Hoi beste leden ik heb een mercedes C220 cdi uit 2007(w204).
Van mijn auto is nu de electronische stuurslot kapot/dood.
Nu heb ik een tweedehandse kunnen vinden op internet.
Maar de twee apparaten kunnen elkaar niet herkennen.
Weet iemand hier of waar ik dat kan fixen.
Alvast vriendelijk bedankt.
Contact slot met je stuurslot inleren
- MartijnS
- Dealermedewerker
- Berichten: 2826
- Lid geworden op: 19 mar 2012 19:37
- Mercedes-Benz: W211 E240 2003
- Specialisatie: Monteur MB dealer / APK
Check ff de zoekfunctie; een gebruikt ELV heeft nog meer waarde als boekensteun...
*** Wie zichzelf spaart, krijgt nooit rente ***
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
===> De zoekfunctie werkt echt super! Heb je hem al geprobeerd?
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8035
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Ehh, daar ging de topic starter toch ook al van uit?MartijnS schreef:...een gebruikt ELV heeft nog meer waarde als boekensteun...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8035
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
In dat geval is ie dus MINDER waard dan een gebruikte boekensteun...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- plorie
- Berichten: 20876
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Hij heeft meer waarde ALS boekensteun, niet ALS EEN boekensteun, dan zou het ook DAN een boekensteun zijn dat bedoel je toch?
Logboek S500.
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20703
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
ja...maar...op het internet staat toch echt dat je gebruikte ELVs en contactsloten weer aan een auto kunt aanleren...toch?MartijnS schreef:Check ff de zoekfunctie; een gebruikt ELV heeft nog meer waarde als boekensteun...
en we weten allemaal: als het op het internet staat, dan is het waar
greetingz,
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
Het kan wel degelijk er zijn zelfs al emulators voor te krijgen , normaal kan dit alleen via de de officiele dealer , maar enige mensen met kennis van nec chips en programmers kunnen het zelf doen
hier de handleiding van het programma esl doctor
http://thelegendweb.com/files/ESL_Doctor.pdf
of deze
http://keyprogtools.com/images/MB%20NEC ... manual.pdf
hier de handleiding van het programma esl doctor
http://thelegendweb.com/files/ESL_Doctor.pdf
of deze
http://keyprogtools.com/images/MB%20NEC ... manual.pdf
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8035
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Weet je, ik ehhh....(dat ik dat de eerste keer niet begreep )plorie schreef:Hij heeft meer waarde ALS boekensteun, niet ALS EEN boekensteun, dan zou het ook DAN een boekensteun zijn dat bedoel je toch?
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8146
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Ik denk dat zolang niemand zich hier meldt met de tekst "Dit doe ik regelmatig", en we ofwel alleen de claims van verkopers van sleutels of contactsloten moeten geloven, dan wel van de verkopers van (schimmige) software, we rustig kunnen aannemen dat het NIET gaat.
Waarbij ik me overigens afvraag of de topic-starter in zee wil met degene die zich hier meldt met het feit dat hij regelmatig contactsloten of sleutels herprogrammeert...
Arjen.
Waarbij ik me overigens afvraag of de topic-starter in zee wil met degene die zich hier meldt met het feit dat hij regelmatig contactsloten of sleutels herprogrammeert...
Arjen.
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Ga ervan uit dat met voldoende inspanning, kennis en geduld praktisch alles mogelijk is, ook dingen waarvan de dealers (of de fabriek) zeggen dat het niet kan en waarvan de berijders van zulke prijzige wagens graag willen geloven dat het niet kan. In de talloze modules zitten nu eenmaal min of meer generieke componenten die ook op een andere manier te programmeren zijn dan via de tools van MB. Dat deze informatie bestaat en circuleert is ook geen geheim. Het is eerder de vraag of je zulke info via je forum wilt verspreiden...
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"