Ik heb een zeer gave W201 kunnen bemachtigen
Echter bij de aankoop zagen we al dat er 3 krikpunten slecht waren en 1tje zeker hard. Na de auto gestript te hebben en wat beschermlagen te hebben verwijderd bleek dat 1 krikpunt nog wel te reden valt . Dus ben ik vandaag begonnen om alle roest weg te slijpen en alles in een primer te zetten.
Gisteren eerst bij Cranenbroek een Dremel op luchtdruk gehaald! kost maar 7,50!!!!!!!! werkt zeer fijn en ideaal
Zie de resultaten van 2 tot 3,5 uur werk en de krik gaat er weer super in !!! geen moeite
Ontroesten Krikpunt :)
-
- Berichten: 1825
- Lid geworden op: 26 mei 2006 21:43
- Mercedes-Benz: W201 190E 2.3-16V - 2x W124 230E - 2x W201 190 2.0
- Specialisatie: W201 - Plaatwerk
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
- Bijlagen
*** ik ben verbannen ***
Goed werk zeg! Ziet er goed uit. Weet je al of je blikken nodig hebt voor de andere punten?
Auto Van de Maand Oktober 2006
W201 190E Automaat 1987 Kilometers 20680km
Mijn Blauwe Baby
"20 Jahre älter und immer noch besser als deiner!!" W201.com
Oil, Smoke & Mirrors.
W201 190E Automaat 1987 Kilometers 20680km
Mijn Blauwe Baby
"20 Jahre älter und immer noch besser als deiner!!" W201.com
Oil, Smoke & Mirrors.
-
- Berichten: 1825
- Lid geworden op: 26 mei 2006 21:43
- Mercedes-Benz: W201 190E 2.3-16V - 2x W124 230E - 2x W201 190 2.0
- Specialisatie: W201 - Plaatwerk
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
ga er 4 bestellen 2 set dus waren te koop op het w201 fora in duitsland je kent hem wel waren die zilver geperse plaatjes. Deze leken mij het mooiste kwa vorm.Matthijs schreef:Goed werk zeg! Ziet er goed uit. Weet je al of je blikken nodig hebt voor de andere punten?
De rechterkant waarschijnlijk niks gelast te worden rechts voor nu goed en doe op deze manier ook direct achter.
Links is een ander verhaal hier zit bij de 2 krikpuntjes wat gaatjes.. links achter het ergste maar niet heel erg
Ik ben er nu ook achter dat je gewoon moet beginnen aan zo iets Het is toch al slecht dus kan enkel beter worden zie resultaat ! Enkel nog wat lagen zink primer erop dat die body bescherming en als laatste alles in 1 kleur spuiten gehele balk om eventuele kleur verschil te voorkomen:)
Heb nu ook de dakstrips en de voorruit strips er geheel al liggen! Wat zat hier veel zand onder !!!! en wederom ROEST VRIJ
Matthijs, heb nieuwe foto`s online gezet , en hoe is het met jou 190er ?
*** ik ben verbannen ***
-
- Berichten: 1825
- Lid geworden op: 26 mei 2006 21:43
- Mercedes-Benz: W201 190E 2.3-16V - 2x W124 230E - 2x W201 190 2.0
- Specialisatie: W201 - Plaatwerk
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
en zo zag het er vandaag uit na 3 extra lagen primer
ben er zeer tevreden mee
Wat ik nog moet doen aan deze kant :
Krikpunt achter ook op deze manier behandelen.
Daarna alles in de antisteenslag laag zetten.
Als laatste de gehele balk opnieuw spuiten (weet iemand welk kleur nr dit is ?????Grijs nog wat???)
ben er zeer tevreden mee
Wat ik nog moet doen aan deze kant :
Krikpunt achter ook op deze manier behandelen.
Daarna alles in de antisteenslag laag zetten.
Als laatste de gehele balk opnieuw spuiten (weet iemand welk kleur nr dit is ?????Grijs nog wat???)
*** ik ben verbannen ***
-
- Berichten: 1825
- Lid geworden op: 26 mei 2006 21:43
- Mercedes-Benz: W201 190E 2.3-16V - 2x W124 230E - 2x W201 190 2.0
- Specialisatie: W201 - Plaatwerk
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Op dezelfde manier heb ik nu ook een stukje op mijn body bewerkt
Dit is het stukje dat achter bij de wielkast zit, net boven het krikpunt. Hierover zit een sierstripje. Achter dit stripje was het een beetje gaan roesten! zie de voor tussen en na resultaten
Dit is het stukje dat achter bij de wielkast zit, net boven het krikpunt. Hierover zit een sierstripje. Achter dit stripje was het een beetje gaan roesten! zie de voor tussen en na resultaten
*** ik ben verbannen ***
Dat ziet er erg netjes uit hoor. Met mijn 190 gaat het niet zo heel super. Lees dit draadje maar. Toch zou ik ook graag zo eens te werk willen gaan. Alleen ben ik bang dat ik alles sloop. Heb laatst wel alle rubbers in de vaseline gezet. Verder eigenlijk nog niets.
Auto Van de Maand Oktober 2006
W201 190E Automaat 1987 Kilometers 20680km
Mijn Blauwe Baby
"20 Jahre älter und immer noch besser als deiner!!" W201.com
Oil, Smoke & Mirrors.
W201 190E Automaat 1987 Kilometers 20680km
Mijn Blauwe Baby
"20 Jahre älter und immer noch besser als deiner!!" W201.com
Oil, Smoke & Mirrors.
-
- Berichten: 1825
- Lid geworden op: 26 mei 2006 21:43
- Mercedes-Benz: W201 190E 2.3-16V - 2x W124 230E - 2x W201 190 2.0
- Specialisatie: W201 - Plaatwerk
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Had je topic ook gelezen ja!
De rubbers kan je er zeer makkelijk uithalen en zo nog beter invetten en daarna mooi terug doen, eventueel ML overal in doen
En slopen, tja dat krikpunt was de eerste keer dat ik een dremel op luchtdruk met slijp schijfjes op me auto zetten
Daarom eerst iets gedaan wat toch niet in het zicht zit, en het is me 2000% meegevalen en het is nog leuk ook
De rubbers kan je er zeer makkelijk uithalen en zo nog beter invetten en daarna mooi terug doen, eventueel ML overal in doen
En slopen, tja dat krikpunt was de eerste keer dat ik een dremel op luchtdruk met slijp schijfjes op me auto zetten
Daarom eerst iets gedaan wat toch niet in het zicht zit, en het is me 2000% meegevalen en het is nog leuk ook
*** ik ben verbannen ***
- Silberdistelgrün
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 12 nov 2006 19:50
- Mercedes-Benz: 380SE, W126 1981
- Locatie: Drenthe
Bob, interessant; wil je ook svp een paar plaatjes van dat tooltje plaatsen?
Echt, E7,50 is niks, is dat 'overal' te koop of iets van eigen import of zo?
Cor
Echt, E7,50 is niks, is dat 'overal' te koop of iets van eigen import of zo?
Cor
-
- Berichten: 1825
- Lid geworden op: 26 mei 2006 21:43
- Mercedes-Benz: W201 190E 2.3-16V - 2x W124 230E - 2x W201 190 2.0
- Specialisatie: W201 - Plaatwerk
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Sorry maar hij was niet 7,50!!!! Is namelijk 7,30!!!!:PSilberdistelgrün schreef:Bob, interessant; wil je ook svp een paar plaatjes van dat tooltje plaatsen?
Echt, E7,50 is niks, is dat 'overal' te koop of iets van eigen import of zo?
Cor
Zie bijlage nog steeds in de aanbieding bij Van Cranenbroek, zit vooral in brabant in een aantal plaatsen, hebben ze echt veel voor zeer weinig! en goed genoeg voor de hobby Je kunt er ook "Wheel Guns" ala formule 1 kopen voor het verwijderen van de banden kost +- 19 euro ofzo
Ding werkt zeer goed! heb nu gedaan, 2x krikpunt en 1x stukje onder strip, morgen nog even de rand van de koker doen en dan klaar.
Daarna behandel ik het staat met een primer, heb er eentje van Motip, paar lagen erop (4 in mijn geval) en lekker laten drogen etc:) Nu kan het niet meer roesten en kan ik dadelijk op mijn gemak de gehele koker in 1 kleur spuiten
Dus als je een beetje handig bent met een dremel is dit zeker wel te doen !
*** ik ben verbannen ***
-
- Berichten: 1825
- Lid geworden op: 26 mei 2006 21:43
- Mercedes-Benz: W201 190E 2.3-16V - 2x W124 230E - 2x W201 190 2.0
- Specialisatie: W201 - Plaatwerk
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Nou vandaag ook meer weer even het krikpunt rechts achter gedaan, morgen nog enkele de achterste hoek even snel doen op deze manier en dan is de balk geheel 101% roest vrij . Maarja nu dit krikpunt. Deze leek gewoon 100% goed! echter na goed bekeken te hebben zag ik een paar kleine haar schuurtjes in de verf laag zitten! Dus dacht ik dan doe ik deze ook maar, Nu is het weer mooi en kan ik lekker buiten werken , Nou het resultaat is weer perfect geworden al zeg ik het zelf
Weet iemand het kleur nummer van de balk ????
Weet iemand het kleur nummer van de balk ????
- Bijlagen
*** ik ben verbannen ***
-
- Berichten: 9695
- Lid geworden op: 28 aug 2006 00:47
- Mercedes-Benz: ---
- Specialisatie: Off topic
- Locatie: Eindhoven
Knap hoor dat je dit zo mooi kan doen. (ben beetje jalours. )
Succes met de rest van de wagen.
Succes met de rest van de wagen.
Herkenning.Matthijs schreef:Toch zou ik ook graag zo eens te werk willen gaan. Alleen ben ik bang dat ik alles sloop.
Laatst gewijzigd door Sterretje1968 op 17 jul 2007 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Rene.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.
W126 1981 280SE (LPG) (Verkocht)
W126 1983 500SEL (Verkocht) ---> (Auto van de Maand November 2006 )
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.
W126 1981 280SE (LPG) (Verkocht)
W126 1983 500SEL (Verkocht) ---> (Auto van de Maand November 2006 )
-
- Berichten: 1825
- Lid geworden op: 26 mei 2006 21:43
- Mercedes-Benz: W201 190E 2.3-16V - 2x W124 230E - 2x W201 190 2.0
- Specialisatie: W201 - Plaatwerk
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
@Sterretje1968
Dit is ook mijn eerste keer dat ik dit doe ! maar het lijkt moeilijker dan het is gewoon rustig aan doen ! het is al slecht en veel erger kan toch niet ?
@MIKE C200
Heb genoeg foto`s voor een howto Ga binnenkort ook de w116 van me vader onderhanden nemen op dezelfde manier ! en daarna nooit meer die stomme krikpunten gebruiken !!!! en stop er ook geen rubber dopjes meer in !!! laat het mooi luchten zo
@dpj
Yep voorkomen is altijd beter ! echter als je een 2de hands auto van 24 jaar oud koopt hebben de vorige eigenaren dit nooit gedaan , maar kijk goed naar roest ! en zit het er , direct behandelen want wordt steeds slechter ! dat zie ik ook aan me linker kant waar ik 2 niewe plaatjes in moet zetten
vandaag ook het laatste gedeelte gedaan aan de balk, namelijk achter bij de wielrand aan de onderkant... hier zat echt een heel klein beetje aanslag... Nu mooi weg en is deze kant klaar !!! Hopelijk is morgen mijn lak klaar en kan ik vrijdag beginnen met spuiten van 1 stukje
In de planning staat, puntje op de body achter waar een afdekplaatje over zit , kaal maken en kijken hoe erg het is ! verwacht of net niet door of net wel... zoja dan het mini gaatje dichtlassen
Hier weer wat plaatjes ! dit alles moet nog behandeld worden met antisteenslag en opnieuw mooi grijs gespoten worden
Dit is ook mijn eerste keer dat ik dit doe ! maar het lijkt moeilijker dan het is gewoon rustig aan doen ! het is al slecht en veel erger kan toch niet ?
@MIKE C200
Heb genoeg foto`s voor een howto Ga binnenkort ook de w116 van me vader onderhanden nemen op dezelfde manier ! en daarna nooit meer die stomme krikpunten gebruiken !!!! en stop er ook geen rubber dopjes meer in !!! laat het mooi luchten zo
@dpj
Yep voorkomen is altijd beter ! echter als je een 2de hands auto van 24 jaar oud koopt hebben de vorige eigenaren dit nooit gedaan , maar kijk goed naar roest ! en zit het er , direct behandelen want wordt steeds slechter ! dat zie ik ook aan me linker kant waar ik 2 niewe plaatjes in moet zetten
vandaag ook het laatste gedeelte gedaan aan de balk, namelijk achter bij de wielrand aan de onderkant... hier zat echt een heel klein beetje aanslag... Nu mooi weg en is deze kant klaar !!! Hopelijk is morgen mijn lak klaar en kan ik vrijdag beginnen met spuiten van 1 stukje
In de planning staat, puntje op de body achter waar een afdekplaatje over zit , kaal maken en kijken hoe erg het is ! verwacht of net niet door of net wel... zoja dan het mini gaatje dichtlassen
Hier weer wat plaatjes ! dit alles moet nog behandeld worden met antisteenslag en opnieuw mooi grijs gespoten worden
- Bijlagen
*** ik ben verbannen ***
Heb je er eerst een zinkprimer opgespoten, of heb je meteen de normale primer gebruikt?
Ik doe nog 2 stapjes extra na het ontroesten:
-Behandelen met fertan. 24 uur wachten en naspoelen/drogen.
-Behandelen met zinkprimer.
-Lasnadenkit indien nodig.
Daarna hetzelfde scenario:
-Primer.
-Eventueel uitplamuren indien nodig.
-Steenslaglaag bij de binnenschermen en dorpels.
-Lak (aantal keer).
Ik doe nog 2 stapjes extra na het ontroesten:
-Behandelen met fertan. 24 uur wachten en naspoelen/drogen.
-Behandelen met zinkprimer.
-Lasnadenkit indien nodig.
Daarna hetzelfde scenario:
-Primer.
-Eventueel uitplamuren indien nodig.
-Steenslaglaag bij de binnenschermen en dorpels.
-Lak (aantal keer).
Technisch specialist en lid adviesraad Mercedes-Benz S-Klasse Club e.V. Duitsland.