Ontroesten Krikpunt :)

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Sterretje1968
Berichten: 9695
Lid geworden op: 28 aug 2006 00:47
Mercedes-Benz: ---
Specialisatie: Off topic
Locatie: Eindhoven

17 jul 2007 00:14

bobracing schreef:@Sterretje1968
Dit is ook mijn eerste keer dat ik dit doe ! maar het lijkt moeilijker dan het is :) gewoon rustig aan doen ! het is al slecht en veel erger kan toch niet ? :)
Met dat rustig aan doen heb je gelijk maar helaas heb ik (o.a.) geen gereedschap, geen werkplaats én (last but not least) twee linker handen. :|
Ook moet je het echt lef hebben (vind ik) en na een fiasco dat ik ooit had met (o.a.) de lichtunit heb ik besloten om zelf maar niet meer te gaan klungelen. (lees: slopen)
Met een werkplaats, een andere auto om in te rijden en goed gereedschap had ik het nog wel willen proberen.
Achteraf gezien was een oldtimer ook niet het beste idee dat ik ooit heb gehad maar ja, nu ben ik verslaafd. :oops:

Er spelen ook nog wel wat andere dingetjes mee maar je begrijpt wel wat ik bedoel. (hoop ik)

In ieder geval neem ik mijn petje af voor jouw initiatief en lef. :)
Groetjes, Rene.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.

W126 1981 280SE (LPG) (Verkocht)
W126 1983 500SEL (Verkocht) ---> (Auto van de Maand November 2006 :))
Verwijderd1559
Berichten: 1825
Lid geworden op: 26 mei 2006 21:43
Mercedes-Benz: W201 190E 2.3-16V - 2x W124 230E - 2x W201 190 2.0
Specialisatie: W201 - Plaatwerk
Locatie: Helmond
Contacteer:

20 jul 2007 00:52

vandaag een kleine update :)
Ik kwam thuis van een aantal dagen karten, en besloot maar eens langs te gaan bij het autolak bedrijf waar ik me tankklep had afgeven. Het lang mooi klaar een spuitbus met me verf!
Ik vroeg aan de medewerker daar of ik nog iets speciaals moest doen, het antwoord was: Prima voorbehandelt :)
Dus ik direct thuis even een dun plak laagje aangebracht en 5 min erna de eerste laag, Dit heb ik 2,5x herhaald en nu staat het mooi te drogen !
Ik laat het een maand of meer uitharden en vervolgens wat nevel en de randjes weg te poetsen zodat je het vrijwel niet ziet! Foto`s volgens! ben zeker niet ontevreden !
*** ik ben verbannen ***
Verwijderd1559
Berichten: 1825
Lid geworden op: 26 mei 2006 21:43
Mercedes-Benz: W201 190E 2.3-16V - 2x W124 230E - 2x W201 190 2.0
Specialisatie: W201 - Plaatwerk
Locatie: Helmond
Contacteer:

23 jul 2007 00:04

Nou Hier nog de foto van mijn laatste spuit kunsten :) ben er wederom niet ontevreden over ! moet nog enkel de spuit naad weg poetsen! maar dit doe ik pas als hij voledig is uitgehard :) De kleur is vrijwel identiek !!! met dank aan de lokale autolak man:)
Laatst gewijzigd door Verwijderd1559 op 28 mei 2009 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
*** ik ben verbannen ***
Verwijderd1559
Berichten: 1825
Lid geworden op: 26 mei 2006 21:43
Mercedes-Benz: W201 190E 2.3-16V - 2x W124 230E - 2x W201 190 2.0
Specialisatie: W201 - Plaatwerk
Locatie: Helmond
Contacteer:

29 jul 2007 00:00

Kleine update :)
Laatst gewijzigd door Verwijderd1559 op 28 mei 2009 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
*** ik ben verbannen ***
Sterretje1968
Berichten: 9695
Lid geworden op: 28 aug 2006 00:47
Mercedes-Benz: ---
Specialisatie: Off topic
Locatie: Eindhoven

29 jul 2007 19:09

bobracing schreef:Op mijn werk kreeg ik complimenten van de auto :) ze wisten niet dat het zou mooi zou worden, ze stonden dus versteld :) Dit deed me goed :)
Kan ik mij heel goed voorstellen. :)
Groetjes, Rene.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.

W126 1981 280SE (LPG) (Verkocht)
W126 1983 500SEL (Verkocht) ---> (Auto van de Maand November 2006 :))
Verwijderd1559
Berichten: 1825
Lid geworden op: 26 mei 2006 21:43
Mercedes-Benz: W201 190E 2.3-16V - 2x W124 230E - 2x W201 190 2.0
Specialisatie: W201 - Plaatwerk
Locatie: Helmond
Contacteer:

30 jul 2007 00:47

ja, zoiets doet je altijd wel goed :) vooral als ze het niet verwachten :)
Hopelijk snel een CO2 las app te hebben en dan kan ik zelf aan de slag met de andere 2 punten :)
*** ik ben verbannen ***
Verwijderd1559
Berichten: 1825
Lid geworden op: 26 mei 2006 21:43
Mercedes-Benz: W201 190E 2.3-16V - 2x W124 230E - 2x W201 190 2.0
Specialisatie: W201 - Plaatwerk
Locatie: Helmond
Contacteer:

01 nov 2007 21:59

na een lange tijd weer een update :)
Ik heb sinds een paar weken een zeer goed CO2 mig las aparaat mogen lenen! Gisteren eindelijk de tijd ervoor gevonden om thuis lekker te gaan oefen!

Ik heb wat blank plaatswerk gehaald bij de automateriale zaak en ging lekker wat lassen proberen te zetten en het aparaat fijn instellen. Het begon slecht want ik ging direct een krukje proberen te maken welke niet goed kaalgemaakt was! Maar uiteindelijk is het gelukt en is het krukje weer gemaakt!
Bijlagen
achterkant!!!
achterkant!!!
kant van het lassen, 6 uur na het lassen foto gemaakt!
kant van het lassen, 6 uur na het lassen foto gemaakt!
Laatst gewijzigd door Verwijderd1559 op 28 mei 2009 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
*** ik ben verbannen ***
Gebruikersavatar
goofy
Berichten: 625
Lid geworden op: 25 feb 2007 12:26
Locatie: 't Zonnige zuiden ( Heerlen )

01 nov 2007 22:16

Niet slecht toch voor de eerste keer.
Alleen bij een co2 moet je duwen en niet zoals bij electrisch lassen trekken.
Zeker bij plaat eerst wat puntlassen maken en daarna in stukken aflassen.
Anders trekt je plaatwerk zekers krom.
Gewoon een kleine tip.
Goofy is verbannen, zoals zijn titel al aangeeft, wil je weten waarom ? Neem dan contact op met het beheer van MercedesForum.nl/be
Verwijderd1559
Berichten: 1825
Lid geworden op: 26 mei 2006 21:43
Mercedes-Benz: W201 190E 2.3-16V - 2x W124 230E - 2x W201 190 2.0
Specialisatie: W201 - Plaatwerk
Locatie: Helmond
Contacteer:

01 nov 2007 22:21

goofy schreef:Niet slecht toch voor de eerste keer.
Alleen bij een co2 moet je duwen en niet zoals bij electrisch lassen trekken.
Zeker bij plaat eerst wat puntlassen maken en daarna in stukken aflassen.
Anders trekt je plaatwerk zekers krom.
Gewoon een kleine tip.
Klopt :)

heb dit plaatje geknipt met een schaar en daardoor is het zo krom geworden:(

had het geklemt met zo`n tang. toen 2 lassen gezet boven en omder. Toen opvullen:)
Heb voor dit alles ook geprobeerd te duwen maar dat ging me niet lukken :) blijf lekker bij punt lassen :)
Hoe vaker je het gaat doen hoe beter en handiger je erin wordt:)
*** ik ben verbannen ***
Gebruikersavatar
goofy
Berichten: 625
Lid geworden op: 25 feb 2007 12:26
Locatie: 't Zonnige zuiden ( Heerlen )

01 nov 2007 22:26

Lukt jou ook.
Gewoon nog ff oefenen met een paar plaatjes en dan wat dikkere.
Leg op een suk van 20 cm 4 puntlassen en laat deze afkoelen.
Dan van punt 1 naar punt 2 en weer laten afkoelen.
Dan heb je de minste kans op krom trekken.
Of leg om de 10 cm lassen van een cm of 3/4
gewoon de tijd nemen om het af te lassen.
Scheelt een hoop slijp en plamuurwerk.
Goofy is verbannen, zoals zijn titel al aangeeft, wil je weten waarom ? Neem dan contact op met het beheer van MercedesForum.nl/be
Verwijderd1559
Berichten: 1825
Lid geworden op: 26 mei 2006 21:43
Mercedes-Benz: W201 190E 2.3-16V - 2x W124 230E - 2x W201 190 2.0
Specialisatie: W201 - Plaatwerk
Locatie: Helmond
Contacteer:

01 nov 2007 23:11

goofy schreef:Lukt jou ook.
Gewoon nog ff oefenen met een paar plaatjes en dan wat dikkere.
Leg op een suk van 20 cm 4 puntlassen en laat deze afkoelen.
Dan van punt 1 naar punt 2 en weer laten afkoelen.
Dan heb je de minste kans op krom trekken.
Of leg om de 10 cm lassen van een cm of 3/4
gewoon de tijd nemen om het af te lassen.
Scheelt een hoop slijp en plamuurwerk.
THX voor de tips :) dat afkoelen heb ik bij het oefen plaatje NIET gedaan:) wilde me puntjes redelijk krijgen en vrij constant. Maar wat je zegt klopt en ga ik ook zeker toepassen op me auto:) neem er gped de tijd voor :)
Heb je niks tips voor het afkoelen ? gewoon wachten ? of? de een zegt een spons etc.
Nogmaals bedankt :)
*** ik ben verbannen ***
Gebruikersavatar
goofy
Berichten: 625
Lid geworden op: 25 feb 2007 12:26
Locatie: 't Zonnige zuiden ( Heerlen )

02 nov 2007 06:12

Zelf laten koelen.
Niet geforceerd koelen,ook dan kan het krom trekken.
Goofy is verbannen, zoals zijn titel al aangeeft, wil je weten waarom ? Neem dan contact op met het beheer van MercedesForum.nl/be
Gebruikersavatar
ingmar
Berichten: 3962
Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
Locatie: Amsterdam

02 nov 2007 08:54

@Goofy,

Wat bedoel je met trekken ?
Alleen bij een co2 moet je duwen en niet zoals bij electrisch lassen trekken.
Groet,
Ingmar
Verwijderd1559
Berichten: 1825
Lid geworden op: 26 mei 2006 21:43
Mercedes-Benz: W201 190E 2.3-16V - 2x W124 230E - 2x W201 190 2.0
Specialisatie: W201 - Plaatwerk
Locatie: Helmond
Contacteer:

02 nov 2007 13:12

goofy schreef:Zelf laten koelen.
Niet geforceerd koelen,ook dan kan het krom trekken.
Thanks :) zijn weer die kleine dingen :), ga vanmiddag me benodigdheden halen en dan hopelijk snel te kunnen beginnen!
*** ik ben verbannen ***
Verwijderd1559
Berichten: 1825
Lid geworden op: 26 mei 2006 21:43
Mercedes-Benz: W201 190E 2.3-16V - 2x W124 230E - 2x W201 190 2.0
Specialisatie: W201 - Plaatwerk
Locatie: Helmond
Contacteer:

06 nov 2007 18:04

Update ! :)

Gisteren naar Cranenbroek geweest en daar een aantal spullen gekocht :) slijp dingen voor de dremel etc en zag daar ook auto plamuur, dat ook even meegenomen om het naderehand strak af te werken.

Vandaag begonnen met het uitslijpen van een vierkant rond om het krikpunt! alles weer kaal gemaakt en gekeken tot waar enige roest aanslag zat en dit allemaal verwijderd! De binnenkant van de balk is echt fabrieks nieuw:D wow wat mooi ziet die eruit ook de kriksteun zelf! Alles mooi in de ML :) Waardoor de roest ontstaan is ? Juist door die stomme rubbere afdekdopjes! Ik laat ze er nu gewoon uit ! kan het ook gewoon luchten. maar zie het resultaat :) ben er zeer tevreden over! Morgen misschien lassen als het weer wat mee zit :)
Bijlagen
uitgeslepen:)
uitgeslepen:)
*** ik ben verbannen ***
Plaats reactie