Goedemiddag,
Graag ontvang ik tips over een goede (gespecialiseerde) garage voor een W140, liefst in the midden van het land. Ik heb een W140 500 SEL van 1993 met (nu) ong. 74.000 km. op de teller. Ik heb de auto 1,5 jaar geleden gekocht met 48.000 km. op de teller. Daarvoor had ik een W126 die ik helaas kortgeleden heb... De W140 is thans in onderhoud bij dealer Stern in Nieuwegein.
De auto is op zich een erg mooi exemplaar met (dus) weinig kilometers. Ik heb echter op dit moment drie problemen:
1. trilling, vooral rond 70 km/u
2. Onregelmatige stationairloop
3. Warmlopen motor, zo'n 10-20 graden hoger dan voorheen
Ik ben met deze problemen al een aantal keren bij Stern geweest waar ik behoorlijke bakken met geld heb achtergelaten zonder dat de problemen zijn opgelost. Het verhaal van Stern is, kort gezegd, dat de oorzaak van deze problemen moeilijk te achterhalen is en het daardoor een kwestie van 'trial and error' is. Ik heb beperkte technische kennis en kan daarom niet beoordelen of dit verhaal wel of niet klopt (dit verhaal is dus - vooralsnog - geen 'aanval' op Stern Ik ben echter wel een beetje klaar met (veel) geld uitgeven zonder dat dit tot enig resultaat leidt. Al met al ben ik benieuwd of iemand een in W140's gespecialiseerde garage kent die wel in staat is om de genoemde problemen op te lossen tegen een redelijke bedrag. Bij voorbaat hartelijk dank voor tips.
Gr. Jan Peter van Suchtelen
Goede (gespecialiseerde) garage voor W140
- plorie
- Berichten: 20871
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Welkom! Gaaf exemplaar met zo'n km. stand. Heb je ook foto's?
Wellicht verstandig om even aparte topics over de problemen te openen.
Maar even in het kort:
- trilling: ik neem aan dat de wielen al nagekeken zijn, heb je wellicht een winterset om te wisselen, zodat je de wielen eventueel kunt uitsluiten? Varieert het trillen als je op dat moment volgas geeft en weer loslaat? Zijn alle draagarmen en tussenaslager nagelopen op speling?
- onregelmatige loop: is hij bij de dealer uitgelezen, niet alleen op fouten maar ook op de waardes van de luchtmassameter en lambdasondes? Is de gasklep gereinigd en vacuumslangen gecontroleerd cq. vervangen? De eerste serie W140 (en andere modellen van die tijd) hadden een kabelboom die door afbrokkelende isolatie problemen kon geven, is die ooit al vervangen?
- warmlopen: loopt hij standaard warmer of alleen als je stilstaat? Als het vervangen van de thermostaat en waterpomp niet helpt, dan is de kans groot dat je radiateur deels verstopt zit, of bij warmlopen bij stilstand is je viscofan niet fris meer.
Maar bovenstaande zou bij de dealer allemaal nagelopen moeten zijn, neem ik aan.
Wellicht verstandig om even aparte topics over de problemen te openen.
Maar even in het kort:
- trilling: ik neem aan dat de wielen al nagekeken zijn, heb je wellicht een winterset om te wisselen, zodat je de wielen eventueel kunt uitsluiten? Varieert het trillen als je op dat moment volgas geeft en weer loslaat? Zijn alle draagarmen en tussenaslager nagelopen op speling?
- onregelmatige loop: is hij bij de dealer uitgelezen, niet alleen op fouten maar ook op de waardes van de luchtmassameter en lambdasondes? Is de gasklep gereinigd en vacuumslangen gecontroleerd cq. vervangen? De eerste serie W140 (en andere modellen van die tijd) hadden een kabelboom die door afbrokkelende isolatie problemen kon geven, is die ooit al vervangen?
- warmlopen: loopt hij standaard warmer of alleen als je stilstaat? Als het vervangen van de thermostaat en waterpomp niet helpt, dan is de kans groot dat je radiateur deels verstopt zit, of bij warmlopen bij stilstand is je viscofan niet fris meer.
Maar bovenstaande zou bij de dealer allemaal nagelopen moeten zijn, neem ik aan.
Logboek S500.
- Tommy1967
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 02 feb 2009 14:10
- Mercedes-Benz: W140 S420
- Locatie: Den Haag
Hoi,
Ik rij zelf een W140 S420 uit 1998,Dat de W140 bakken geld kost herken ik wel.
Veel lezen op forums is mijn advies,de meeste dealers snappen geen bal meer van een W140,ik ga zelf voor onderhoud(S420 staat er nu voor nieuwe LLM meter en nieuwe kachel slangen/stalen leidingen) naar Dimitri Verspeek en Cor de Jong.....mannen die je meestal uit de problemen helpen,.....natuurlijk moeten ook daar de lampen blijven branden,maar een aangenamer klimaat en kennis.
Onregelmatig stationair loop/stotteren/inhouden/uitslaan was bij mijn Sonder-klasse de LMM.
Ben zeker 1 jaar bezig geweest met trillingen,veel preventief laten vervangen,telkens geen resultaat,bandenboeren weten er meestal niks van.... en zeggen net zoals de dealer/specialist proberen maar,maar geen garantie en wel betalen:)ik was uiteindelijk overtuigt dat het aan de banden/velgen moest liggen aangezien alles al was vervangen wat ongeveer 2,5k heeft gekost.
Setje originelen velgen gekocht,laten richten en coaten,verse Continentaal(Michelin levert de maat niet meer anders was dat 1ste keus) banden eronder(geen bandenboer die een proefset van welk merk dan ook beschikbaar stelde) dus zelf besloten na veel lezen 1k verder en zie daar de S rijd nagenoeg trillings vrij!
De S staat bekend als een auto die veel last heeft van standplatte!
Rijd de S zoals het hoort dan heb je er een prima wagen aan die je veel teruggeeft!
Kortom neem contact op met bovengenoemde bedrijven,misschien niet in jouw buurt maar dat verdien je snel terug met hun kennis!
Warmlopen kan een thermostaat zijn!
Garage Verspeek Berkel en Rodenrijs.
De Gruyter en de Jong Bergambacht.
Houdt ons op de hoogte:)
Gr Tom
Ik rij zelf een W140 S420 uit 1998,Dat de W140 bakken geld kost herken ik wel.
Veel lezen op forums is mijn advies,de meeste dealers snappen geen bal meer van een W140,ik ga zelf voor onderhoud(S420 staat er nu voor nieuwe LLM meter en nieuwe kachel slangen/stalen leidingen) naar Dimitri Verspeek en Cor de Jong.....mannen die je meestal uit de problemen helpen,.....natuurlijk moeten ook daar de lampen blijven branden,maar een aangenamer klimaat en kennis.
Onregelmatig stationair loop/stotteren/inhouden/uitslaan was bij mijn Sonder-klasse de LMM.
Ben zeker 1 jaar bezig geweest met trillingen,veel preventief laten vervangen,telkens geen resultaat,bandenboeren weten er meestal niks van.... en zeggen net zoals de dealer/specialist proberen maar,maar geen garantie en wel betalen:)ik was uiteindelijk overtuigt dat het aan de banden/velgen moest liggen aangezien alles al was vervangen wat ongeveer 2,5k heeft gekost.
Setje originelen velgen gekocht,laten richten en coaten,verse Continentaal(Michelin levert de maat niet meer anders was dat 1ste keus) banden eronder(geen bandenboer die een proefset van welk merk dan ook beschikbaar stelde) dus zelf besloten na veel lezen 1k verder en zie daar de S rijd nagenoeg trillings vrij!
De S staat bekend als een auto die veel last heeft van standplatte!
Rijd de S zoals het hoort dan heb je er een prima wagen aan die je veel teruggeeft!
Kortom neem contact op met bovengenoemde bedrijven,misschien niet in jouw buurt maar dat verdien je snel terug met hun kennis!
Warmlopen kan een thermostaat zijn!
Garage Verspeek Berkel en Rodenrijs.
De Gruyter en de Jong Bergambacht.
Houdt ons op de hoogte:)
Gr Tom
- E240-Cruiser
- Berichten: 2331
- Lid geworden op: 29 jan 2013 14:25
- Mercedes-Benz: W210-E240. 1999
- Specialisatie: Wet en regelgeving
- Locatie: Rotterdam
Dimitri Verspeek kan ik je ook zeer goed aanraden.
Ben benieuwd nAr de oplossing.
Ben benieuwd nAr de oplossing.
groetjes Peter
MERCEDES, Daar waar passie en techniek samen komen
MERCEDES, Daar waar passie en techniek samen komen
michael6129 schreef:Geld rolt het best op vier wielen en met een ster op de motorkap
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
In deze lijst staat een overzicht van specialisten die (nog) wel raad weten met een klassieke Benz
In Utrecht zit een goede Benz specialist en aangezien je bij Stern in N'gein geld achterlaat zal een ritje naar de andere kant van Utrecht geen probleem zijn
Aan de Bramerijweg 13 vindt je BASU Service.
Aan de Bramerijweg 13 vindt je BASU Service.
Allereerst dank voor jullie reacties! Wat betreft de drie problemen is inderdaad al behoorlijk wat geprobeerd door de dealer:
- veel van de ophangingsonderdelen is al vervangen: veerelementen niveauregeling, lagers stabilisator, verbindingsstuk stabilisator, spoorstang, (de wielen zijn het niet; trilling blijft bij winterbanden (ook op originele velgen), mogelijk zou nog cardan kunnen zijn;
- onregelmatige loop: hij is uitgelezen maar weet niet of ze ook naar waardes luchtmassameter en lambdasondes hebben gekeken, vacuumsysteem is gecontroleerd, gasklep weet ik ook niet (blijkt niet uit factuur). Ik ken de kabelboom-problemen maar weet helaas ook weer niet of die ooit is vervangen;
- warmlopen: hij loopt standaard wat warmer maar vooral bij stilstand; temperatuur gaat dan weer omlaag als je gaat rijden. Het frustrerende is dat hij vroeger altijd keurig net boven de 80 graden stond, of je nou (met warm of koud weer) stationair draait of (in Duitsland) 200+ reed. Nu staat hij bij stationair draaien boven de 100 graden. Volgens de dealer is dat 'acceptabel' omdat dit blijkbaar tot 105 graden binnen de marges valt. Overduidelijk is echter dat er iets is veranderd, maar daar geeft de dealer geen sjoege op. Ik vraag me af of al hetgeen Plorie noemt ook is gedaan door de dealer.
Ik ga een of twee van de door jullie aangeraden garages bellen en kijken of ik met hen verder kom. De resultaten laat ik op het forum weten!
Gr. Jan Peter
- veel van de ophangingsonderdelen is al vervangen: veerelementen niveauregeling, lagers stabilisator, verbindingsstuk stabilisator, spoorstang, (de wielen zijn het niet; trilling blijft bij winterbanden (ook op originele velgen), mogelijk zou nog cardan kunnen zijn;
- onregelmatige loop: hij is uitgelezen maar weet niet of ze ook naar waardes luchtmassameter en lambdasondes hebben gekeken, vacuumsysteem is gecontroleerd, gasklep weet ik ook niet (blijkt niet uit factuur). Ik ken de kabelboom-problemen maar weet helaas ook weer niet of die ooit is vervangen;
- warmlopen: hij loopt standaard wat warmer maar vooral bij stilstand; temperatuur gaat dan weer omlaag als je gaat rijden. Het frustrerende is dat hij vroeger altijd keurig net boven de 80 graden stond, of je nou (met warm of koud weer) stationair draait of (in Duitsland) 200+ reed. Nu staat hij bij stationair draaien boven de 100 graden. Volgens de dealer is dat 'acceptabel' omdat dit blijkbaar tot 105 graden binnen de marges valt. Overduidelijk is echter dat er iets is veranderd, maar daar geeft de dealer geen sjoege op. Ik vraag me af of al hetgeen Plorie noemt ook is gedaan door de dealer.
Ik ga een of twee van de door jullie aangeraden garages bellen en kijken of ik met hen verder kom. De resultaten laat ik op het forum weten!
Gr. Jan Peter
- plorie
- Berichten: 20871
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Als hij bij stilstand warmer loopt is de kans groot dat je viscokoppeling niet fris meer is, andere mogelijkheid is dat je thermostaat niet meer helemaal goed is of anders nog dat je radiateur deels verstopt zit (al is die kans niet groot).
Logboek S500.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Misschien toch niet geheel onverstandig om dat eens te controleren (voor zover dat mogelijk is)jpvans schreef:Ik ken de kabelboom-problemen maar weet helaas ook weer niet of die ooit is vervangen
Jou auto is van '93 en dit kan ook zomaar weer eens aangeven dat een lage km stand niet altijd een voordeel is...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 04 apr 2013 10:20
- Locatie: Montfoort
- Contacteer:
Basu service en Cor de jong zijn naar mijn mening goede MB specialisten die alle know how in huis hebben.
- Mercedes V8
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 15 okt 2013 15:06
- Mercedes-Benz: Mercedes 560 SEC - V8
- Specialisatie: Verkeerswetgeving
- Locatie: België
Graag exacte contactgegevens van de MB W140-specialisten aub.
Cor De Jong, Dimitri Verspeek en Basu Service...
Wie van de drie geniet de voorkeur bij slecht lopende benzinemotor na overschakeling van LPG naar benzine voor een MB W140 500 SE U9 (Bouwjaar 1991)?
Verneem het graag...
Met dank!
Sympathieke groeten,
Mercedes V8
Cor De Jong, Dimitri Verspeek en Basu Service...
Wie van de drie geniet de voorkeur bij slecht lopende benzinemotor na overschakeling van LPG naar benzine voor een MB W140 500 SE U9 (Bouwjaar 1991)?
Verneem het graag...
Met dank!
Sympathieke groeten,
Mercedes V8
- plorie
- Berichten: 20871
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Aanbevelingen zijn gebaseerd op persoonlijke ervaringen, er bestaat geen ranking op exacte probleemstellingen...
... maar dat wist je uiteraard al
... maar dat wist je uiteraard al
Logboek S500.
En Google is je vriendMercedes V8 schreef:Graag exacte contactgegevens van de MB W140-specialisten aub.
Cor De Jong, Dimitri Verspeek en Basu Service...
Wie van de drie geniet de voorkeur bij slecht lopende benzinemotor na overschakeling van LPG naar benzine voor een MB W140 500 SE U9 (Bouwjaar 1991)?
Verneem het graag...
Met dank!
Sympathieke groeten,
Mercedes V8
Only dead fish go with the flow
- Mercedes V8
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 15 okt 2013 15:06
- Mercedes-Benz: Mercedes 560 SEC - V8
- Specialisatie: Verkeerswetgeving
- Locatie: België
Hallo,
Alvast bedankt voor de talrijke nuttige tips...
Ik heb de in rand vermelde gespecialiseerde Mercedes-Benz W140-garages (contactpersonen) per mail aangeschreven en wacht nu op resultaat.
Groeten uit België,
Mercedes V8
Alvast bedankt voor de talrijke nuttige tips...
Ik heb de in rand vermelde gespecialiseerde Mercedes-Benz W140-garages (contactpersonen) per mail aangeschreven en wacht nu op resultaat.
Groeten uit België,
Mercedes V8
- plorie
- Berichten: 20871
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Voor zoiets kun je beter gewoon ff bellen, niet elke garage is heel digitaal ingesteld. Juist garages die nog echt sleutelen en geen gelikte websites hebben hebben bij mij een streepje voor...
Logboek S500.