ATR spoeldag 12 maart 2016
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5670
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Pfff. Ik ben er ondersteboven van. Ik rij nu ongeveer weg en kom ff kijken.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- E55amg
- Berichten: 2949
- Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
- Specialisatie: Commentaar leveren
- Locatie: Groene Hart
Die cabrio's plakken aan de weg, da's wel duidelijk
Was weer gezellig en ondanks dat ik al eerder geweest ben, toch weer informatief, bovendien mooi weer tijdens de rit, altijd meegenomen met een cabrio.
De CLK550 heeft zijn automaat beurtje gehad, waarbij de olie die eruit kwam nog mooi rood en schoon was , dus had eigenlijk niet gehoeven, maar zeker is zeker.
De organisator(en) bedankt voor de moeite en inzet om dit te regelen.
Was weer gezellig en ondanks dat ik al eerder geweest ben, toch weer informatief, bovendien mooi weer tijdens de rit, altijd meegenomen met een cabrio.
De CLK550 heeft zijn automaat beurtje gehad, waarbij de olie die eruit kwam nog mooi rood en schoon was , dus had eigenlijk niet gehoeven, maar zeker is zeker.
De organisator(en) bedankt voor de moeite en inzet om dit te regelen.
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Warm in de zomer en koud in de winter..
- georgeske
- Forum Held
- Berichten: 1013
- Lid geworden op: 28 aug 2010 13:00
- Mercedes-Benz: X 156 GLA 200 met GLA 45er look
- Locatie: brecht
Onze auto heeft ook een spoelbeurtje gehad en kan ook weer verder, bedankt Arjen om alles weer vast te leggen en afspraken rond te krijgen, bedankt ATR voor de vakkennis en rondleiding, en bedankt forumleden voor de gezellige babbel en wederom enkele nieuwe personen tegen het lijf gelopen.Tot een volgende maar weer,
Groetjes, Georges.
Groetjes, Georges.
Stel nooit uit tot morgen, wat je vandaag door een ander kan laten doen.
Wie geeft wat ie heeft, blijft arm achter.
Wie geeft wat ie heeft, blijft arm achter.
-
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 24 jan 2011 21:59
- Mercedes-Benz: (S204) C320CDI Avantgarde
- Locatie: Drenthe
Was leuk vanmiddag. rondleiding en uitleg al snel te technisch voor mij maar heb er zeker iets van opgestoken.
Arjen en het gehele ATR Team bedankt voor de fijne middag.
Arjen en het gehele ATR Team bedankt voor de fijne middag.
Eigenaar van: S-204,W415 (Heb gereden S-202, S-203, S-211)
- Sanderet
- Berichten: 583
- Lid geworden op: 19 jan 2013 19:49
- Mercedes-Benz: w212 E350cdi + W668 609D, W211 E320 2002
- Locatie: Ammerzoden
Het was wederom weer een zeer leuke en leerzame dag.
Vandaag de bak van mijn e-klasse laten spoelen bij ATR Montfoort.
Het kennis maken en even babbelen met mede forumleden, medewerkers van ATR en de lunch maakte het tot een zeer geslaagde dag.
Hierbij wil ook de medewerkers van ATR en Arjen bedanken voor de goed georganiseerde dag.
Ik heb mijn foto's geüpload in het album en hieronder;
http://www.mercedesforum.nl/album/album ... um_id=5089
Sander
Vandaag de bak van mijn e-klasse laten spoelen bij ATR Montfoort.
Het kennis maken en even babbelen met mede forumleden, medewerkers van ATR en de lunch maakte het tot een zeer geslaagde dag.
Hierbij wil ook de medewerkers van ATR en Arjen bedanken voor de goed georganiseerde dag.
Ik heb mijn foto's geüpload in het album en hieronder;
http://www.mercedesforum.nl/album/album ... um_id=5089
Sander
W211 E320, 2002, w212 E350cdi 2009, W668 609D 1990.
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8146
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Superleuke dag gehad! Erg leuk om bekenden weer te zien (leuk dat Godfried en Peter spontaan langskwamen), en uiteraard om weer (voor mij) nieuwe gezichten achter de inlognamen te leren kennen. Combineer dit met PRACHTIG weer, en een nuttige en leerzame dag en dan denk ik... Leuk om de volgende keer weer te organiseren!
Vanmorgen "vroeg" (08:30 uur) weggereden uit Rotterdam, en met het prachtige weer maar gelijk het dak van de SLK open... Pas toen besefte ik dat het slechts 2,5 gr. C was, en miste ik nu al de stuurverwarming (die ik binnenkort hoop te retrofitten)...
Echt een zaaaaaaaalige rit heen, en een hartstikke leuke dag gehad.
Tijdens de proefrit (direct na het spoelen) mocht ik even meerijden. Ik had toen al de indruk dat de bak soepeler schakelde, maar ik vond het lastig om dit zo te zeggen vanaf de passagiersstoel terwijl de auto nota bene net een paar maanden had stilgestaan.
Tijdens de rit naar huis durfde ik het wel vast te stellen: Hij schakelt stukken lekkerder!
Ik denk dat bij mijn auto de olie verversen wellicht het meest nodig was... de olie was zwarter dan de zwarte kunststof opvangbak...
Ik heb bij een paar auto's gezien dat de olie nog iets van een soort van "roodbruine" kleur had; die olie was dus eigenlijk nog goed.
Wat mij betreft was het ABSOLUUT de moeite waard om te doen, en heb ik ook nog meer waardering gekregen voor de mensen die zich kunnen specialiseren in één ding... versnellingsbakken onderhouden en reviseren.
Ik heb ook net een paar fotootjes geüpload in het album... De "talk of the day" staat als laatste gefotografeerd...
Iedereen bedankt voor de gezelligheid, de mensen van ATR voor de service, en eenieder graag tot een volgende meeting!
Arjen.
Vanmorgen "vroeg" (08:30 uur) weggereden uit Rotterdam, en met het prachtige weer maar gelijk het dak van de SLK open... Pas toen besefte ik dat het slechts 2,5 gr. C was, en miste ik nu al de stuurverwarming (die ik binnenkort hoop te retrofitten)...
Echt een zaaaaaaaalige rit heen, en een hartstikke leuke dag gehad.
Tijdens de proefrit (direct na het spoelen) mocht ik even meerijden. Ik had toen al de indruk dat de bak soepeler schakelde, maar ik vond het lastig om dit zo te zeggen vanaf de passagiersstoel terwijl de auto nota bene net een paar maanden had stilgestaan.
Tijdens de rit naar huis durfde ik het wel vast te stellen: Hij schakelt stukken lekkerder!
Ik denk dat bij mijn auto de olie verversen wellicht het meest nodig was... de olie was zwarter dan de zwarte kunststof opvangbak...
Ik heb bij een paar auto's gezien dat de olie nog iets van een soort van "roodbruine" kleur had; die olie was dus eigenlijk nog goed.
Wat mij betreft was het ABSOLUUT de moeite waard om te doen, en heb ik ook nog meer waardering gekregen voor de mensen die zich kunnen specialiseren in één ding... versnellingsbakken onderhouden en reviseren.
Ik heb ook net een paar fotootjes geüpload in het album... De "talk of the day" staat als laatste gefotografeerd...
Iedereen bedankt voor de gezelligheid, de mensen van ATR voor de service, en eenieder graag tot een volgende meeting!
Arjen.
- Mercedes-Benz W168
- Berichten: 4651
- Lid geworden op: 25 mei 2014 21:52
- Mercedes-Benz: C200 Kompressor • 2003 (W203)
- Locatie: Brabant
Vanochtend om 8.30 vertrokken vanaf huis om naar het fraaie Montfoort te rijden, Gereden via de N11 daarna en als laatste via de A12.
Aangekomen bij ATR stond het personeel ons buiten op te wachten, om ons de nodige informatie te verschaffen. Al snel liepen we naar binnen waar de koffie / koekjes al klaarstond (super service).
Even rustig op gang komen en elkaar even voorstellen. Wij (ik en mijn vader en twee andere forumleden) kregen een rondleiding van Sam, werknemer bij ATR. Sam begon de rondleiding bij een paar werkbanken waar een 722.9 (W212 E-klasse) transmissie volledig uit elkaar lag. Daarna gingen we naar de afdelingen koppelontvormers / kleppelblokken en nog veel meer. (te veel om te noemen).
Na de rondleiding werd er een prestatie gegeven over ATR waar ook de gelegenheid was om vragen te stellen. Toch wat leuke dingen geleerd zoals Glycol, dit houdt in dat de olie in de bak wordt aangestast door bronze delen in de bak. Dit zorgt ervoor dat de olie kwaliteit afneemt, waardoor de kleppen slecht kunnen functioneren in het kleppenblok.
Na de presentatie even geluncht (twee soorten soep met broodjes) en nog met wat forumleden gepraat over de auto's en bewonderd. Blijft altijd leuk om het gezicht te zien achter forumnamen.
Rond 12.00-12.30 zijn wij richting huis gereden, waarbij de testrit meteen ten bod kwam. De S reed meteen beter en schakelde vloeiender en reed zoals hij het moest doen.
Na een uurtje cruisen waren we weer thuis, en zodoende deze leuk dag bij ATR goed afgesloten.
Ik wil graag Arjen en ATR bedanken voor deze dag, top geregeld!
(ritje houd ik mijn achterhoofd hoor Arjen, dat zal ik niet vergeten )
Aangekomen bij ATR stond het personeel ons buiten op te wachten, om ons de nodige informatie te verschaffen. Al snel liepen we naar binnen waar de koffie / koekjes al klaarstond (super service).
Even rustig op gang komen en elkaar even voorstellen. Wij (ik en mijn vader en twee andere forumleden) kregen een rondleiding van Sam, werknemer bij ATR. Sam begon de rondleiding bij een paar werkbanken waar een 722.9 (W212 E-klasse) transmissie volledig uit elkaar lag. Daarna gingen we naar de afdelingen koppelontvormers / kleppelblokken en nog veel meer. (te veel om te noemen).
Na de rondleiding werd er een prestatie gegeven over ATR waar ook de gelegenheid was om vragen te stellen. Toch wat leuke dingen geleerd zoals Glycol, dit houdt in dat de olie in de bak wordt aangestast door bronze delen in de bak. Dit zorgt ervoor dat de olie kwaliteit afneemt, waardoor de kleppen slecht kunnen functioneren in het kleppenblok.
Na de presentatie even geluncht (twee soorten soep met broodjes) en nog met wat forumleden gepraat over de auto's en bewonderd. Blijft altijd leuk om het gezicht te zien achter forumnamen.
Rond 12.00-12.30 zijn wij richting huis gereden, waarbij de testrit meteen ten bod kwam. De S reed meteen beter en schakelde vloeiender en reed zoals hij het moest doen.
Na een uurtje cruisen waren we weer thuis, en zodoende deze leuk dag bij ATR goed afgesloten.
Ik wil graag Arjen en ATR bedanken voor deze dag, top geregeld!
(ritje houd ik mijn achterhoofd hoor Arjen, dat zal ik niet vergeten )
Laatst gewijzigd door Mercedes-Benz W168 op 12 mar 2016 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Florent
Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Instagram:
allard.benz
Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
Uiteindelijk komt een Mercedes-Benz bij de échte liefhebber terecht.
Instagram:
allard.benz
Logboeken:
huidig: W203 • C200 Kompressor Elegance
ex: W168 • A160 Elegance
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Wat zit er in het midden aan de bestuurderskant dan? Zit wel veel 'dieper' dan een tapbout, maar wat het dan is zie ik zo ook niet
Logboek S500.
- AMGC32
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 18 sep 2011 15:49
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG
- Specialisatie: Auto's zoeken
Lijkt me een erg geslaagde dag heren (en prachtig cabrio weer ).
Volgend jaar hoop ik ook mee te kunnen.
Volgend jaar hoop ik ook mee te kunnen.
''There is no substitute for cubic inches''
Ex W201 190D 2.5 - W124 300D - W126 500SE - W210 E300 Turbodiesel - W203 C270 CDI - W203 C32 AMG - S203 C30 AMG - W211 E220 CDI - W211 E500 - W220 S320 CDI - C219 CLS 320 CDI
W211 E55 AMG
Ex W201 190D 2.5 - W124 300D - W126 500SE - W210 E300 Turbodiesel - W203 C270 CDI - W203 C32 AMG - S203 C30 AMG - W211 E220 CDI - W211 E500 - W220 S320 CDI - C219 CLS 320 CDI
W211 E55 AMG
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8146
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Ben nu al benieuwd met welke auto dat wordt, Boris!AMGC32 schreef:Lijkt me een erg geslaagde dag heren (en prachtig cabrio weer ).
Volgend jaar hoop ik ook mee te kunnen.
Arjen.
- AMGC32
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 18 sep 2011 15:49
- Mercedes-Benz: W211 E55 AMG
- Specialisatie: Auto's zoeken
HahahaArjen schreef:Ben nu al benieuwd met welke auto dat wordt, Boris!AMGC32 schreef:Lijkt me een erg geslaagde dag heren (en prachtig cabrio weer ).
Volgend jaar hoop ik ook mee te kunnen.
Arjen.
Dat kan inderdaad echt van alles zijn over een jaar. Ach, zolang er maar een ster op zit
''There is no substitute for cubic inches''
Ex W201 190D 2.5 - W124 300D - W126 500SE - W210 E300 Turbodiesel - W203 C270 CDI - W203 C32 AMG - S203 C30 AMG - W211 E220 CDI - W211 E500 - W220 S320 CDI - C219 CLS 320 CDI
W211 E55 AMG
Ex W201 190D 2.5 - W124 300D - W126 500SE - W210 E300 Turbodiesel - W203 C270 CDI - W203 C32 AMG - S203 C30 AMG - W211 E220 CDI - W211 E500 - W220 S320 CDI - C219 CLS 320 CDI
W211 E55 AMG
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8146
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Zojuist nog even een kort filmpje geplaatst van hoe dat spoelen nou in zijn werk ging.
Na het aftappen van de bak werd de verse olie met de hand doorgepompt (terwijl de motor liep).
De man op links voelt aan de olie om een eerste indruk te krijgen van eventuele aanwezigheid van glycol (als de warmtewisselaar van de koeling poreus wordt of is dan wordt je olie vervuild met het koelmiddel waardoor de "vettigheid" van de olie verandert).
Arjen.
Na het aftappen van de bak werd de verse olie met de hand doorgepompt (terwijl de motor liep).
De man op links voelt aan de olie om een eerste indruk te krijgen van eventuele aanwezigheid van glycol (als de warmtewisselaar van de koeling poreus wordt of is dan wordt je olie vervuild met het koelmiddel waardoor de "vettigheid" van de olie verandert).
Arjen.
Gisteren ook een leuke interessante dag gehad. Mijn auto rijdt echt heeeeeel veel prettiger. Het idee dat je met accelereren over ribbels rijdt is vrijwel helemaal weg.
Daarnaast een boel zeer fraaie wagens gezien, twijfel nog wat het meest opmerkelijke was, een roestige bout in het hitte schild bij de uitlaat van een zwarte cabrio of toch die chrome spiegelkappen , die in real life nog helemaal niet zo lelijk waren als ik dacht.
In ieder geval bedankt voor de organisatie zowel vanuit het forum als van atr
Daarnaast een boel zeer fraaie wagens gezien, twijfel nog wat het meest opmerkelijke was, een roestige bout in het hitte schild bij de uitlaat van een zwarte cabrio of toch die chrome spiegelkappen , die in real life nog helemaal niet zo lelijk waren als ik dacht.
In ieder geval bedankt voor de organisatie zowel vanuit het forum als van atr