E55amg schreef:martin-mercedes schreef:
Overigens begon het dus juist met die achterbumper, op de foto hier ergens boven kun je zien dat ie in de showroom al een ontbrekend stukje plastic had in het midden, dus ik dacht, nou zo veel zal dat toch niet kosten zo''n klik plastic plaatje, dus ging ik eronder kijken hoe het zat en zag toen dus een contactdoos met klepje waar zo''n caravan stekker in past, en wat metaal, een soort vierkant koker metalen ding.
Bedankt voor je reactie, met die trekhaak opengeklapt rijden was wel grappig geweest
Dat klinkt als een niet- OE afneembare trekhaak kogel, zijn ze mogelijk vergeten mee te geven?!
Of is de auto een US model? "Vierkant koker metalen ding" klinkt als een US style trekhaak.
Als US model, dan zijn er US style fietsendragers die daar zo in passen, dus zonder trekhaak kogel.
Nee de Mercedes is in 2012 nieuw gekocht in Duitsland en na 8 maanden ingevoerd naar Nederland. Alle papieren zaten erbij. Ook fijn dat ie dus al vanaf 2013 op Nederlands kenteken staat, heel makkelijk was zo te onderzoeken dat ie i.i.g. vanaf 2013 geen (gerapporteerde) schade in Nederland heeft gehad. De verkoper vertelde me dat het een vaste klant van hem is die op deze manier altijd via hem een nieuwe Mercedes in Duitsland koopt, wacht tot 1 BPM trede naar beneden is, en dan importeert, ook al was dat inderdaad aantoonbaar met alle papieren, het blijft toch een auto verkoper, en welke Nederlander heeft nu niet zijn of haar voor oordelen over praatjes van een autoverkoper.... Desalwelteplus heb ik een paar tientjes betaald om extra gegevens omtrent het kenteken opgestuurd te krijgen en in tegenstelling tot 4 andere kandidaten was dit de enige die geen gerapporteerde schade heeft in Nederland vanaf april 2013. Daarom denk ik wel zeker te weten dat hier geen sprake is van een US model.
Maar jouw verhaal was wel heel verhelderend, stel dat ze gewoon het noodzakelijke alleen verwijderd hebben voor dat AMG bumper gedoe, dan kan het dus zijn dat er nog wat halve rommel aan deze bak hangt van de oorspronkelijke trekhaak, die mogelijk bevestigd was op- of aan die verticale vierkante buis die schuin achter dat caravan stopcontact ding zit met allerlei scharnierend lijkende onderdelen. Alleen is het dan raar dat AMG dat stukje plastic in het midden open laat op de achterbumper onderaan, die opening is volgens het boekje precies de plaats waar de trekhaak uitgeklapt doorheen komt.
Ik zag dat u zelf ook een cabrio heeft een A209 waarschijnlijk een nieuwere dus het nummer is immers hoger, dat stemt mij goed.
[CORRECTIE] Hoe kon ik zo dom en veel te snel zijn, een A209 is natuurlijk de C209 cabrio, dus u rijdt zelf de oerdegelijke niet te verwoesten CLK, dat stemt mij nog beter !!! U weet dus ook precies dat de kwaliteit van het clk model veel hoger is dan de nieuwere versies van Mercedes!!!
Met de kap dicht is deze echt bijzonder stil, alleen zijn geluiden van andere voertuigen veel beter hoorbaar dan in die clk, waardoor je soms denkt wat doet die motor raar, of wat maakt mn auto een vreemd geluid, en dan blijkt het een fluitende kraanwagen te zijn of een nog niet geziene motorfiets die tussen twee auto''s achter je rijdt. Heeft u nog bijzondere ervaringen en/of tips voor de A207, bijvoorbeeld het wassen? 1x heb ik m nu door de wasserette gereden op basisprogramma dus zonder hete wax, verbazingwekkend geen druppeltje water in de auto.