Quatrejour

Ben je nieuw? Stel jezelf dan hier voor!
Plaats reactie
Quatrejour
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jan 2017 14:25
Mercedes-Benz: W211 Combi 320CDI

18 jan 2017 14:50

Beste forumleden, na een lang Volvo-leven(V70,S80 enz en....een W123 300TDT!) een bewuste keuze voor een W211, 320cdi. 165000 bij aanschaf en uit 2006(facelift-model). Met de V6 en 7 tronic bak. Rijdt geweldig! Wat een rust en comfort, vermogen en niet te vergeten; ruimte! Nu heeft een Zweed ook wel behoorlijk ruimte maar hier moet ik door de bagageruimte kruipen om achterin wat te pakken...bij wijze van spreken dan.. :)
Wel de bak direct na aanschaf laten spoelen. Moet nog wel wat dingen aanpakken als oliedrupje onder de motor. Waarschijnlijk de "bekende" O-ringen oliekoeler. Niet duur die ringen maar minimaal dag werk in de garage...pfff.
Rijd ongeveer 45000 p.j. en dus kan ik nog even vooruit...
Iedereen succes en een hoop veilige km's in de MB!
Bijlagen
En dat is 'm
En dat is 'm
IMG_0231.JPG (196.21 KiB) 610 keer bekeken
Gebruikersavatar
michael6129
Berichten: 2509
Lid geworden op: 17 aug 2009 00:16
Mercedes-Benz: Geen momenteel, ex Carlsson CM60, W211 E500, 1996 C36 AMG
Locatie: Limburg

18 jan 2017 17:36

Welkom,
Leuke overstap van Volvo naar Benz. Lijkt zo een fraai exemplaar, veel veilige en plezierige kilometers mee gewenst :)
Benž
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 jan 2016 23:27
Mercedes-Benz: ML63 AMG W164
Locatie: Amsterdam

18 jan 2017 17:45

Gefeliciteerd met je aankoop. :applaus:
Wat ruimte betreft is dit denk ik de ruimste in zijn klasse in vergelijking met andere merken.
Met deze km stand zou ik niet aan denken dat de ringen of pakkingen rondom de filterhuis en oliekoeler vervangen moeten worden gok ik zo een beetje.
Quatrejour
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jan 2017 14:25
Mercedes-Benz: W211 Combi 320CDI

18 jan 2017 23:43

Michael6129 en Benz, dankje. Vind het ook een beetje vlot als de O-ringen al lekken...maar het is techniek en alles is mogelijk. Probleem is, dat je het pas ziet als de hele boel los is. Het is beetje lastig want de weglekkende olie komt via het koppelomvormerhuis eruit. Dus, lijkt het of de krukaskeerring lekt... nou ja, het is geen paniek maar zal er op enig moment naar kijken.
RoyVP
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 nov 2016 18:06
Mercedes-Benz: W204 Mopf
Specialisatie: Technieker Mercedes-Benz
Locatie: Waregem, België

22 jan 2017 11:39

Welkom! Mooie w211!

Lekkende o-ringen kan vd oliekoeler, maar als je geluk hebt heeft er ooit iemand de rode dichting van de T-buis (buis van luchtfilters naar turbo) op de turbo niet goed gestoken en lekt deze olie via de turbo! ;)
Grts Roy

|Technicus bij Mercedes-Benz Ghistelinck te Deinze|

Owner : W204 Mopf http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 62&t=82066
Quatrejour
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jan 2017 14:25
Mercedes-Benz: W211 Combi 320CDI

22 jan 2017 22:38

Hey RoyVp, dankje voor de tip. Ik merk inderdaad dat er waarschijnlijk via de aanzuigbuis mogelijk toch ook de nodige druppen olie rechtsvoor terechtkomen. De olie wordt tegen de onderkant van de rechter bumpersteun geblazen en drupt dan weer op de voorste bodembeplating naar buiten. Er loopt dus de nodige olie door dat aanzuigsysteem... Ik zal jouw tip checken!
Plaats reactie