Hallo, ik ben Fons,
Ik ben sinds 3 weken in bezit van een C 180 Elegance uit 1995. Gekocht van 1e eigenaar. Kleur grijs metalic. 250.000 Km gelopen.
Loopt prima maar heeft wel enkele (bekende) mankementjes.
Benzine vlotterelement heeft waarschijnlijk zijn langste tijd gehad;
Lampje van koelvloeistof / ruitenwisservloeistof blijft branden terwijl er voldoende vloeistof is voorradig is!
Tot slot zal ik op zoek moeten naar een redelijke betaalbare plaatwerker die de spatbordranden, deur + dorpels en bumpers onder handen moet nemen.
Weet iemand nog een goeie beun in de omgeving Arnhem - Nijmegen?
Fons Flowermountain
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 04 apr 2014 23:03
- Mercedes-Benz: C 180 E2 Elegance
-
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 02 jun 2012 10:19
- Locatie: Noord-holland
Welkom!
- Bas
- Forum Held
- Berichten: 3598
- Lid geworden op: 04 aug 2010 11:14
- Mercedes-Benz: S212 350 CGI AVANGARDE AMG LINE; ex S211 320 CDI; ex C124 300-24v; ex W126 380SE; ex w124 200d
- Specialisatie: herstel van lakschade
- Locatie: NEDERASSELT
Welkom op het forum.....
Gr Bas
Alcoholvrijbier is als een BH aan de waslijn................het beste is eruit.
Alcoholvrijbier is als een BH aan de waslijn................het beste is eruit.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 04 apr 2014 23:03
- Mercedes-Benz: C 180 E2 Elegance
Dank je wel voor je welkom.
Ik ben inmiddels in het bezit van het Duitstalige boek "So wird's gemacht" specifiek bestemd voor de C-klasse van juni 1993 tot mei 2000. Redelijk goed. (Olyslager kon ik nergens meer krijgen). In het Duitse boek heb ik een beschrijving (inclusief tekening) gevonden hoe je de tank vlotter elementen moet vervangen. Ik zal eerst de tank grotendeels leeg moeten rijden. Daarna gaan we eens kijken of het een massa (roest etc. )verhaal is of dat de vlotter elementen vervangen moeten worden.
T.a.v. het blijven branden van het lampje voor de koelvloeistof / ruitenwisserreservoir, ben ik van plan beide reservoirs leeg te pompen, uit te bouwen en de vloeistof niveau sensoren te testen. Zonodig zullen, als ook hier het geen massa verhaal is, ook deze vervangen moeten worden. Ik rij er overigens gewoon mee en houdt de temperatuur meter heel goed in de gaten!
Voor beide mankementen zal ik denk ik een Ohm meter moeten gebruiken als ik het goed gelezen heb.
T.a.v. het plaatwerk heb ik een professionele plaatwerker gevonden die voor een acceptabele prijs dat deel van de werkzaamheden opknapt.
Verder heb ik zelf (nog) niet zoveel tijd om te klussen maar dat komt.
Groet
Fons
Ik ben inmiddels in het bezit van het Duitstalige boek "So wird's gemacht" specifiek bestemd voor de C-klasse van juni 1993 tot mei 2000. Redelijk goed. (Olyslager kon ik nergens meer krijgen). In het Duitse boek heb ik een beschrijving (inclusief tekening) gevonden hoe je de tank vlotter elementen moet vervangen. Ik zal eerst de tank grotendeels leeg moeten rijden. Daarna gaan we eens kijken of het een massa (roest etc. )verhaal is of dat de vlotter elementen vervangen moeten worden.
T.a.v. het blijven branden van het lampje voor de koelvloeistof / ruitenwisserreservoir, ben ik van plan beide reservoirs leeg te pompen, uit te bouwen en de vloeistof niveau sensoren te testen. Zonodig zullen, als ook hier het geen massa verhaal is, ook deze vervangen moeten worden. Ik rij er overigens gewoon mee en houdt de temperatuur meter heel goed in de gaten!
Voor beide mankementen zal ik denk ik een Ohm meter moeten gebruiken als ik het goed gelezen heb.
T.a.v. het plaatwerk heb ik een professionele plaatwerker gevonden die voor een acceptabele prijs dat deel van de werkzaamheden opknapt.
Verder heb ik zelf (nog) niet zoveel tijd om te klussen maar dat komt.
Groet
Fons