chrisx1974

Ben je nieuw? Stel jezelf dan hier voor!
Plaats reactie
chrisx1974
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2017 22:56
Mercedes-Benz: Mercedes B180

21 okt 2017 23:15

Zojuist aangemeld op dit forum en uit beleefdheid even voorstellen natuurlijk!

Ik ben Chris, woon in Zeeland en ben sinds gisteren eigenaar van een Mercedes B180 uit 2012.
Deze is middels ongewone deal verkregen maar ben er nu al blij mee! Hiervoor hadden wij een Nissan Qashqai 1.2 digi-connect edition uit 2015. Pracht van een auto maar viel enorm tegen qua prestaties en het verbruik! Wij maken veel snelweg km’s en als wij dan met het verkeer zo’n 130 km/h reden gemiddeld was de Nissan niet zuinig! Integendeel! Daarnaast ook niet vooruit te branden en deze combi irriteerde mij enorm! Om niet opnieuw weer een hoop geld in een auto te steken gezocht naar wat voor auto ik dan wilde hebben. Sowieso een “hoger” model was de vereiste, daarnaast zou een automaat wel mooi zijn en een iets sterkere motor. Daarnaast moesten de vaste lasten zoals verzekering en wegenbelasting niet omhoog gaan. De handelswaarde van de Nissan bleek rond de €18000 te liggen en alleen met dit “geld” kon in dan iets anders kopen.

De zoektocht kwam uit op een iets oudere Mercedes B klasse. Ging dus wel in bouwjaar achteruit en ook 2x meer km op de teller maar goed..
Een dealer gevonden die zonder portemonnee te trekken wilde ruilen en zo doende gisteren de ruil gedaan.

Heb nog geen foto’s gemaakt maar deze zullen zonder meer gemaakt gaan worden en zal hier wel wat plaatsen. Ben benieuwd of deze benz mij gaat bevallen! Ben in zekere zin wel geïnteresseerd in het tunen van de B. Schijnt dat de 180 dezelfde motor heeft als de 200 maar alleen elektronisch begrenst is? Dit is wel interessant denk ik.. iets meer pk’s is altijd leuk!

Daarnaast ben ik prive chauffeur en rij hele dagen (250.000 km / jaar) in de nieuwste e-klasse. Niet alleen natuurlijk maar met 2 andere collega’s. Wij rijden 24/7 rond in de regio’s Zeeland, Antwerpen, Gent en soms Rotterdam. Elk jaar een nieuwe benz is erg leuk moet ik zeggen. Wij zijn volgens mij het enige bedrijf in de Benelux die zoveel km’s maakt met deze auto’s.

Zal met plezier dit forum eens doorlezen en dan voornamelijk over de E-Klasse en dan mijn eigen B-tje ;)
Plaats reactie