Beste forumleden,
Vandaag vond ik mijn C350e een beetje lui door zijn hoeven gezakt voor de deur staan. Dit is wel eerder gebeurd, en dan komt er een melding: wachten, auto komt omhoog. Toch vind ik het raar, het gebeurt zelden, en dan opeens staat hij er weer zo bij. Altijd achter, nooit voor. Een keertje was het alleen links achter, nu zowel links als rechts. Ik begrijp niet goed waarom hij soms besluit de lucht er uit te laten en andere keren niet.
Wel vind ik dat de auto niet rijdt zoals een Mercedes hoort te rijden. Ik voel weinig tot geen verschil tussen comfort mode en sport mode. De auto veert in alle modi oncomfortabel hard. Ik snap dat het geen E-klasse is, maar toch... Ik vroeg me af hoe anderen dit ervaren? Is de comfort mode echt comfortabel vergeleken met de sport mode, of is er echt iets mis met de luchtvering van mijn exemplaar? Ik kocht de auto met 99000 op te teller, en echt comfortabel is het nooit geweest.
Soms, als ik een bocht maak over een drempel, bijvoorbeeld als ik rustig een terrein oprijd met een verhoging, en ik moet daar even remmen voor een fietser bijvoorbeeld, dan lijkt de auto soms even (fractie van een seconde) grip te verliezen. Ik heb dat bij andere auto's niet eerder meegemaakt.
Eind vorig jaar bij de dealer geweest voor andere zaken. Hardy disc moest vervangen worden. Verder zeiden ze dat de auto "normaal" reed. Ze hadden de banden opgepompt tot dik over de 3 bar... dat reed wel iets beter, maar echt goed vond ik het nou ook weer niet. Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet eigenlijk. Suggesties?
Met vriendelijke groet,
Gideon
Luchtvering ingezakt S205 / C350e
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1588
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
Heb je de juiste banden eronder? Die dingen zijn natuurlijk door het accupakket ook wel relatief zwaar, met wat consessies in comfort/vering tot gevolg.
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5671
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Ik denk dat je het systeem dan overschat. Als een balg begint te lekken, doet hij dat de ene keer meer en de andere keer minder of niet. Net hoe het rubber na het parkeren toevallig tegen elkaar zit. De airmatic zal in ieder geval nooit 'besluiten' om de geparkeerde auto zomaar te laten zakken.
Lijkt er dus op dat je balgen op hun eind lopen. Of een lekkage elders in het systeem.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
-
- Berichten: 909
- Lid geworden op: 21 jan 2010 06:58
- Mercedes-Benz: W108-280SEL4.5,W460.2-G320cdi,Suzuki LJ80,Volvo C306 met OM613,2xE320CDI combi's,Fordje F100pickup 1964'(6.2d)W220-S500. Puch Haflinger, W123 240D.
- Specialisatie: dieselinspuiting
- Locatie: Netersel (NB)
- Contacteer:
Lekt de balg wel? in verreweg de meeste gevallen sluiten de persklepjes van de compressor niet meer volledig.
Op youtube staat een handleiding hoe je die weer losmaakt en smeert.
De auto zo hoog mogelijk zetten wanneer je de laatste meters rijd, voor je parkeert. Dan zakt-ie ook niet (door de hogerer druk sluiten de klepjes dan vaak wel.
Op youtube staat een handleiding hoe je die weer losmaakt en smeert.
De auto zo hoog mogelijk zetten wanneer je de laatste meters rijd, voor je parkeert. Dan zakt-ie ook niet (door de hogerer druk sluiten de klepjes dan vaak wel.
Diesel: nog effe en de lucht komt er schoner uit dan-ie er in gaat. Toyota, bedankt, het ga je goed
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 27 mar 2018 21:42
- Mercedes-Benz: S210 E320CDI
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn W212.
Alleen In de hoogste stand blijft hij staan.
Ik kan alleen de youtube handleiding niet vinden.
Kan je de link vermelden
Alleen In de hoogste stand blijft hij staan.
Ik kan alleen de youtube handleiding niet vinden.
Kan je de link vermelden
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 28 jan 2022 22:03
- Mercedes-Benz: Mercedes E500 w211
- Specialisatie: Kennis van Oldtimers
- Locatie: Friesland
Bij mij komt dit incidenteel voor als de auto echt 10-14 dagen stilstaat. Compressor pompt hem dan weer netjes op. Altijd mooi om te zien dat zoveel elektronica in werk word gezet en hij dan ook gewoon netjes start dacht altijd zelf dat elektronica luchtvering uitschakelde.
Hoop dat je een passende oplossing vind voor je probleem met de luchtvering. Bij jongere auto wel balen als iets gewoon niet werkt zoals het moet!
Gr
Hoop dat je een passende oplossing vind voor je probleem met de luchtvering. Bij jongere auto wel balen als iets gewoon niet werkt zoals het moet!
Gr
driving a Mercedes v8 is like a dream have fun
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn s205 C350e.Foetske schreef: ↑19 apr 2022 21:46 Lekt de balg wel? in verreweg de meeste gevallen sluiten de persklepjes van de compressor niet meer volledig.
Op youtube staat een handleiding hoe je die weer losmaakt en smeert.
De auto zo hoog mogelijk zetten wanneer je de laatste meters rijd, voor je parkeert. Dan zakt-ie ook niet (door de hogerer druk sluiten de klepjes dan vaak wel.
Alleen In de hoogste stand blijft hij staan.
Ik kan de youtube handleiding niet vinden.
Kan je de link vermelden? Alvast bedankt!