Nieuw lid stelt zich voor

Ben je nieuw? Stel jezelf dan hier voor!
Funswijk
Berichten: 433
Lid geworden op: 09 jul 2015 23:00

24 jun 2018 19:22

Oke, in de nieuwe A-klasse zit dus een andere 7G-DCT, dus MB had in de gaten dat de oude niet goed was!
Over de oude heb ik het volgende op te merken: bak stottert/hapert regelmatig, automaat reageert slecht op het gaspedaal, ben al een paar maal onbedoeld met bijna slippende banden weggereden, in de bochten staat hij regelmatig in de verkeerde versnelling, automaat gaat traag en niet vloeiend door z'n versnellingen. Echter zijn redelijk veel van deze problemen met nieuwe software acceptabel te krijgen, alleen heb ik pech dat het tot op heden met mijn auto niet lukt ………
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
WillemH
Berichten: 5951
Lid geworden op: 25 mar 2008 21:51

24 jun 2018 19:39

Zou die update niet nemen, anders heb je niks meer te zeuren hier.

Een DCT bak is geen DSG
Een DCT is geen normale MB automaat

Als je beide verwacht heb je de verkeerde auto gekocht .
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3822
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

25 jun 2018 09:16

De 7G DCT in m’n C uit 2015 schakelt soms iets te laat. Dit met de 2.0 l motor van de C250.

Onlangs heb ik proefgereden in de A200 met automaat. Dat zal dezelfde 7G DCT zijn die door TS wordt bedoeld, neem ik aan. Met de 1.4 l motor van die A200 werd ik helemaal gek. Blijft maar schakelen en schiet plots in toeren omhoog als je het gaspedaal even indrukt. Wat een irritant gedrag zeg. Ik hou van automaten, maar dan zou ik liever een handbak nemen. Maar alla. Dat is dan slechts mijn mening.
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Funswijk
Berichten: 433
Lid geworden op: 09 jul 2015 23:00

25 jun 2018 11:06

@WillemH: de MB-dealers in Rijssen en Hengelo houden beiden vol, dat de 7G-DCT vergelijkbaar is met de DSG van VW, dus zeg het maar!
En in die van mij zit al een update, alleen rijdt de auto nog steeds slecht en dat voor een GLA van 77.000 euro! Voor dat geld wil ik een fatsoenlijk rijdende auto, ik heb er nu nog geen dag van kunnen genieten. Ik heb al diverse malen met de dealer en MB Nederland gebeld en waarschijnlijk moet er een expert bijkomen. Ik heb ook al gevraagd of ze hem terug wilden kopen, maar daar deden ze een beetje moeilijk over, helaas ……

Willem, zo hoort een automaat door zijn versnellingen te gaan, vloeiend en snel: https://www.youtube.com/watch?v=pA3WC_QLONs
Als je dit niet van een DCT mag verwachten, dan mag MB zoiets niet op de markt brengen!
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
Gebruikersavatar
Rivanov
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 dec 2017 11:08
Mercedes-Benz: A200 Business Solution AMG-Line 7G-DCT (W177)

25 jun 2018 17:13

Vanmiddag even de dealer gebeld omtrent het Apple CarPlay verhaal.
Het klopt inderdaad, dat dit pas vanaf augustus beschikbaar komt. Dit heeft te maken met een discussie tussen Apple en Daimler waarbij het gaat om het wel of niet mogen tonen van het Apple logo. 8)7

Dit betreft dus enkel de Mei, Juni en Juli modellen en had verder geen invloed op mijn auto. Deze wordt dus geleverd inclusief het smartphone pakket.

Tevens is de leverdatum die ze nu hebben afgegeven (in de week van 15 november) ook de datum waarop ik de auto in ontvangst kan nemen en niet de datum waarop de dealer pas de auto ontvangt. :)
W177 Mercedes A200 Business Solution AMG 7G-DCT | Kleur: Mountain Grey (Opties: Connectiviteit Smartphone, DAB+, Panoramaschuifdak, Privacy Glass) Showroom Topic
Gebruikersavatar
S_W204
Berichten: 3602
Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)

25 jun 2018 17:56

Dat is dan ook weer iets van de afgelopen tijd. De demowagens voor de pers hadden wel gewoon Carplay.
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3822
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

25 jun 2018 18:52

Betreft dit niet een discussie over de draadloze CarPlay in plaats van de bedrade versie die er al was?
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Gebruikersavatar
Rivanov
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 dec 2017 11:08
Mercedes-Benz: A200 Business Solution AMG-Line 7G-DCT (W177)

26 jun 2018 07:42

Borgmonster schreef:Betreft dit niet een discussie over de draadloze CarPlay in plaats van de bedrade versie die er al was?
Het betreft het Connectiviteits Smartphone pakket. En dat gaat enkel over Apple CarPlay en Android Auto.
Wireless CarPlay komt volgens mij sowieso pas in 2019 naar het MBUX systeem, waarbij het nog de vraag gaat zijn of de bestaande modellen ook die upgrade gaat krijgen. Hoop het wel natuurlijk.

Heb dit enige tijd terug nagevraagd bij de Mercedes dealer en kreeg toen de volgende reactie:
Ik heb navraag gedaan voor de Wireless Apple Carplay. Deze is nog niet beschikbaar en de verwachting is dat dit pas volgend jaar beschikbaar komt. Of de bestaande systemen dan geupdate kunnen worden naar wireless wordt uitgezocht.
W177 Mercedes A200 Business Solution AMG 7G-DCT | Kleur: Mountain Grey (Opties: Connectiviteit Smartphone, DAB+, Panoramaschuifdak, Privacy Glass) Showroom Topic
Gebruikersavatar
Rivanov
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 dec 2017 11:08
Mercedes-Benz: A200 Business Solution AMG-Line 7G-DCT (W177)

04 jul 2018 20:48

Goed nieuws ontvangen vandaag. M'n Mercedes A-Klasse zou eigenlijk in november bij de dealer arriveren.
Krijg einde middag mailtje van de dealer dat ze de auto al in september binnen verwachten! :D

Even twee maanden naar voren geschoven. :)
Nu hopen dat ik 'm ook direct mag rijden, aangezien het huidige leasecontract tot eind november loopt.
W177 Mercedes A200 Business Solution AMG 7G-DCT | Kleur: Mountain Grey (Opties: Connectiviteit Smartphone, DAB+, Panoramaschuifdak, Privacy Glass) Showroom Topic
Gebruikersavatar
David_O
Berichten: 1383
Lid geworden op: 18 jul 2017 22:44

04 jul 2018 22:58

Gefeliciteerd, dat zijn de betere berichten!
Rivanov schreef:Vanmiddag even de dealer gebeld omtrent het Apple CarPlay verhaal.
Het klopt inderdaad, dat dit pas vanaf augustus beschikbaar komt. Dit heeft te maken met een discussie tussen Apple en Daimler waarbij het gaat om het wel of niet mogen tonen van het Apple logo. 8)7

Dit betreft dus enkel de Mei, Juni en Juli modellen en had verder geen invloed op mijn auto. Deze wordt dus geleverd inclusief het smartphone pakket.

Tevens is de leverdatum die ze nu hebben afgegeven (in de week van 15 november) ook de datum waarop ik de auto in ontvangst kan nemen en niet de datum waarop de dealer pas de auto ontvangt. :)
Productie mei, juni en juli? Zit je met levering in september dan alsnog 'veilig' vwb je smartphone pakket?
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
Gebruikersavatar
Rivanov
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 dec 2017 11:08
Mercedes-Benz: A200 Business Solution AMG-Line 7G-DCT (W177)

05 jul 2018 08:20

Ik mag aannemen van wel. De dealer heeft mij verteld, nadat hun de auto daadwerkelijk hadden besteld bij Mercedes, dat de vertraging van het Smartphone Pakket geen invloed zou hebben op mijn auto. De oorspronkelijke leverdatum die ze toen van de fabriek terugkregen was November. Nu melden ze dus september. Ik ga er dus vanuit dat het gewoon inclusief Smartphone Pakket is. Levering september zal wel productie Augustus zijn. En vanaf augustus zou het namelijk beschikbaar komen.

Een sprong van 2 maanden naar voren vind ik vrij fors.. lijkt erop alsof er een productieplek is vrijgekomen die nu voor mij is?
W177 Mercedes A200 Business Solution AMG 7G-DCT | Kleur: Mountain Grey (Opties: Connectiviteit Smartphone, DAB+, Panoramaschuifdak, Privacy Glass) Showroom Topic
Gebruikersavatar
Rivanov
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 dec 2017 11:08
Mercedes-Benz: A200 Business Solution AMG-Line 7G-DCT (W177)

17 sep 2018 07:11

Morgen is het dan eindelijk zo ver, dan ga ik de nieuwe A-Klasse ophalen bij de dealer. :)
Afgelopen zaterdag al een paar 'sneak-preview' foto's ontvangen van de verkoper.
Bijlagen
9WnDFKX.jpg
9WnDFKX.jpg (62.72 KiB) 346 keer bekeken
jrlDw4a.jpg
jrlDw4a.jpg (83.08 KiB) 346 keer bekeken
tBkCNDX.jpg
tBkCNDX.jpg (92.6 KiB) 346 keer bekeken
W177 Mercedes A200 Business Solution AMG 7G-DCT | Kleur: Mountain Grey (Opties: Connectiviteit Smartphone, DAB+, Panoramaschuifdak, Privacy Glass) Showroom Topic
Plaats reactie