Hallo, ik ben Guy, 44 jaar en sinds een paar weken eigenaar van een '97 w202 C180 automaat op lpg (LR Omega IG1).
De MB is er gekomen ter vervanging van een '99 Chevy Suburban 5.7-V8 met Impco lpg.
Hoofdzakelijk wegens brandstofkosten : 24l/100 km (1:4.2) tegenover 10l/100 km (1:10)
MB is wel van '97 maar heeft nog maar 122K op de teller staan dus normaal gezien zou die toch nog een paar jaartjes mogen meegaan hé...
Mijn autogeschiedenis :
In '87 een stokoude, roestige Citroën CX 25D Pallas full option gekocht voor €20 en er toch bijna 2 jaar mee gereden.
Vervangen door een 4 jaar oude Nissan Stanza 1.7TD.
Die 1.7TD was een ramp (3x koppaking kapot en uiteindelijk zuigerveer vast -> blok eraan). 3 jaar mee gereden.
Opnieuw een CX. Ditmaal een 9 jaar oude 25TRD. Na 3 jaar wegens verdubbelde wegentaks voor een prikje weggedaan.
Die taks dan verschalkt met de aankoop van een 4 jaar oude vanuit NL geïmporteerdeToyota Hilux 2.4D (grijs kenteken voor particulieren was toen in NL voorbij en in België niet)
Geweldige wagen. 10 jaar zonder ook maar één panne mee gereden.
Maar het vermogen (82pk) was wat aan de lage kant om m'n intussen gekochte caravan te trekken.
Vijf jaar terug is dan de Chevy gekomen en met de toenmalige lpg-prijzen (€0.285) was de kilometerkost maar een beetje hoger dan met de Hilux. Maar je hebt er wel een beer van een wagen voor in de plaats. Een zee van ruimte en met 255pk genoeg power voor de caravan
En dan nu de MB hé.
Voorlopig moet ik nog altijd wennen aan de grootte (of liever de "kleinte"). vooral hoofd stoten bij het in en uitstappen.
De kofferruimte is nogal klein en dan ligt daar nog het reservewiel in wegens de ringtank...
Met de diesels en de V8 ben ik altijd lage toeren gewend geweest dat je bij deze 1.8 soms schrikt hoe hoog die in toeren gaat.
Maar aan de pomp is het wel lachen
Tja, we zullen het wel gewoon worden zeker...
Ik ben het gewoon om te proberen problemen eerst zelf op te lossen in plaats van direct naar de garage te stappen.
Op die manier ben ik op dit forum terecht gekomen omdat er toch wel wat probleempjes zijn hoor (LMM, ratelen, Lpi, ...)
Een aantal heb ik al kunnen oplossen met de zoekfunctie van dit forumn waarvoor reeds dank
Voor de rest zul je nog wel van me horen.
Greetz,
Guy
Borguy
- Mercedesliefhebbers
- Berichten: 4653
- Lid geworden op: 24 jan 2011 12:31
- Mercedes-Benz: E320 W211 & CLK200 Kompressor C209
- Specialisatie: Slap ouwehoeren
- Locatie: Midden Nederland
Van harte welkom!
Can't ride with a L, so I don't drive Lex
- Jeroen
- Berichten: 25800
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Welkom!
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Adri1987
- Berichten: 398
- Lid geworden op: 12 jan 2011 12:59
- Mercedes-Benz: R129 SL500
- Specialisatie: Genieten, lekker eten..!
- Locatie: Barendrecht
Welkom!
MB SL-Klasse R129 500 Automaat 12-1989
MB Vito W639 122 CDI V6 Automaat 03-2012
MB B-Klasse W245 170 Automaat 09-2007
MB CLK A209 200 Automaat 03-2004
MB Vito W639 122 CDI V6 Automaat 03-2012
MB B-Klasse W245 170 Automaat 09-2007
MB CLK A209 200 Automaat 03-2004
-
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 01 feb 2011 13:28
- Mercedes-Benz: '07 W211-E200CDI Avantgarde / '79 3.0 Toyota BJ40 / '91 Kawasaki ZZR1100 / '03 Citroën C3-14i
Lange tijd niets meer gepost maar nu kriebelde het terug, en waarom ?
Heb me een 2007 W211 200CDI Avantgarde - automaat met 142.000km aangeschaft.
De trouwe C180 is sinds gisteren na 115.000 eigen Km de deur uit.
Mechanisch was die nog 98% in orde en alle onderhoud gekregen maar de roestduivel liet zich, vooral in de wielbogen, zien
De nieuwe eigenaar is van plan om er de komende 2 jaar nog minstens evenveel Km bij te zetten
Met de W211 MoPf stap ik in een nieuwer tijdperk (digitaal KI, NTG2.5, parkeersensoren, ...)
Een aantal vragen en opmerkingen heb ik al na een weekje rijden.
Maar die zal ik nog wel stellen in de juiste rubriek.
Eerst hier zoveel mogelijk topics over de W211 verslinden.
Greetz !
Heb me een 2007 W211 200CDI Avantgarde - automaat met 142.000km aangeschaft.
De trouwe C180 is sinds gisteren na 115.000 eigen Km de deur uit.
Mechanisch was die nog 98% in orde en alle onderhoud gekregen maar de roestduivel liet zich, vooral in de wielbogen, zien
De nieuwe eigenaar is van plan om er de komende 2 jaar nog minstens evenveel Km bij te zetten
Met de W211 MoPf stap ik in een nieuwer tijdperk (digitaal KI, NTG2.5, parkeersensoren, ...)
Een aantal vragen en opmerkingen heb ik al na een weekje rijden.
Maar die zal ik nog wel stellen in de juiste rubriek.
Eerst hier zoveel mogelijk topics over de W211 verslinden.
Greetz !