aevers

Ben je nieuw? Stel jezelf dan hier voor!
Plaats reactie
aevers
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2017 17:44
Mercedes-Benz: E350e

16 sep 2017 20:02

Hi,

Ik ben nieuw op dit forum dus ik wil me even voorstellen aan de andere gebruikers van met MercedesForum.

Mijn naam is André en ik heb vorige week na bijna 5 jaar mijn Opel Ampera achter gelaten bij de Mercedes dealer en ben daar weggereden in mijn nieuwe E350e.

5 jaar geleden was de keuze voor de Ampera een beslissing met het hoofd vs hart maar het is die jaren toch een hele fijne auto gebleken. Uiteindelijk heb ik met die wagen in de 5 jaar een gemiddeld gebruik van 1.5ltr/100 km gehaald.

In november zou mijn bijtellingsvoordeel op de Ampera aflopen dus werd het tijd om naar een nieuwe auto te gaan kijken. Voor wat betreft bijtelling ging het geld kosten dus ik wilde dan ook iets gaan rijden waarbij de keuze met mijn hart was gemaakt. Ik was al erg ver om voor een BMW 4 grand coupe te gaan, totdat ik bij de MB dealer binnen liep en hij me wees op een andere optie. Dat was een E350e die eind december 2016 op kenteken was gezet, maar sinds die tijd op een koper stond te wachten bij de dealer. Er stond pas 100 km op de teller, dus eigenlijk gewoon een nieuwe auto.

Na een uitgebreide proefrit was ik snel om. Wat een geweldige mooie, complete, comfortabele en snelle auto is deze E350e. Dat is iets wat ik ook zonder problemen met mijn hart zou kunnen kiezen. Verder scheelt me dat ongeveer € 200/mnd in de bijtelling en was hij vrijwel direct te leveren.

Nu dus ongeveer een week (900 km) rondgereden in mijn E350e en ik moet zeggen naar volledige tevredenheid. Een heerlijke wagen waar ik de komende 4 jaar en 4 maanden nog comfortabel en (indien gewenst sportief) in kan sturen met een gereduceerde bijtelling. Ik weet al wel dat ik het verbruik van de Ampera nooit ga evenaren in de E350, maar daar krijg ik wel heel veel auto voor terug.

Groet,

André
Plaats reactie