 van goningen naar Arnhem heb ik zonder zwetende handen 180km/h kunnen rijden en het stuur gewoon relaxt in mn handen kunnen leggen en lekker door rijden op cruisecontrol
Ik merk dat de vering over de slechte stukken weg wel veel bezig is (trillen) maar daar houd het mee op zoveel "comfort" zit er toch gewoon in en wat geleverd word Door schokbrekers en veren dat vind ik zo heerlijk aan mercedes
Een paar brandweer collega's willen mijn graag in een transplofter hebben maar Volgensmij halen die dat comfort lang niet en dat zit hem echt in die heerlijke ophanging die de w114 ook heeft (die net iets beter rijd ) wat zelfs de oorsprong vind bij de /8
volgens de verhalen is de verhouding van de afstanden motor ophanging subframe en al in de /8 ontstaan en heeft mercedes dit vast weten te houden en als men dat zelf in een bedrijf bus wil gebruiken dan ben ik om dat zegt mij toch iets en ik denk dat er niet veel andere merken zijn die dit kunnen / willen evenaren
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Mooi!
Want zo'n knipperende aars is ook maar niks
gr J
Want zo'n knipperende aars is ook maar niks
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
in het gewone weggedrag is het zeer vervelend dat ie naar boven komt te knipperenJeroen schreef:Mooi!
Want zo'n knipperende aars is ook maar niks
gr J
maar soms geeft ie mij ook wel aan dat de grond niet heel stabiel is en dat je de ars even uit moet zetten om verder te komen
zo ook zaterdag jongst leden ik reed achteruit een kavel pad op en opgevenmoment in een nat stukje begon de asr te knipperen dus ik weet dan van doe maar uit en rij door dit doet ie dan ook perfect
maar nu zit ik met volgende en ik kan de dader nog niet aan wijzen
als ik gewoon op de snelweg rijd dan is ie heel erg dwielerig als of de kont later beseft dat ie mee moet voor al met ruk winden of stevige zij wind bemerk ik het eerst gaf ik de veren/schokbrekers de schuld maar die kan ik nu niet de schuld geven aan gezien dit nou goed is ?
de banden zitten op een halve bar meer dan mercedes voor schrijft
ik heb het zelfde geval met de winterbanden maar ik dacht dat komt omdat de veren en schokbrekers even aan elkaar en aan de bus moeten wennen
maar ik ben onderhand al weer 3000 km verder dus dat moet wel klaar zijn denk ik dan
en 1000 km verder op de nieuwe zomer banden
ligt het probleem dan toch aan het verhoogde laad gewicht
dit brobleem was mij met de habi babi banden niet op gevallen met ongeveer het zelfde gewicht
het is voor mij toch wel lastig om de dader aan te wijzen misschien dat jullie iets weten
gr pascal