Blokker

Ben je nieuw? Stel jezelf dan hier voor!
Plaats reactie
Blokker
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2017 08:07
Mercedes-Benz: B Klasse W 245

04 nov 2017 08:22

Hallo, ik rijd anderhalf jaar tot volle tevredenheid een Mercedes Benz B klasse W 245 uit 2007. Een maand geleden ging mijn autoradio kapot. Ik heb bij Mercedes geinformeerd wat een nieuwe radio zou kosten. Dit zou tussen de € 600 en € 700 kosten. Dat vond ik teveel. Dus heb ik een Kenwood erin laten zetten en die klinkt ook prima. Het probleem is nu dat ik de klok in het display op de wintertijd wil zetten, maar dat lukt mij niet. In het instrumentenpaneel kun je wel de afstand instellen en de bandenspanning , de verlichting etc, maar de tijd/datum instellen lukt niet. Ik heb de klantenservice van Mercedes gebeld en die deelde mij, redelijk onvriendelijk mee dat ik de Commandmodule er dan maar niet uit had moeten halen (want daar kun je wel de tijd instellen). Heeft iemand een oplossing? Bedankt alvast !
Gebruikersavatar
Arjen
Moderator
Berichten: 8146
Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
Locatie: Rotterdam

04 nov 2017 08:29

Welkom op het forum!
Kennelijk was de "radio" die erin zat een Comand navigatiesysteem? Het probleem is dan dat de auto nu nog "denkt" dat er een Comand-navigatie in zit, en verwacht dat je daarmee de klok aanpast.

Je zou dan bij de lokale MB-dealer kunnen uitleggen wat het probleem is, en vragen of men een SCN codering wil doen (ook wel "inleren" of "vrijschakelen" genoemd) voor bijv. een Audio20 radio.
De (optie)code voor een pre-facelift Audio20 is 523.

Bij de radio's (dus zonder navigatie) gaat de klok via het combi-instrument.

Hoe dan ook, veel mooie kms. met de "B", en veel leesplezier op het forum gewenst.
Arjen.

Kunststof lipje afgebroken, of een andere kunststof reparatie nodig? Klik hier voor een tip.
Klik hier voor het logboek van mijn R171 SLK350.
Klik hier voor het logboek van mijn X204 GLK350cdi 4Matic.
Het logboek van mijn voormalige W245 B200.
Blokker
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2017 08:07
Mercedes-Benz: B Klasse W 245

06 nov 2017 07:59

Hartelijk bedankt voor de uitleg. Ik ga ermee aan de slag. mvg
Plaats reactie