R170 automaat SLK 230 lekt aan de achterkant
Geacht forum , sinds kort ben ik in het bezit van een 230 SLK automaat , nu viel mij op bij de keuring , dat linksachter bij de automaat er een paar druppels olie aan hingen, mijn vraag is , is dit zelf te repareren , moet dan ook de olie ververst worden , wat is jullie advies ?
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
De bak hang iets scheef waardoor de olie eigenlijk altijd aan de achterzijde druppelt. Mogelijk is gewoon de stekker of pakking lek.
Hoi Raimon , bedankt voor de reaktie , volgengs mij , ik heb gekeken toen de auto op de brug stond , er zit links achter een aansluiting op de bak , ik weet niet waarvoor het dient , loopt omhoog ! maar is volgens mij de plek waar ie lekt.
Is dit een kostbare reparatie ? en wat kun het beste doen ? meteen verversen + filter , of alleen reparen.
Is dit een kostbare reparatie ? en wat kun het beste doen ? meteen verversen + filter , of alleen reparen.
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Automaat olie + filter vervangen is altijd een pre
Het gebeurd namelijk niet bij het reguliere onderhoud, de R170 slk wordt er ook niet jonger op dus ik zou het zeker doen.
Differentieel olie achter zou ik dan ook gelijk meenemen, ik heb beide laatst ook gedaan bij mijn SLK.
De diff olie was echt zwart, dus nog nooit vervangen.
Automaat was al eens eerder gedaan, maar schakelt nu merkbaar soepeler.
Als ze de carter verwijderen van de automaat kunnen ze gelijk zien waar de lekkage zit en verhelpen.
Reken bij de dealer ongeveer 500 euro kosten voor deze 2 zaken.
Maar een universeel bedrijf kan het ook hoor, zo ingewikkeld is de motor techniek van een R170 niet meer.
Kapconstructie is een heel ander verhaal, enkel de dealer heeft er kaas van gegeten is mijn ervaring.
Het gebeurd namelijk niet bij het reguliere onderhoud, de R170 slk wordt er ook niet jonger op dus ik zou het zeker doen.
Differentieel olie achter zou ik dan ook gelijk meenemen, ik heb beide laatst ook gedaan bij mijn SLK.
De diff olie was echt zwart, dus nog nooit vervangen.
Automaat was al eens eerder gedaan, maar schakelt nu merkbaar soepeler.
Als ze de carter verwijderen van de automaat kunnen ze gelijk zien waar de lekkage zit en verhelpen.
Reken bij de dealer ongeveer 500 euro kosten voor deze 2 zaken.
Maar een universeel bedrijf kan het ook hoor, zo ingewikkeld is de motor techniek van een R170 niet meer.
Kapconstructie is een heel ander verhaal, enkel de dealer heeft er kaas van gegeten is mijn ervaring.
Beste Etoiles,etoiles schreef:Hoi Raimon , bedankt voor de reaktie , volgengs mij , ik heb gekeken toen de auto op de brug stond , er zit links achter een aansluiting op de bak , ik weet niet waarvoor het dient , loopt omhoog ! maar is volgens mij de plek waar ie lekt.
Is dit een kostbare reparatie ? en wat kun het beste doen ? meteen verversen + filter , of alleen reparen.
hoe is dat verhaal nu afgelopen met die lekkende transmissiebak ?
Zoals jij dit vertelt zit ik met hetzelfde probleem, voor een Slk200 dan, maar dat is geen wezelijk verschil.
Op dezelfde plek zoals bij jou, linksachter bij dat hendeltje waar jij het over hebt, dat is van je schakelpook als ik goed begrepen heb, ik hoor het graag van je
Erick R
-
- Berichten: 953
- Lid geworden op: 19 dec 2009 20:40
- Mercedes-Benz: 220 CDI Sportcoupe
- Specialisatie: Technisch
Hallo,
Naar de dealer gaan en een plug kopen, plm. € 6,75.
Auto heel erg scheef zetten of krikken, maar wel VEILIG.
Onderste plaat verwijderen.
Beschermbeugel van de stekker verwijderen.
Binnenwerk wat je gekocht heb verwijderen, 1 schroefje of boutje (hoe je net noemen wil)
Wel even wat speciaal MB vet (wit) gebruiken voor de montage.
Omgekeerd alles weer monteren.
Oliepeil controleren.
Succes
Naar de dealer gaan en een plug kopen, plm. € 6,75.
Auto heel erg scheef zetten of krikken, maar wel VEILIG.
Onderste plaat verwijderen.
Beschermbeugel van de stekker verwijderen.
Binnenwerk wat je gekocht heb verwijderen, 1 schroefje of boutje (hoe je net noemen wil)
Wel even wat speciaal MB vet (wit) gebruiken voor de montage.
Omgekeerd alles weer monteren.
Oliepeil controleren.
Succes
-
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 19 jul 2013 12:54
- Mercedes-Benz: B200 en SLK200
- Locatie: hank
er zit geen peilstok in een SLK voor de automaat.
Beste mede Mb vrienden,
ik waardeer al heel erg dat jullie met mij willen meedenken, maar moet misschien ook even zeggen wat er al gedaan is en wordt, om met de deur in huis te vallen is me gezegd dat mogelijk de hele transmissiebak losgekoppeld moet worden omdat we denken dat ie lekt bij dat hendeltje linksachter, dus vandaar dat ik Etoiles graag wilde vragen hoe het bij hem is afgelopen, ik werd daar wel een beetje triest van toen ik daaraan dacht.
Wat ik al heb laten doen : bak vorig jaar laten spoelen bij Tunex.
Het lekken is me pas opgevallen en heeft niks met het spoelen te maken, ik heb de nwe olie uit de bak laten aftappen, voor de zekerheid nwe pakkingrubber en filter laten plaatsen, stekker (rechtsvoor boven de bak) laten vernieuwen, alles bij en rondom de bak olie en vetvrij laten spuiten zodat ie helemaal droog en schoon is
om volgende week nog beter te kunnen bepalen waar het vandaan komt, het lijkt wel een chirurgenverhaal maarja, ik wil er vanaf, iedere keer lekplekjes als ie even heeft stilgestaan..
Dus zal de bak weer nat zijn, zeg maar op 1/4 van de bak achter ter hoogte van dat hendeltje, ik mag zo hopen dat als dat zo is, dat er iets aan te doen is vanaf de buitenkant zonder dat de hele transmissie eruit getakeld moet worden, alle tips, tricks en ervaringen met dit akkefietje heel graag aub.
Bedankt alvast en ik laat zeker weten hoe dit gaat aflopen en/of wat de oorzaak is.
Erick R
ik waardeer al heel erg dat jullie met mij willen meedenken, maar moet misschien ook even zeggen wat er al gedaan is en wordt, om met de deur in huis te vallen is me gezegd dat mogelijk de hele transmissiebak losgekoppeld moet worden omdat we denken dat ie lekt bij dat hendeltje linksachter, dus vandaar dat ik Etoiles graag wilde vragen hoe het bij hem is afgelopen, ik werd daar wel een beetje triest van toen ik daaraan dacht.
Wat ik al heb laten doen : bak vorig jaar laten spoelen bij Tunex.
Het lekken is me pas opgevallen en heeft niks met het spoelen te maken, ik heb de nwe olie uit de bak laten aftappen, voor de zekerheid nwe pakkingrubber en filter laten plaatsen, stekker (rechtsvoor boven de bak) laten vernieuwen, alles bij en rondom de bak olie en vetvrij laten spuiten zodat ie helemaal droog en schoon is
om volgende week nog beter te kunnen bepalen waar het vandaan komt, het lijkt wel een chirurgenverhaal maarja, ik wil er vanaf, iedere keer lekplekjes als ie even heeft stilgestaan..
Dus zal de bak weer nat zijn, zeg maar op 1/4 van de bak achter ter hoogte van dat hendeltje, ik mag zo hopen dat als dat zo is, dat er iets aan te doen is vanaf de buitenkant zonder dat de hele transmissie eruit getakeld moet worden, alle tips, tricks en ervaringen met dit akkefietje heel graag aub.
Bedankt alvast en ik laat zeker weten hoe dit gaat aflopen en/of wat de oorzaak is.
Erick R
-
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 09 apr 2014 21:37
- Mercedes-Benz: mercedes 220 diesel
ik hoop dat alles droog blyft. martin
Beste meedenkers,
vanmiddag was de bedoeling dat de Slk op de brug zou gaan, ik heb de afspraak ff moeten cancellen, was vannacht strontziek verkouden en thuisgebleven, dus gebeld en afgezegd tot volgende week.
Wel even onder de auto gekeken, hij staat nu drie dagen stil in de garage, stand P en ik zie twee plekken (ok plekjes) voor zover ik kan zien ter grootte van een eierdooier zeg maar, en er loopt een streepje olie door naar voren, het is niet veel, maar kleine beetjes ...
Etoiles bericht gestuurd, maar nog niets gehoord
Dank weer Gr. Erick R
vanmiddag was de bedoeling dat de Slk op de brug zou gaan, ik heb de afspraak ff moeten cancellen, was vannacht strontziek verkouden en thuisgebleven, dus gebeld en afgezegd tot volgende week.
Wel even onder de auto gekeken, hij staat nu drie dagen stil in de garage, stand P en ik zie twee plekken (ok plekjes) voor zover ik kan zien ter grootte van een eierdooier zeg maar, en er loopt een streepje olie door naar voren, het is niet veel, maar kleine beetjes ...
Etoiles bericht gestuurd, maar nog niets gehoord
Dank weer Gr. Erick R