De aanmeldlijsten zijn weer geupdate.
We zullen aan het einde van de ochtend broodjes serveren zodat niet iedereen met een lege maag naar huis hoeft te gaan.
25 mei: Technische dag ATR Transmissies in Montfoort
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 04 apr 2013 10:20
- Locatie: Montfoort
- Contacteer:
- Degids
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 23 aug 2010 21:35
- Mercedes-Benz: BMW 535d Touring
- Locatie: Langbroek
Bij deze wilde ik mij aanmelden voor een spoeling: Ronald (aka Degids) S210 E320 Spoeling.
Ze hebben vandaag namelijk m'n bak met tokkiewokkie olie ververst "Brega ATF-D2" en die wil ik er helemaal uitgespoeld hebben en originele voorschreven Mercedes olie voor terug.
Vraagje: welke olie komt er in? de mb236.12 of de mb236.14?
Ze hebben vandaag namelijk m'n bak met tokkiewokkie olie ververst "Brega ATF-D2" en die wil ik er helemaal uitgespoeld hebben en originele voorschreven Mercedes olie voor terug.
Vraagje: welke olie komt er in? de mb236.12 of de mb236.14?
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 04 apr 2013 10:20
- Locatie: Montfoort
- Contacteer:
Mijn excuses en bedankt voor je scherpe opmerking hierop. Voor de meeste automaten geldt dit namelijk voor. Bij auto's die veel stadsverkeer hebben of zwaar beladen zijn ( aanhanger ) en bedrijfswagens als de sprinter en de vito. Is het verstandig om uit voorzorg eerder te beginnen met verversen.Raimon schreef:100.000 km is voor een flink aantal modellen toch echt 40.000 te laat!
Bedankt voor de aanmelding!Degids schreef:Bij deze wilde ik mij aanmelden voor een spoeling: Ronald (aka Degids) S210 E320 Spoeling.
Ze hebben vandaag namelijk m'n bak met tokkiewokkie olie ververst "Brega ATF-D2" en die wil ik er helemaal uitgespoeld hebben en originele voorschreven Mercedes olie voor terug.
Vraagje: welke olie komt er in? de mb236.12 of de mb236.14?
Zijn er klachten dat je de originele olie er weer terug in wilt ?
Wij gebruiken mb 236.14
- Degids
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 23 aug 2010 21:35
- Mercedes-Benz: BMW 535d Touring
- Locatie: Langbroek
Nee er zijn nog geen klachten, want ik heb slechts nog van de garage naar huis gereden.
Thuisgekomen zag ik dat die olie compatible was tot maximaal mb236.7. Ik las zelfs ergens dat het een minerale olie was...
Ik weet hoe enorm gevoelig de automaten zijn, dus ik wil geen enkel risico nemen.
[edit 2013-05-17]
Vandaag naar de garage teruggeweest. Het blijkt wat minder tokkiewokkie olie te zijn. De olie op de factuur is niet de olie die erin is gegaan.
Even zo goed was het geen olie die voldeed aan de mb236.14 spec die voorgeschreven wordt.
Na het uitgelegd te hebben, heb ik m'n geld teruggekregen. Naar tevredenheid opgelost dus!
Thuisgekomen zag ik dat die olie compatible was tot maximaal mb236.7. Ik las zelfs ergens dat het een minerale olie was...
Ik weet hoe enorm gevoelig de automaten zijn, dus ik wil geen enkel risico nemen.
[edit 2013-05-17]
Vandaag naar de garage teruggeweest. Het blijkt wat minder tokkiewokkie olie te zijn. De olie op de factuur is niet de olie die erin is gegaan.
Even zo goed was het geen olie die voldeed aan de mb236.14 spec die voorgeschreven wordt.
Na het uitgelegd te hebben, heb ik m'n geld teruggekregen. Naar tevredenheid opgelost dus!
Laatst gewijzigd door Degids op 17 mei 2013 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- S300turbodiesel
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 08 aug 2009 17:28
- Mercedes-Benz: w213 e350e
- Specialisatie: Water transport
- Locatie: NL/BE
Hoi David,David Oudshoorn schreef:De prijzen die in dit forum worden vermeld zijn de prijzen die gelden voor leden van het Mercedes forum ongeacht de dag. Het geen wat er op andere dagen niet is, is de presentatie waarbij diep op olieverversen in gegaan zal worden. Tijdens de rondleiding zullen we door het bedrijf heen gaan hierbij zullen we in de Mercedes bakken duiken wat er stuk gaat, waarom het stuk gaat en hoe het hersteld wordt.TonCoronel schreef:Erg jammer dat ik dat weekend niet kan, als ik 1 of 2 zaterdagen later zou willen langskomen voor het spoelen (C63 AMG 2008) gelden dan de zelfde prijzen?
Uw auto is een S300 turbo diesel neem ik aan, Hoeveel kilometer staat er nu momenteel op de teller ? is er voor de 300.000 kilometer eerder bakolie ververst ? Is het filter hierbij mee vervangen ? welk bouwjaar komt de auto ? zodat ik kan uitzoeken welke bak hieronder zit.S300turbodiesel schreef:Is als er een spoeling plaats gaat vinden ook een glycoltest nodig? En mijn wagen is bij de 300k de bakolie ververst, is het alsnog aan te raden deze te spoelen?
Tegen het einde van de ochtend, wanneer het programma afloopt zullen er broodjes klaar staan.
Op de foto staat 1 van de machines waar we tijdens de rondleiding langs zullen komen. Hier halen we veel informatie vandaan.
Het betreft een CLS 320 cdi C219 type met 7g-tronic bj2006. rond de 306.000km is de olie ververst en filter (magneet en pakking) vervangen, staat op de factuur en er staat inmiddels 370.xxx km op
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 04 apr 2013 10:20
- Locatie: Montfoort
- Contacteer:
Peter,
Natuurlijk neemt op een gegeven moment het risico toe dat de bak te ver is versleten.
Dit is een afweging die je zelf moet maken wanneer er niet ververst wordt zal de bak eerder aan het einde van zijn latijn zijn.
Nu kan ik niet zien en weten hoe de onderhoudshistorie vanaf het begin is geweest.
Ons advies is na 60.000 kilometer weer te verversen dit heeft hij inmiddels gehad dus is het verstandig om te gaan verversen.
Natuurlijk neemt op een gegeven moment het risico toe dat de bak te ver is versleten.
Dit is een afweging die je zelf moet maken wanneer er niet ververst wordt zal de bak eerder aan het einde van zijn latijn zijn.
Nu kan ik niet zien en weten hoe de onderhoudshistorie vanaf het begin is geweest.
Ons advies is na 60.000 kilometer weer te verversen dit heeft hij inmiddels gehad dus is het verstandig om te gaan verversen.
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Dan verkoop je toch een paar nokkenassenFrits560 schreef:Betaal jij voor mij ff die 500 dan thanksmr. Michel schreef:Typisch Hollands: alleen maar kijkers, geen kopers
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
Hoeft niet vind 500 voor spoelen zowiezo te duurmr. Michel schreef:Dan verkoop je toch een paar nokkenassenFrits560 schreef:Betaal jij voor mij ff die 500 dan thanksmr. Michel schreef:Typisch Hollands: alleen maar kijkers, geen kopers
En geloof er niet echt in maar thanks voor de tip wil jij ze kopen haha speciale prijs voor jou
- Arthur
- Beheerder
- Berichten: 17285
- Lid geworden op: 08 jan 2008 21:51
- Mercedes-Benz: A207 E200 CGI 2010
- Specialisatie: Fotografie
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Ik heb je op de lijst gezet.Dilshat schreef:Ik zou graag willen bij zijn hoe moet ik me op de lijst zetten gewoon voor de rondleiding
A Convertible is a way of living.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 04 apr 2013 10:20
- Locatie: Montfoort
- Contacteer:
De 500,- is voor olieverversen + uitgebreidere diagnoseFrits560 schreef:Betaal jij voor mij ff die 500 dan thanksmr. Michel schreef:Typisch Hollands: alleen maar kijkers, geen kopers
Het standaard olieverversen voor de 5traps zit op 325,-.
Dit is naar mijn mening gewoon een nette prijs, aangezien er met originele olie wordt gewerkt.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 04 apr 2013 10:20
- Locatie: Montfoort
- Contacteer:
Bedankt voor de aanmelding, u bent toegevoegd aan de lijst.jamar.clk schreef:goedenmiddag, kan ik mij ook nog aanmelden voor spoelen van een clk 280 7-traps automaat op de transmissie dag van a.s zaterdag ?? groeten Jaco
Voor iedereen wie aanwezig is deze dag voor spoelen of diagnose/glycoltest geldt dat er contant betaald dient te worden. Er is een pin apparaat aanwezig.