Voor het eerst van mijn leven in een Mercedes

Ben je nieuw? Stel jezelf dan hier voor!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HaroldB-klasse
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 apr 2018 00:52

10 apr 2018 01:09

44 jaar oud en mijn rijbewijs vanaf mijn 18e .....en dus echt nog nooit in een Mercedes gereden he :)
Opel VW Chrysler Citroen Mazda Peugeot Rover Subaru Fiat Er is niet veel waar ik niet in gereden heb of dat ik in bezit heb gehad.

Het werd bij mij weer eens tijd voor een andere auto. In 1e instantie moest dit een Touran of een Zafira worden. Vooral erg ruim en "bekend" terein.
Maar de wens naar een fatsoenlijke automaatbak in kombi met lekker veel PK's en een goed open dak gooide al vrij vlot roet in het eten. Daarbij kwam ook dat ik mezelf voor genomen had om nu eens voor iets "leuks" te gaan ipv alleen maar een praktische auto.
Ik wilde een leuke mix van functioneel met toffe looks.
Tijdens de nachtelijke online speurtochten naar aan andere auto kwam op een gegeven moment de Mercedes B klasse in mijn vizier.
Na wat verdere research was het me al snel duidelijk ... Het moest dan maar een B200 turbo worden:)

Lang verhaal kort ..... Een proefrit van 10 minuten en ik was direct verkocht! Wat een heerlijke auto :)
De automaat werkt bizar soepel en wat een vermogen ! Zoveel opties en snufjes ... en .... Een electrisch panoramadak.
Ik heb er na die 1e nog 2 bekeken, maar het is de 1e geworden.
De anderen hadden beide last van de standaard roestgevoeligheid...Onderkant deurtjes en achterklep.
Het exemplaar dat ik nu heb aangeschaft ziet er echt goed uit en is vermoedelijk al eens terug geweest naar de dealer om een beroep te doen op de coulance regeling.

Eind van de week staat ie hier voor de deur :)
Het blijft altijd weer leuk ... Een "nieuwe" auto ....

Gr. Harold
Gebruikersavatar
Lucky85
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 okt 2017 20:39
Locatie: Noord-Limburg

10 apr 2018 09:57

Hoi Harold, welkom op dit leerzame forum en wat je zegt: het blijft leuk, een andere :D
Groeten, Luc
Logboek
Gebruikersavatar
Tomba1961
Berichten: 281
Lid geworden op: 12 feb 2018 21:45
Mercedes-Benz: W203 C200 Kompressor
Locatie: Noord Holland

10 apr 2018 21:11

Welkom Harold en veel rijplezier toegewenst in je 1ste "Ster" ;) :D
Zodra je wat tijd hebt post een paar foto's.
Mvrgr
Thomas
Ex rijder van een W202 C180 Elegance uit 1995 in de kleur "rozenholz"
Gebruikersavatar
HaroldB-klasse
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 apr 2018 00:52

26 apr 2018 20:44

Inmiddels een paar weken verder.
Wat een heerlijke auto !

Heb wel direct de radio vervangen voor een moderner exemplaar met (voor mijn onmisbaar) USB en Bluetooth.
Gebruikersavatar
HaroldB-klasse
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 apr 2018 00:52

26 apr 2018 20:46

Next up: Andere velgen ...
18” of misschien nog wel groter ? Adviezen of tips zijn welkom.
Verwijderd29317
Berichten: 410
Lid geworden op: 14 jul 2013 19:17

26 apr 2018 21:18

Afhankelijk van de kleur van de auto vind ik de originele 18” vijf dubbelspaaks velgen mooi.
Sowieso vind ik origineel mooi staan, geeft de auto de juiste uitstraling.
Plaats reactie