Even voorstellen E350Cdi AMG Cabrio A207 OM642 LS DE 30 LA

Ben je nieuw? Stel jezelf dan hier voor!
Gebruikersavatar
E55amg
Berichten: 2949
Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
Specialisatie: Commentaar leveren
Locatie: Groene Hart

27 apr 2018 11:10

martin-mercedes schreef:
Overigens begon het dus juist met die achterbumper, op de foto hier ergens boven kun je zien dat ie in de showroom al een ontbrekend stukje plastic had in het midden, dus ik dacht, nou zo veel zal dat toch niet kosten zo''n klik plastic plaatje, dus ging ik eronder kijken hoe het zat en zag toen dus een contactdoos met klepje waar zo''n caravan stekker in past, en wat metaal, een soort vierkant koker metalen ding.

Bedankt voor je reactie, met die trekhaak opengeklapt rijden was wel grappig geweest :D
Dat klinkt als een niet- OE afneembare trekhaak kogel, zijn ze mogelijk vergeten mee te geven?!
Of is de auto een US model? "Vierkant koker metalen ding" klinkt als een US style trekhaak.
Als US model, dan zijn er US style fietsendragers die daar zo in passen, dus zonder trekhaak kogel.
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Gebruikersavatar
martin-mercedes
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 apr 2018 15:35
Mercedes-Benz: E350Cdi AMG Cabriolet 2012

27 apr 2018 11:50

E55amg schreef:
martin-mercedes schreef:
Overigens begon het dus juist met die achterbumper, op de foto hier ergens boven kun je zien dat ie in de showroom al een ontbrekend stukje plastic had in het midden, dus ik dacht, nou zo veel zal dat toch niet kosten zo''n klik plastic plaatje, dus ging ik eronder kijken hoe het zat en zag toen dus een contactdoos met klepje waar zo''n caravan stekker in past, en wat metaal, een soort vierkant koker metalen ding.

Bedankt voor je reactie, met die trekhaak opengeklapt rijden was wel grappig geweest :D
Dat klinkt als een niet- OE afneembare trekhaak kogel, zijn ze mogelijk vergeten mee te geven?!
Of is de auto een US model? "Vierkant koker metalen ding" klinkt als een US style trekhaak.
Als US model, dan zijn er US style fietsendragers die daar zo in passen, dus zonder trekhaak kogel.
Nee de Mercedes is in 2012 nieuw gekocht in Duitsland en na 8 maanden ingevoerd naar Nederland. Alle papieren zaten erbij. Ook fijn dat ie dus al vanaf 2013 op Nederlands kenteken staat, heel makkelijk was zo te onderzoeken dat ie i.i.g. vanaf 2013 geen (gerapporteerde) schade in Nederland heeft gehad. De verkoper vertelde me dat het een vaste klant van hem is die op deze manier altijd via hem een nieuwe Mercedes in Duitsland koopt, wacht tot 1 BPM trede naar beneden is, en dan importeert, ook al was dat inderdaad aantoonbaar met alle papieren, het blijft toch een auto verkoper, en welke Nederlander heeft nu niet zijn of haar voor oordelen over praatjes van een autoverkoper.... Desalwelteplus heb ik een paar tientjes betaald om extra gegevens omtrent het kenteken opgestuurd te krijgen en in tegenstelling tot 4 andere kandidaten was dit de enige die geen gerapporteerde schade heeft in Nederland vanaf april 2013. Daarom denk ik wel zeker te weten dat hier geen sprake is van een US model.

Maar jouw verhaal was wel heel verhelderend, stel dat ze gewoon het noodzakelijke alleen verwijderd hebben voor dat AMG bumper gedoe, dan kan het dus zijn dat er nog wat halve rommel aan deze bak hangt van de oorspronkelijke trekhaak, die mogelijk bevestigd was op- of aan die verticale vierkante buis die schuin achter dat caravan stopcontact ding zit met allerlei scharnierend lijkende onderdelen. Alleen is het dan raar dat AMG dat stukje plastic in het midden open laat op de achterbumper onderaan, die opening is volgens het boekje precies de plaats waar de trekhaak uitgeklapt doorheen komt.

Ik zag dat u zelf ook een cabrio heeft een A209 waarschijnlijk een nieuwere dus het nummer is immers hoger, dat stemt mij goed.
[CORRECTIE] Hoe kon ik zo dom en veel te snel zijn, een A209 is natuurlijk de C209 cabrio, dus u rijdt zelf de oerdegelijke niet te verwoesten CLK, dat stemt mij nog beter !!! U weet dus ook precies dat de kwaliteit van het clk model veel hoger is dan de nieuwere versies van Mercedes!!!

Met de kap dicht is deze echt bijzonder stil, alleen zijn geluiden van andere voertuigen veel beter hoorbaar dan in die clk, waardoor je soms denkt wat doet die motor raar, of wat maakt mn auto een vreemd geluid, en dan blijkt het een fluitende kraanwagen te zijn of een nog niet geziene motorfiets die tussen twee auto''s achter je rijdt. Heeft u nog bijzondere ervaringen en/of tips voor de A207, bijvoorbeeld het wassen? 1x heb ik m nu door de wasserette gereden op basisprogramma dus zonder hete wax, verbazingwekkend geen druppeltje water in de auto.
Gebruikersavatar
S_W204
Berichten: 3603
Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)

27 apr 2018 12:28

martin-mercedes schreef:
S_W204 schreef:Ik krijg bijna nooit piepjes, trillingen en meldingen.. Zou het dan toch aan de chauffeur liggen? ;) Geintje hè.
Het is 1 of ander pakket dat de eerste koper erbij genomen heeft wat dit veroorzaakt. Inmiddels ontdekt dat dit uitgezet kan worden, maar al die mooi icoontjes in de kilometerteller gaan dan ook uit en dat is weer jammer.....
Welkom!
Ik heb dat rijassistentiepakket ook, maar het valt mij nooit lastig. Wat vind jij dan zo vervelend?
Gebruikersavatar
martin-mercedes
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 apr 2018 15:35
Mercedes-Benz: E350Cdi AMG Cabriolet 2012

27 apr 2018 12:58

S_W204 schreef:
martin-mercedes schreef:
S_W204 schreef:Ik krijg bijna nooit piepjes, trillingen en meldingen.. Zou het dan toch aan de chauffeur liggen? ;) Geintje hè.
Het is 1 of ander pakket dat de eerste koper erbij genomen heeft wat dit veroorzaakt. Inmiddels ontdekt dat dit uitgezet kan worden, maar al die mooi icoontjes in de kilometerteller gaan dan ook uit en dat is weer jammer.....
Welkom!
Ik heb dat rijassistentiepakket ook, maar het valt mij nooit lastig. Wat vind jij dan zo vervelend?
Dat ie remt en gas loslaat in situaties waar dat minder gewenst is, ook worden alle verkeersborden niet altijd juist herkend, bij regen of een vervuild verkeersbord verschijnt bv 30 midden in je kilomterteller terwijl er 80 had moeten staan. Op een gegeven moment neem je waarschuwingen niet meer serieus waardoor in werkelijke gevaarlijke situaties hulp ontbreekt. In onze dagelijkse spits van Brabant naar de Maasvlakte moet je soms echt wel over een doorgetrokken streep, dan wordt het gas losgelaten, trilt je stuur en hoor je een piep. Ook al die invoegers in de spits zijn altijd te dichtbij volgens dat ding, terwijl je in de spits op de A16 en A15 constant links en rechts ingehaald wordt tussen 06:00 en 08:30 uur en 15:30 en 17:30 uur, vooral rondom de Moerdijkbrug, de Drechttunnel, Ridderkerk, de Botlek tunnel en de Thomassen tunnel. Oftewel, dat rijdynamic, addaptive rem systeem en rij assistent en attention systeem, ik weet niet eens de namen van alle systemen die er op zitten, die zijn niet zo geschikt voor rijden in spitstijden in Nederland op de A27, A59, A29, A15, A16, A4 en A20 in Nederland. Maar misschien komt u daar nooit tussen 0600-0830 en tussen 1530-1730 uur.....
Probeer in de spits maar eens te rijden met afstanden op voorliggers volgens het rode driehoekje in je km teller en voor te sorteren volgens de oranje en rode driehoekjes in de spiegels, dan rij je heel de reis met 80km/uur op de rechter rijstrook tussen vrachtwagens die ook gealarmeerd worden omdat dat pakket vind dat ze te dicht achterop je zitten.......
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11251
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

27 apr 2018 13:13

Eensch met TS. Kreeg ooit een W204 mee waar dat zonder dat ik t wist in zat.
In DH geldt dat wie het eerst komt voorrang heeft en je geen gaatjes moet laten vallen want anders propt iemand anders zn wagen er tussen. Gek werd ik er van dat het ding iedere keer vaart mindere.
Vraagje: Kan je dat geheel uit zetten m.u.v. tijdens cruisen op een niet te drukke snelweg?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
martin-mercedes
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 apr 2018 15:35
Mercedes-Benz: E350Cdi AMG Cabriolet 2012

27 apr 2018 13:23

René SLK230 schreef:Eensch met TS. Kreeg ooit een W204 mee waar dat zonder dat ik t wist in zat.
In DH geldt dat wie het eerst komt voorrang heeft en je geen gaatjes moet laten vallen want anders propt iemand anders zn wagen er tussen. Gek werd ik er van dat het ding iedere keer vaart mindere.
Vraagje: Kan je dat geheel uit zetten m.u.v. tijdens cruisen op een niet te drukke snelweg?
Niet op de wijze zoals u graag wil, dat zou idd handig zijn, dat ding signaleert toch alles dus automatisch uit bij 9 auto''s in een vlak van 10 bij 15 meter op een snelweg zou bijzonder fijn zijn. De gaatjes die je volgens Mercedes moet laten zijn inderdaad in de spits niet uitvoerbaar, echt iedereen propt m er dan tussen, en je auto remt weer af waarna de volgende alweer komt.
Maar uitzetten kan wel, instellen ook, via het menu in je kilometer teller,of eigenlijk snelheidsmeter, maar wel per assistent.
En dat neemt nogal wat tijd in beslag, alles heeft een naam, spoorassistent, adaptieve rem assistent, attentie assistent, wegmarkering en signalering assistent, parkeer assistent (die is helemaal irritant die werkt overal onder de 40km/h en in NL mag je tegenwoordig op heel veel plaatsen maar 30) enz. enz. en dan per menu hoofdstuk tig instel mogelijkheden zoals snelheid en afstanden in meters.
Van links naar rechts onderaan in de cirkel van je snelheidsmeter zie je icoontjes staan in een bepaalde kleur, wat aangeeft of ze op dat moment functioneren of niet.
Ik weet niet of er ergens een algemene STOP functie is, die heel snel alles uitzet. Als dat zo is, kun je op een rustige snelweg heel snel met die knop ook alles weer aanzetten naar de laatste instellingen. Maar gevonden heb ik die nog niet......
Gebruikersavatar
S_W204
Berichten: 3603
Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)

27 apr 2018 14:45

martin-mercedes schreef:
S_W204 schreef:
martin-mercedes schreef:
S_W204 schreef:Ik krijg bijna nooit piepjes, trillingen en meldingen.. Zou het dan toch aan de chauffeur liggen? ;) Geintje hè.
Het is 1 of ander pakket dat de eerste koper erbij genomen heeft wat dit veroorzaakt. Inmiddels ontdekt dat dit uitgezet kan worden, maar al die mooi icoontjes in de kilometerteller gaan dan ook uit en dat is weer jammer.....
Welkom!
Ik heb dat rijassistentiepakket ook, maar het valt mij nooit lastig. Wat vind jij dan zo vervelend?
Dat ie remt en gas loslaat in situaties waar dat minder gewenst is, ook worden alle verkeersborden niet altijd juist herkend, bij regen of een vervuild verkeersbord verschijnt bv 30 midden in je kilomterteller terwijl er 80 had moeten staan. Op een gegeven moment neem je waarschuwingen niet meer serieus waardoor in werkelijke gevaarlijke situaties hulp ontbreekt. In onze dagelijkse spits van Brabant naar de Maasvlakte moet je soms echt wel over een doorgetrokken streep, dan wordt het gas losgelaten, trilt je stuur en hoor je een piep. Ook al die invoegers in de spits zijn altijd te dichtbij volgens dat ding, terwijl je in de spits op de A16 en A15 constant links en rechts ingehaald wordt tussen 06:00 en 08:30 uur en 15:30 en 17:30 uur, vooral rondom de Moerdijkbrug, de Drechttunnel, Ridderkerk, de Botlek tunnel en de Thomassen tunnel. Oftewel, dat rijdynamic, addaptive rem systeem en rij assistent en attention systeem, ik weet niet eens de namen van alle systemen die er op zitten, die zijn niet zo geschikt voor rijden in spitstijden in Nederland op de A27, A59, A29, A15, A16, A4 en A20 in Nederland. Maar misschien komt u daar nooit tussen 0600-0830 en tussen 1530-1730 uur.....
Probeer in de spits maar eens te rijden met afstanden op voorliggers volgens het rode driehoekje in je km teller en voor te sorteren volgens de oranje en rode driehoekjes in de spiegels, dan rij je heel de reis met 80km/uur op de rechter rijstrook tussen vrachtwagens die ook gealarmeerd worden omdat dat pakket vind dat ze te dicht achterop je zitten.......
Ik rij zelf het merendeel van m'n kilometers in/rondom de drukste steden van de Randstad, dus ik ben wel gewend aan drukte icm het rijassistentiepakket. Mijn mening:
- Remmen en gas loslaten is Distronic Plus. Dat doet precies wat het hoort te doen: afstand houden. Als je voorziet dat iemand voor je langzaam rijdt maar je wilt niet afremmen: DTR uitschakelen of heel zacht op het gaspedaal drukken. In het laatste geval krijg je Distronic Plus Passief op je scherm te zien en behoud je je snelheid. In de spits rij ik zelf wel met Distronic Plus aan, maar ik anticipeer op het verkeer door soms zachtjes op het gaspedaal te drukken. Dat rode lampje is mijns inziens juist een reminder dat je, in geval van nood, eigenlijk te dicht op je voorganger zit. Aan jou om het te negeren/accepteren.
- Vieze verkeersborden kan zo'n camera ook weinig tegen beginnen.. Net als regen.
- Actieve spoorassistent kan je altijd negeren door te blijven sturen en/of gas te geven. Als je je richtingaanwijzer gebruikt zal hij nooit afgaan. Andere tip is om deze functie op "Adaptief" te zetten, dan grijpt hij minder strak in.
- Een andere mening dan wat de actieve dodehoekassistent aangeeft heb ik nooit gehad. Brandt het lampje, dan zit hij/zij echt te dichtbij om van baan te gaan wisselen.

Maar ik ga jou natuurlijk niet overtuigen om al die systemen aan te laten. Als jij het beter vindt rijden met alles uit dan is dat uiteraard aan jou.
René SLK230 schreef:Eensch met TS. Kreeg ooit een W204 mee waar dat zonder dat ik t wist in zat.
In DH geldt dat wie het eerst komt voorrang heeft en je geen gaatjes moet laten vallen want anders propt iemand anders zn wagen er tussen. Gek werd ik er van dat het ding iedere keer vaart mindere.
Vraagje: Kan je dat geheel uit zetten m.u.v. tijdens cruisen op een niet te drukke snelweg?
Rij even zonder DTR+ als het echt -te- druk is, probleem opgelost.
Gebruikersavatar
martin-mercedes
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 apr 2018 15:35
Mercedes-Benz: E350Cdi AMG Cabriolet 2012

27 apr 2018 17:45

Voor wat betreft het trekhaak verhaal heb ik nog een foto gemaakt van de onderkant, maar het is nogal moeilijk voor te stellen hoe het zit. Om die reden heb ik er twee blauwe pijltjes bij gezet, en die pijltjes geven de randen aan van de achterbumper waar bij normaal aanzicht het lijkt of er in het midden onderaan een rechthoekig stukje plastic ontbreekt.
trekhaak-onderkant.JPG
trekhaak-onderkant.JPG (49.63 KiB) 450 keer bekeken
Er zit ook een typeplaatje bij gemonteerd en daar staat van alles op wat herkenbaar is indien hier sprake is van een trekhaak, bijvoorbeeld een ingevuld getal 75 bij kilogram enz. enz.
Zoals ik het nu zie kan er een trekhaak in die metalen buis geschoven worden.
Hieronder een foto waarin een blauwe pijl staat die de opening symboliseert welke met blauwe pijltjes in de afbeelding hierboven staat weergegeven.
Trekhaak-opening-achterbumper.JPG
Trekhaak-opening-achterbumper.JPG (56.83 KiB) 448 keer bekeken
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11251
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

27 apr 2018 18:19

René SLK230 schreef: Vraagje: Kan je dat geheel uit zetten m.u.v. tijdens cruisen op een niet te drukke snelweg?
Rij even zonder DTR+ als het echt -te- druk is, probleem opgelost.
Dat was mn vraag. En ik begrijp dat het dus wel degelijk met 1 druk op de knop uit kan. Top.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
E55amg
Berichten: 2949
Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
Specialisatie: Commentaar leveren
Locatie: Groene Hart

27 apr 2018 23:22

Dat is duidelijk een volledig trekhaak frame, het gat met flens met de 2-V inkepingen is voor inschuiven van een afneembare kogel, zeer waarschijnlijk aftermarket model.
Iemand heeft in de bumper zitten zagen om de opening daarvoor er in te maken
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20876
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

28 apr 2018 09:12

Een originele Orishaak ziet er ook zo uit. De sparing had in dat geval de helft zo breed kunnen zijn, als het al nodig was.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 6608
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

28 apr 2018 09:17

Erg gave cabriolet heb je. :goedzo:

Als de auto in eco stand exht afslaat bij t wegrijden zou ik er eens naar laten kijke
Laatst gewijzigd door Evan op 28 apr 2018 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
greetings Evan
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44431
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

28 apr 2018 09:24

Mooie volle cabrio! Gefeliciteerd :goedzo:
#doeslief
Gebruikersavatar
E55amg
Berichten: 2949
Lid geworden op: 28 mar 2012 23:31
Mercedes-Benz: W211 E55 AMG, A209 CLK550 cabrio, Ex W164 ML63 AMG Special 2look Edition
Specialisatie: Commentaar leveren
Locatie: Groene Hart

28 apr 2018 11:04

Ik ken geen fietsenrekken met een dergelijke rechtstreekse aansluiting, ergo: er heeft een afneembare kogel bij gezeten.
Weet je zeker dat die niet ergens in de auto achter/ onder een afdekking verstopt zit?
Zou anders eens navragen of ze die nog even kunnen terug vinden/regelen want is dan ergens in het verkooptraject blijven liggen/ zoekgeraakt en hoort bij de auto.
Voor een nieuwe losse kogel zal je best wat moeite moeten doen om de juiste te vinden en ik schat zo in dat je daarvoor al snel tussen de 175-225 E kwijt zal zijn
Leren bekleding in de auto is als een fotomodel als vriendin: geweldige looks, maar een boel gezeik bij gebruik.
Warm in de zomer en koud in de winter..
Gebruikersavatar
martin-mercedes
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 apr 2018 15:35
Mercedes-Benz: E350Cdi AMG Cabriolet 2012

28 apr 2018 11:58

Allemaal bedankt voor jullie reactie, inmiddels zie ik bij andere E Cabrios dezelfde inkeping in de achterbumper onderaan, dus zal toch wel af fabriek zo zijn. Maar ik heb geen trekhaak nodig hoor, vond het gewoon grappig om als ie er zoals in de handleiding beschreven aan zat hem dan uit te klappen en de reacties van personen waar te nemen die de auto nog niet gezien hadden. De haak zou dan immers toch weer inklapbaar zijn. Maar misschien kent u het stereotype wel, een zonnebank bruine kop in zo''n cabrio met aan de trekhaak een trailer met een speedboot, whahaha.
Maar serieus, de inkeping in de achterbumper verwonderde me vandaar dat ik ff de handleiding las en al die informatie vond, die achteraf allerlei vreemde extra info veroorzaakte. AMG haalt de haak eraf vanwege een grotere bumper, maar die bumper van hen heeft juist die sparing voor een haak, MB vind een trekhaak niet passen op een AMG versie, maar zoals je ziet zit er wel van alles, de handleiding spreekt over een knop, die knop ontbreekt, het is een achteraf aangebracht ding, maar het kenteken geeft aan NUL kilogram trekken. Al met al dus toch wel een forumtopic waarbij de waarheid nooit duidelijk zal worden, misschien als ik een close up neem van het typeplaatje waar allerlei trekhaak info op staat dat er meer duidelijkheid komt, maar ach, zoals reeds geschreven, een haak heb ik niet echt nodig, had alleen bij aanwezigheid wel grappig kunnen zijn.....
Plaats reactie