allemaal,
ik heb al veel opgezocht op het forum om airbag af te krijgen aan passagierskant vooraan voor monteren van kinderstoel, maar nog niet het juiste antwoord gevonden. (buiten uiteraard een mb kinderstoel kopen...)
Blijkbaar zou met stuk metaal aan te brengen onder maxi cosi het detectietapijt herkennen dat er een kinderstoel opstaat en dan airbag af zetten; dit om na te bootsen wat een mercedes kinderstoel doet. Ik heb zelf al geprobeerd met ijzeren deksel van een koekendoos en er dan bovenop gaan zitten om aan die minimum 12kg te komen die vereist is, maar het lichtje van "airbag off" gaat maar niet aan. Hij blijft dus actief. Ik heb dit gedaan met niet draaiende motor, maar wel contact in de uiterste stand.
Doe ik iets fout of zal het me zo nooit lukken.?
Anderzijds heb ik gelezen op het forum dat je dit kan laten desactiveren bij een mercedesdealer door aan de computer te hangen.? Is dit zo? ik vertrek namelijk zaterdag naar zuiden frankrijk en zou graag de benz nemen. Als ik het niet geactiveerd krijg, zullen we met de peugeot 607 moeten van m'n vrouw. Ik probeer alsnog vergeefs die airbag af te krijgen;
Kan iemand me raad geven??
groeten en alvast bedankt, ERIK