Beurstel: op zoek naar ML W163

Ben je nieuw? Stel jezelf dan hier voor!
Plaats reactie
Beurstel
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2018 13:22
Mercedes-Benz: Nog geen

04 feb 2018 13:34

Goedemiddag,

Mijn naam is Beurstel en ik kom uit Maastricht. Ik kom uit een echte Mercedes-familie, maar vreemd genoeg zelf nog nooit een Mercedes gehad. Op dit moment onder de youngtimerregeling een Toyota Land Cruiser uit 2001. Ik wil overstappen naar een Mercedes ML, omdat mijn vrouw de Toyota erg onprettig en oncomfortabel vindt. Daarnaast ben ik niet helemaal gerust op de dieselontwikkelingen.

Behalve woon-werk verkeer gebruik ik de auto voor weekendtripjes, af en toe wat verder weg voor werk en een paar keer per jaar een flinke caravan erachter. Moet dus een ML benzine worden van minstens 15 jaar oud (bj 2003 max). De ML230 valt dan af, want er moet wel genoeg pit in zitten. ML320 is goed te vinden, maar ik denk ook aan een ML500 of zelfs een 55 AMG. Qua aanschafprijs niet heel schokkend, verbruik is bekend, maar hoe zit dat met onderhoud? ML500 heeft geen compressor, dus technisch wat eenvoudiger wellicht? Zijn er voor de ML uit deze bouwjaren specifieke aandachtspunten? En ten aanzien van de V8's (al dan niet AMG)?

Via internet kom je wel over de eerste generatie ML bij berichten over dat deze onbetrouwbaar zijn, maar ook mensen die met veel plezier ermee tussen de 2 en de 3,5 ton rondtuffen. En met die hoge kmstanden zijn ze ook wel te vinden, al zoek ik in principe rond de max 175.000km.

Nou goed, dat is een heleboel. Hopelijk kan iemand me een beetje verder helpen. Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11200
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

04 feb 2018 22:11

Ga bij een 55 AMG maar uit van minimaal 1,5x de onderhoudskosten t.o.v. een 500, alles waar AMG op staat
hangt een ander prijskaartje aan... neem bijv. alleen al nieuwe schijven en blokken rondom.
Die V8 500 is een prima blok voor dagelijks gebruik en af en toe iets aan z’n kont.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Beurstel
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2018 13:22
Mercedes-Benz: Nog geen

05 feb 2018 12:50

Ok, bedankt. Dan zal ik mij meer richten op de ML500.

Ik probeer iets te vinden over onderhoudsschema etc. maar lastig via internet. Heeft de ML500 een ketting of een distributieriem? En wat zijn de onderhoudsintervallen daarvan?

En misschien hetzelfde voor de 320?
Plaats reactie