S211 E320 CDI gebrom voorbumper links ,airmatic compressor?
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
De compressor heeft kort gezegd maar 2 redenen waarom deze door blijft
draaien.
1. Relais is kapot en blijft hangen of is nu helemaal doorgebrand
2. Er is een lek waardoor het systeem niet op de gewenste druk kan komen
Begin nou eens met het relais
Luister dan of de compressor "gaar" klinkt of normaal bromt en daarnaast binnen
redelijke tijd afslaat.
draaien.
1. Relais is kapot en blijft hangen of is nu helemaal doorgebrand
2. Er is een lek waardoor het systeem niet op de gewenste druk kan komen
Begin nou eens met het relais
Luister dan of de compressor "gaar" klinkt of normaal bromt en daarnaast binnen
redelijke tijd afslaat.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Jeroen
- Berichten: 25792
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Niet zo brommen hoor KeesCornelis69 schreef:De compressor heeft kort gezegd maar 2 redenen waarom deze door blijft
draaien.
1. Relais is kapot en blijft hangen of is nu helemaal doorgebrand
2. Er is een lek waardoor het systeem niet op de gewenste druk kan komen
Begin nou eens met het relais
Luister dan of de compressor "gaar" klinkt of normaal bromt en daarnaast binnen
redelijke tijd afslaat.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- JohnMiller
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 29 mei 2013 16:24
- Mercedes-Benz: W221 S320 CDI Lang 4Matic 7G-Tronic, S212 E250 CDI 4Matic 7G-Tronic
- Specialisatie: PADI Duikinstructeur (hobby)
- Locatie: Omgeving Twente
Haha, inderdaad Kees . Ik heb voor morgen een vrije dag opgenomen en ga kijken of ik deze problematiek zo snel mogelijk kan laten oplossen.Jeroen schreef:Niet zo brommen hoor KeesCornelis69 schreef:De compressor heeft kort gezegd maar 2 redenen waarom deze door blijft
draaien.
1. Relais is kapot en blijft hangen of is nu helemaal doorgebrand
2. Er is een lek waardoor het systeem niet op de gewenste druk kan komen
Begin nou eens met het relais
Luister dan of de compressor "gaar" klinkt of normaal bromt en daarnaast binnen
redelijke tijd afslaat.
gr J
Ik laat weten wat het is geworden. Allen dank voor de hulp en het meedenken
Gr.
John
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20701
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
nee hoor...de compressor heet maar EEN reden om door te blijven draaien nadat het contact eraf is...Cornelis69 schreef:De compressor heeft kort gezegd maar 2 redenen waarom deze door blijft
draaien.
1. Relais is kapot en blijft hangen of is nu helemaal doorgebrand
2. Er is een lek waardoor het systeem niet op de gewenste druk kan komen
Begin nou eens met het relais
greetingz,
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
En ?
Wat heb je gevonden met uitlezen ?
Wat heb je gevonden met uitlezen ?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- JohnMiller
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 29 mei 2013 16:24
- Mercedes-Benz: W221 S320 CDI Lang 4Matic 7G-Tronic, S212 E250 CDI 4Matic 7G-Tronic
- Specialisatie: PADI Duikinstructeur (hobby)
- Locatie: Omgeving Twente
Forumlid Andor heeft mij afgelopen donderdagavond super geholpen door mijn auto belangeloos uit te lezen met Star Diagnose.
Direct na het lezen van dit topic had ik al bericht van ‘m dat ik bij hem langs mocht komen, hiervoor hulde! Andor woont vlak bij mij in de buurt dus afstand was geen beletsel
De compressor bromde niet meer continue maar ik had nu wel een melding in mijn KI.
Star Diagnose gaf aan dat de airmatic compressor niet goed werkte. D.m.v. de compressor test bleek dat deze te weinig druk kon opbouwen.
Ik heb vrijdag bij Arnott Europe, http://www.arnotteurope.com/e-mmyproducts.aspx , een nieuwe compressor en relais besteld. Zoals eerder aangegeven is Arnott Europe beduidend goedkoper met luchtvering onderdelen.
Voor 285 Euro incl. BTW en verzendkosten had ik de spullen binnen een werkdag.
Vandaag is de compressor in no-time ingebouwd door een Mercedes monteur die bij mij in het dorp woont en in zijn vrije tijd bijklust.
In nog geen half uur werd de wagen van de brug gereden en bleek dat de compressor uitstekend zijn werk deed.
Ik had verwacht dat de wagen helemaal zou doorzakken en dat rijden niet meer mogelijk zou zijn maar dit is enorm meegevallen, probleemloos zo’n 250 km ermee gereden.
Verschil in hoogte voor de reparatie-na de reparatie is zo’n 2,5 cm.
Dank voor de hulp en reacties!!
Gr.
John
Direct na het lezen van dit topic had ik al bericht van ‘m dat ik bij hem langs mocht komen, hiervoor hulde! Andor woont vlak bij mij in de buurt dus afstand was geen beletsel
De compressor bromde niet meer continue maar ik had nu wel een melding in mijn KI.
Star Diagnose gaf aan dat de airmatic compressor niet goed werkte. D.m.v. de compressor test bleek dat deze te weinig druk kon opbouwen.
Ik heb vrijdag bij Arnott Europe, http://www.arnotteurope.com/e-mmyproducts.aspx , een nieuwe compressor en relais besteld. Zoals eerder aangegeven is Arnott Europe beduidend goedkoper met luchtvering onderdelen.
Voor 285 Euro incl. BTW en verzendkosten had ik de spullen binnen een werkdag.
Vandaag is de compressor in no-time ingebouwd door een Mercedes monteur die bij mij in het dorp woont en in zijn vrije tijd bijklust.
In nog geen half uur werd de wagen van de brug gereden en bleek dat de compressor uitstekend zijn werk deed.
Ik had verwacht dat de wagen helemaal zou doorzakken en dat rijden niet meer mogelijk zou zijn maar dit is enorm meegevallen, probleemloos zo’n 250 km ermee gereden.
Verschil in hoogte voor de reparatie-na de reparatie is zo’n 2,5 cm.
Dank voor de hulp en reacties!!
Gr.
John
Laatst gewijzigd door JohnMiller op 28 jul 2014 20:22, 3 keer totaal gewijzigd.
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Top!
En leuk die forumsamenwerking
En leuk die forumsamenwerking
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- JohnMiller
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 29 mei 2013 16:24
- Mercedes-Benz: W221 S320 CDI Lang 4Matic 7G-Tronic, S212 E250 CDI 4Matic 7G-Tronic
- Specialisatie: PADI Duikinstructeur (hobby)
- Locatie: Omgeving Twente
Inderdaad!Cornelis69 schreef:Top!
En leuk die forumsamenwerking