Goedemorgen,
Mijn naam is Roy Jennen, woonachtig in Zuid Limburg, en ben sinds afgelopen zaterdag de trotse eigenaar van een zware SLK 200 Kompressor uit 2005.
Dit is mijn aller eerste Mercedes en moet zeggen dat ik zeer aangenaam verrast ben over hoe fijn deze wagen rijdt.
En uitziet!
Ik hoop dat ik met deze wagen en op dit forum veel plezier en nuttige tips & tricks ga vinden.
Jenkins
Dankjewel, Arjen.
Ik zal nog 'n korte toelichting geven op mijn automotive geschiedenis.
Gestart ben ik in een VW Polo II Classic. Daarin had ik als jonge knul veel lol.
Na een Arosa 1.0 mét brandstofinjectie (jawel...) overgestapt op een serieuzer autootje; een Mini One.
Als snel werd die vervangen door onze eerste nieuw gekochte auto; een zwarte Cooper.
Die viel nogal tegen qua kwaliteit. Na een paar jaar hebben we die ingeruild op een fully loaded Cooper facelift.
Maar ook die viel qua kwaliteit erg tegen. Met deze twee auto's stonden we zó vaak bij de dealer voor reparaties, dat de magazijn chef me al bij m'n voornaam ging noemen...
Teleurgesteld in de kwaliteit ben ik gaan zoeken naar een auto die wél de driving fun en de looks biedt van zo'n kekke Mini. Maar toch ook wat meer ruimte en comfort.
Toen zijn m'n vrouw en ik uitgekomen op een witte Alfa Romeo 147.
Daarin hebben we 5 probleemloze jaren met veel plezier gereden.
Toen sloeg de crisis hard toe en hebben die + het autootje van m'n vrouw (Fordje Ka) ingeruild op één auto waarin m'n vrouw wél graag reed.
De Alfa had een te lange en onoverzichtelijke neus. Parkeergarages vond ze dood eng.
Het werd een Honda Fit 1.5 automaat.
Daarmee werd me pas duidelijk hoe lekker automaat rijden is.
Vorig jaar zomer had ik me een Honda VFR 1200 F DCT gekocht.
Een práchtige machine! Na een weekje passenkrassen in Zwitserland was ik helemaal met het motorvirus besmet.
Maar...
wat ik ook merkte, de laatste tijd, was dat ik steeds verder de grens ging opzoeken.
En op de motor is het grensbereik errig smal!
Het stemmetje in m'n achterhoofd begon steeds vaker en steeds luider te roepen:
"Enne? Hoe lang denk jij dat dit nog blijft goed gaan?"
Die zorgen plus het feit dat ik afgelopen zomer bijna elk weekend alleen onderweg was
(wat m'n vrouw niet leuk vond)
ben ik gaan nadenken over iets dat de fun en kick van het motorrijden én wat meer veiligheid biedt.
Toen kwam alleen een roadster in beeld.
Een MX5, MR2 en Z3 vielen af, omdat ik daar helaas niet in pas qua lengte.
De S2000 was me te extreem. De auto moet immers ook voor woon-werk geschikt zijn.
De BMW Z4 heb ik altijd erg gaaf gevonden. En ik pas daar wel in.
Een vriend (die zelf een S2000 had gehad) tipte me op de SLK.
Maar ik had altijd het R170 model in gedachte. En dat model vond ik niet zo mooi als de Z4.
Maar hij tipte me op de R171. Daar had ik eigenlijk nooit op gelet.
Sowieso had ik nooit zo op Mercedes gelet.
In mijn familie werd voornamelijk BMW gereden, namelijk...
Maar toen ik me wat ging verdiepen in de R171 las ik voornamelijk heel positieve berichten.
Weinig storingen ook.
Toen ben ik eens naar een locale handelaar gegaan. Die had er 3 staan.
Op het moment dat ik ze voor het eerst bewust in de echie zag staan sprong m'n hartje wel lichtjes over...!
Wat een mooie lijnen... wat een elegante auto... niks patserigs of poenerigs.
Gewoon mooi!
En dan dat interieur... Oh....
Niet lang hebben de handelaar en ik overlegd over inruil van m'n geliefde motor op deze zwarte SLK 200.
Na een proefrit, met m'n vrouw erbij, was het bekeken.
DIT zou 'm moeten worden!
En... zo geschiedde...
Ik zal nog 'n korte toelichting geven op mijn automotive geschiedenis.
Gestart ben ik in een VW Polo II Classic. Daarin had ik als jonge knul veel lol.
Na een Arosa 1.0 mét brandstofinjectie (jawel...) overgestapt op een serieuzer autootje; een Mini One.
Als snel werd die vervangen door onze eerste nieuw gekochte auto; een zwarte Cooper.
Die viel nogal tegen qua kwaliteit. Na een paar jaar hebben we die ingeruild op een fully loaded Cooper facelift.
Maar ook die viel qua kwaliteit erg tegen. Met deze twee auto's stonden we zó vaak bij de dealer voor reparaties, dat de magazijn chef me al bij m'n voornaam ging noemen...
Teleurgesteld in de kwaliteit ben ik gaan zoeken naar een auto die wél de driving fun en de looks biedt van zo'n kekke Mini. Maar toch ook wat meer ruimte en comfort.
Toen zijn m'n vrouw en ik uitgekomen op een witte Alfa Romeo 147.
Daarin hebben we 5 probleemloze jaren met veel plezier gereden.
Toen sloeg de crisis hard toe en hebben die + het autootje van m'n vrouw (Fordje Ka) ingeruild op één auto waarin m'n vrouw wél graag reed.
De Alfa had een te lange en onoverzichtelijke neus. Parkeergarages vond ze dood eng.
Het werd een Honda Fit 1.5 automaat.
Daarmee werd me pas duidelijk hoe lekker automaat rijden is.
Vorig jaar zomer had ik me een Honda VFR 1200 F DCT gekocht.
Een práchtige machine! Na een weekje passenkrassen in Zwitserland was ik helemaal met het motorvirus besmet.
Maar...
wat ik ook merkte, de laatste tijd, was dat ik steeds verder de grens ging opzoeken.
En op de motor is het grensbereik errig smal!
Het stemmetje in m'n achterhoofd begon steeds vaker en steeds luider te roepen:
"Enne? Hoe lang denk jij dat dit nog blijft goed gaan?"
Die zorgen plus het feit dat ik afgelopen zomer bijna elk weekend alleen onderweg was
(wat m'n vrouw niet leuk vond)
ben ik gaan nadenken over iets dat de fun en kick van het motorrijden én wat meer veiligheid biedt.
Toen kwam alleen een roadster in beeld.
Een MX5, MR2 en Z3 vielen af, omdat ik daar helaas niet in pas qua lengte.
De S2000 was me te extreem. De auto moet immers ook voor woon-werk geschikt zijn.
De BMW Z4 heb ik altijd erg gaaf gevonden. En ik pas daar wel in.
Een vriend (die zelf een S2000 had gehad) tipte me op de SLK.
Maar ik had altijd het R170 model in gedachte. En dat model vond ik niet zo mooi als de Z4.
Maar hij tipte me op de R171. Daar had ik eigenlijk nooit op gelet.
Sowieso had ik nooit zo op Mercedes gelet.
In mijn familie werd voornamelijk BMW gereden, namelijk...
Maar toen ik me wat ging verdiepen in de R171 las ik voornamelijk heel positieve berichten.
Weinig storingen ook.
Toen ben ik eens naar een locale handelaar gegaan. Die had er 3 staan.
Op het moment dat ik ze voor het eerst bewust in de echie zag staan sprong m'n hartje wel lichtjes over...!
Wat een mooie lijnen... wat een elegante auto... niks patserigs of poenerigs.
Gewoon mooi!
En dan dat interieur... Oh....
Niet lang hebben de handelaar en ik overlegd over inruil van m'n geliefde motor op deze zwarte SLK 200.
Na een proefrit, met m'n vrouw erbij, was het bekeken.
DIT zou 'm moeten worden!
En... zo geschiedde...
- Bas
- Forum Held
- Berichten: 3598
- Lid geworden op: 04 aug 2010 11:14
- Mercedes-Benz: S212 350 CGI AVANGARDE AMG LINE; ex S211 320 CDI; ex C124 300-24v; ex W126 380SE; ex w124 200d
- Specialisatie: herstel van lakschade
- Locatie: NEDERASSELT
Welkom op het forum...
Gr Bas
Alcoholvrijbier is als een BH aan de waslijn................het beste is eruit.
Alcoholvrijbier is als een BH aan de waslijn................het beste is eruit.
- Ton Selhorst
- Berichten: 880
- Lid geworden op: 23 mar 2014 16:40
- Mercedes-Benz: Geen SLK meer
- Specialisatie: In de ruimte lullen
Hele mooie auto Roy
Ooit zal er hier ook een R171 komen, voorlopig geniet ik van een R170.
Zwart vind is wel heel,geweldig staan op een R171
Veel plezier met je aanwinst, en een hoop mooi dakloze dagen gewenst
Ooit zal er hier ook een R171 komen, voorlopig geniet ik van een R170.
Zwart vind is wel heel,geweldig staan op een R171
Veel plezier met je aanwinst, en een hoop mooi dakloze dagen gewenst
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Welkom,
Echt een prachtige wagen heb je daar, heerlijk dakloos toeren
Zelf heb ik een R170, die vind ik persoonlijk mooier als de R171/R172, vooral het klassieke tijdloze spreekt mij zo aan.
Maar nogmaals echt een prachtig wagen heb je daar, ik hoop nog op een mooi lange nazomer
Echt een prachtige wagen heb je daar, heerlijk dakloos toeren
Zelf heb ik een R170, die vind ik persoonlijk mooier als de R171/R172, vooral het klassieke tijdloze spreekt mij zo aan.
Maar nogmaals echt een prachtig wagen heb je daar, ik hoop nog op een mooi lange nazomer
Gisteren dus naar Tunex geweest voor een automaten spoelbeurt.
Op de weg heen reed ik lekker kalmpjes aan.
Cruise control op 100, zonnetje stond al aan, muziekje erbij... Het leven kan zo mooi zijn..!
Op de A73 kwam me een andere zwarte R171 kalm voorbij.
Ik zag hen aankomen, dus toen ze langszij kwamen stak ik als groet mijn hand op.
Dat werd enthousiast beantwoord door de heer en dame in de mooie zwarte 350 SLK.
Bij Tunex aangekomen bleek de mijne maar 6,3 l/100 km verbruikt te hebben.
Maar voor de terugreis deed ik me wat minder tijd af.
Het zonnetje deed om 13:00 uur goed z'n best, dus het dak kon neer.
Invoegend op het korte stukje Autobahn (Richtgeschwindigkeit 130) gaf ik volle gaas!
Maar de zwarte Mercedes combi die achter me zat, bleeerde me met gemak voorbij...
Maar toen hij voorbij zoefde zag ik nog net 2 uitlaten. Per kant!
Dus.... geen reden om me te schamen.
Wat toen ook bleek was dat, met het dak neer, de topsnelheid tot 10 km/u benaderd wordt!
Thuis aangekomen was het verbruik naar 7,5 l/100 km gestegen.
Op de weg heen reed ik lekker kalmpjes aan.
Cruise control op 100, zonnetje stond al aan, muziekje erbij... Het leven kan zo mooi zijn..!
Op de A73 kwam me een andere zwarte R171 kalm voorbij.
Ik zag hen aankomen, dus toen ze langszij kwamen stak ik als groet mijn hand op.
Dat werd enthousiast beantwoord door de heer en dame in de mooie zwarte 350 SLK.
Bij Tunex aangekomen bleek de mijne maar 6,3 l/100 km verbruikt te hebben.
Maar voor de terugreis deed ik me wat minder tijd af.
Het zonnetje deed om 13:00 uur goed z'n best, dus het dak kon neer.
Invoegend op het korte stukje Autobahn (Richtgeschwindigkeit 130) gaf ik volle gaas!
Maar de zwarte Mercedes combi die achter me zat, bleeerde me met gemak voorbij...
Maar toen hij voorbij zoefde zag ik nog net 2 uitlaten. Per kant!
Dus.... geen reden om me te schamen.
Wat toen ook bleek was dat, met het dak neer, de topsnelheid tot 10 km/u benaderd wordt!
Thuis aangekomen was het verbruik naar 7,5 l/100 km gestegen.
- janr
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 11 sep 2011 18:59
- Mercedes-Benz: Ex R170 320 automaat 2000-R171 SLK 280 automaat 2007 +Nissan Micra automaat bj 2021en een camper van 2011 Fiat Ducato 3L semi automaat
Hallo Roy,
Jij heb idd een mooie SLK! Heel veel rijplezier en vooral dakloos.
Kijk wel uit met zo'n snelle auto, ik spreek uit ervaring, je kunt verzamelaar worden van bonnen.
Veel mooie km gewenst.
vr gr Janr
Jij heb idd een mooie SLK! Heel veel rijplezier en vooral dakloos.
Kijk wel uit met zo'n snelle auto, ik spreek uit ervaring, je kunt verzamelaar worden van bonnen.
Veel mooie km gewenst.
vr gr Janr
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Heel erg snel is de 200 kompressor nu ook weer niet eerlijk gezegd, gewoon lekker vlot, maar een AMG voorblijven lukt mij ook niet met mijn 320, dus niets om je voor te schamen
1.415 kg. en "maar" 163 pk, en 240 Nm... Nee, daar maak je niemand bang mee.
Maar ik ben er echt heel tevreden mee.
M'n VFR1200F had 10 pk méér en 1.150 kg. minder.
Díe kon me soms wel nog verrassen...!
Maar ook met mijn motoren heb ik altijd goed opgelet;
Nog nooit een naheffing gehad uit Leeuwarden.
Mijn zwarte schoone staat nu al sinds zaterdag met de motorkap open, aan de accu druppellader.
Deze week is het de beurt aan mijn carpool-collega.
Ik vond het wel een goed idee om die tijd te gebruiken voor een accu TLCtje.