Sterk verhaal maar ik kan me (als vliegtuigbouwkundige en product development engineer) niet voorstellen dat bij zo'n goed geëngineerde auto als de W201 dergelijke dingen gebeuren.motorhan schreef:Ik denk dat het niks met luchtweerstand te maken heeft want dan zouden ze het nog steeds doen en ook alle andere automerken.
Het lijkt er op dat er in eerste instantie door de ontwerper geen rekening is gehouden met een rechter spiegel. en dat een andere ontwerper opdracht heeft gekregen een rechter spiegel te tekenen en later bleek deze afwijkend. maar ja de mallen zijn al gemaakt besteld dus maken we er een klets verhaal bij waar de consument intrapt.
De echte reden zullen we wel nooit weten. en je kijkt toch niet aan 2 kanten tegelijk tenzij je voor of achter de auto staat.
Een vormgevingsafdeling zou zo iets ècht niet zonder zeer goede reden toe staan.
Dergelijke onderdelen werden ook in de jaren '80 gewoon gespiegeld, was het niet in een ontwerpcomputer (3D CAD) dan gebeurde het wel bij het programmeren van de CNC freesmachine van de spuitgietmallen voor het kunststof.
Een spuitgietmal voor de kap van een spiegel is echt niet te duur voor een firma als MB.
Mag ik concluderen dat het tot nu toe alleen maar giswerk is geweest?
Wie weet de echte reden?