Ontroesten Krikpunt :)

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.

Ontroesten Krikpunt :) twitterfacebook

Postby bobracing » 12 Jul 2007 22:48

Ik heb een zeer gave W201 kunnen bemachtigen
Echter bij de aankoop zagen we al dat er 3 krikpunten slecht waren en 1tje zeker hard. Na de auto gestript te hebben en wat beschermlagen te hebben verwijderd bleek dat 1 krikpunt nog wel te reden valt :). Dus ben ik vandaag begonnen om alle roest weg te slijpen en alles in een primer te zetten.
Gisteren eerst bij Cranenbroek een Dremel op luchtdruk gehaald! kost maar 7,50!!!!!!!! werkt zeer fijn en ideaal :)
Zie de resultaten van 2 tot 3,5 uur werk :) en de krik gaat er weer super in !!! geen moeite :D
Attachments
STA73512.JPG
toen gestopt en alles in de primer gezet :)
STA73510.JPG
ook pijpje zo goed als schoon :)
STA73508.JPG
begint al ergens op te lijken :)
STA73503.JPG
nog steeds bezig !
STA73497.JPG
eenmaal bezig :) en ziet er direct beter uit!!!!!
STA72785.JPG
Nog meer stukjes! en ja ROEST!!!!! , maar niet rot :D
STA72707.JPG
Na wat losse stukjes verwijderd te hebben :)
STA72533.JPG
Krikpunt bij aankoop, eenmaal thuis :)
User avatar
bobracing
Donateur
 
Posts: 1824
Joined: 26-May-2006
Location: Helmond
Age: 28
Auto: W201 190E 2.3-16V - 2x W124 230E - 2x W201 190 2.0
Specialisatie: W201 - Plaatwerk

twitterfacebook

Postby Matthijs » 12 Jul 2007 23:53

Goed werk zeg! Ziet er goed uit. Weet je al of je blikken nodig hebt voor de andere punten?
User avatar
Matthijs
 
Posts: 786
Joined: 23-Aug-2006
Age: 34

twitterfacebook

Postby bobracing » 13 Jul 2007 00:04

Matthijs wrote:Goed werk zeg! Ziet er goed uit. Weet je al of je blikken nodig hebt voor de andere punten?


ga er 4 bestellen 2 set dus :) waren te koop op het w201 fora in duitsland je kent hem wel :) waren die zilver geperse plaatjes. Deze leken mij het mooiste kwa vorm.
De rechterkant waarschijnlijk niks gelast te worden :) rechts voor nu goed en doe op deze manier ook direct achter.
Links is een ander verhaal hier zit bij de 2 krikpuntjes wat gaatjes.. links achter het ergste maar niet heel erg :)

Ik ben er nu ook achter dat je gewoon moet beginnen aan zo iets :) Het is toch al slecht dus kan enkel beter worden :) zie resultaat :)! Enkel nog wat lagen zink primer erop dat die body bescherming en als laatste alles in 1 kleur spuiten gehele balk om eventuele kleur verschil te voorkomen:)

Heb nu ook de dakstrips en de voorruit strips er geheel al liggen! Wat zat hier veel zand onder !!!! en wederom ROEST VRIJ :)

Matthijs, heb nieuwe foto`s online gezet :), en hoe is het met jou 190er ?
User avatar
bobracing
Donateur
 
Posts: 1824
Joined: 26-May-2006
Location: Helmond
Age: 28
Auto: W201 190E 2.3-16V - 2x W124 230E - 2x W201 190 2.0
Specialisatie: W201 - Plaatwerk

twitterfacebook

Postby bobracing » 13 Jul 2007 21:23

en zo zag het er vandaag uit na 3 extra lagen primer :)
ben er zeer tevreden mee :D
Wat ik nog moet doen aan deze kant :
Krikpunt achter ook op deze manier behandelen.
Daarna alles in de antisteenslag laag zetten.
Als laatste de gehele balk opnieuw spuiten (weet iemand welk kleur nr dit is ?????Grijs nog wat???)
Attachments
STA73520.JPG
STA73522.JPG
User avatar
bobracing
Donateur
 
Posts: 1824
Joined: 26-May-2006
Location: Helmond
Age: 28
Auto: W201 190E 2.3-16V - 2x W124 230E - 2x W201 190 2.0
Specialisatie: W201 - Plaatwerk

twitterfacebook

Postby bobracing » 13 Jul 2007 21:29

Op dezelfde manier heb ik nu ook een stukje op mijn body bewerkt :)
Dit is het stukje dat achter bij de wielkast zit, net boven het krikpunt. Hierover zit een sierstripje. Achter dit stripje was het een beetje gaan roesten! zie de voor tussen en na resultaten :)
Attachments
STA73550.JPG
in de primer :)
STA73547.JPG
mooi roest vrij :D
STA73529.JPG
na eerste keer :)
STA72705.JPG
na verwijderen sierstrip :(
User avatar
bobracing
Donateur
 
Posts: 1824
Joined: 26-May-2006
Location: Helmond
Age: 28
Auto: W201 190E 2.3-16V - 2x W124 230E - 2x W201 190 2.0
Specialisatie: W201 - Plaatwerk

twitterfacebook

Postby Matthijs » 14 Jul 2007 02:06

Dat ziet er erg netjes uit hoor. Met mijn 190 gaat het niet zo heel super. Lees dit draadje maar. Toch zou ik ook graag zo eens te werk willen gaan. Alleen ben ik bang dat ik alles sloop. :) Heb laatst wel alle rubbers in de vaseline gezet. Verder eigenlijk nog niets.
User avatar
Matthijs
 
Posts: 786
Joined: 23-Aug-2006
Age: 34

twitterfacebook

Postby bobracing » 14 Jul 2007 02:15

Had je topic ook gelezen ja!
De rubbers kan je er zeer makkelijk uithalen en zo nog beter invetten en daarna mooi terug doen, eventueel ML overal in doen :)
En slopen, tja dat krikpunt was de eerste keer dat ik een dremel op luchtdruk met slijp schijfjes op me auto zetten :P
Daarom eerst iets gedaan wat toch niet in het zicht zit, en het is me 2000% meegevalen :) en het is nog leuk ook :D
User avatar
bobracing
Donateur
 
Posts: 1824
Joined: 26-May-2006
Location: Helmond
Age: 28
Auto: W201 190E 2.3-16V - 2x W124 230E - 2x W201 190 2.0
Specialisatie: W201 - Plaatwerk

twitterfacebook

Postby Silberdistelgrün » 14 Jul 2007 22:31

Bob, interessant; wil je ook svp een paar plaatjes van dat tooltje plaatsen?
Echt, E7,50 is niks, is dat 'overal' te koop of iets van eigen import of zo?
Cor
User avatar
Silberdistelgrün
 
Posts: 1643
Joined: 12-Nov-2006
Location: Drenthe
Age: 71
Auto: 380SE, W126 1981

twitterfacebook

Postby bobracing » 14 Jul 2007 22:49

Silberdistelgrün wrote:Bob, interessant; wil je ook svp een paar plaatjes van dat tooltje plaatsen?
Echt, E7,50 is niks, is dat 'overal' te koop of iets van eigen import of zo?
Cor


Sorry maar hij was niet 7,50!!!! Is namelijk 7,30!!!!:P
Zie bijlage :) nog steeds in de aanbieding bij Van Cranenbroek, zit vooral in brabant in een aantal plaatsen, hebben ze echt veel voor zeer weinig! en goed genoeg voor de hobby :) Je kunt er ook "Wheel Guns" ala formule 1 kopen voor het verwijderen van de banden :) kost +- 19 euro ofzo :)
Ding werkt zeer goed! heb nu gedaan, 2x krikpunt en 1x stukje onder strip, morgen nog even de rand van de koker doen en dan klaar.
Daarna behandel ik het staat met een primer, heb er eentje van Motip, paar lagen erop (4 in mijn geval) en lekker laten drogen etc:) Nu kan het niet meer roesten en kan ik dadelijk op mijn gemak de gehele koker in 1 kleur spuiten :)

Dus als je een beetje handig bent met een dremel is dit zeker wel te doen !
Attachments
31_lucht_combitool.jpg
User avatar
bobracing
Donateur
 
Posts: 1824
Joined: 26-May-2006
Location: Helmond
Age: 28
Auto: W201 190E 2.3-16V - 2x W124 230E - 2x W201 190 2.0
Specialisatie: W201 - Plaatwerk

twitterfacebook

Postby bobracing » 14 Jul 2007 23:44

Nou vandaag ook meer weer even het krikpunt rechts achter gedaan, morgen nog enkele de achterste hoek even snel doen op deze manier en dan is de balk geheel 101% roest vrij :). Maarja nu dit krikpunt. Deze leek gewoon 100% goed! echter na goed bekeken te hebben zag ik een paar kleine haar schuurtjes in de verf laag zitten! Dus dacht ik dan doe ik deze ook maar, Nu is het weer mooi en kan ik lekker buiten werken :), Nou het resultaat is weer perfect geworden al zeg ik het zelf :)
Weet iemand het kleur nummer van de balk ????
Attachments
STA73578.JPG
na 4 lagen ziet het er weer zo uit :), primer droogt zeer snel :)
STA73564.JPG
1ste laag primer
STA73563.JPG
Pimp My Ride, zou dit zo over de gehele wagen doen :P
STA73559.JPG
begint al ergens op te lijken :)
STA73555.JPG
alle roest verwijderen :)
STA73553.JPG
Na 10 seconde bezig te zijn , kwam ik er achter dat ik toch gelijk had helaas...
STA73552.JPG
Lijkt goed toch ???
User avatar
bobracing
Donateur
 
Posts: 1824
Joined: 26-May-2006
Location: Helmond
Age: 28
Auto: W201 190E 2.3-16V - 2x W124 230E - 2x W201 190 2.0
Specialisatie: W201 - Plaatwerk

twitterfacebook

Postby Sterretje1968 » 15 Jul 2007 20:55

Knap hoor dat je dit zo mooi kan doen. (ben beetje jalours. :oops:)
Succes met de rest van de wagen. :goedzo:

Matthijs wrote:Toch zou ik ook graag zo eens te werk willen gaan. Alleen ben ik bang dat ik alles sloop.


Herkenning. :oops:
Last edited by Sterretje1968 on 17 Jul 2007 00:04, edited 1 time in total.
Groetjes, Rene.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.

W126 1981 280SE (LPG) (Verkocht)
W126 1983 500SEL (Verkocht) ---> (Auto van de Maand November 2006 :))
Sterretje1968
Donateur
 
Posts: 9696
Joined: 28-Aug-2006
Location: Eindhoven
Age: 45
Auto: ---
Specialisatie: Off topic

twitterfacebook

Postby MIKE C200 » 15 Jul 2007 21:27

dit wordt of is al een hele leuke nieuwe HOW TO :)
Wer später bremst ist länger schnell
Wer sein Auto liebt der schiebt
User avatar
MIKE C200
 
Posts: 6555
Joined: 03-Jul-2005
Location: limburg
Age: 38
Auto: C200 + C36(bouwpakket)
Specialisatie: W202/208/210 Electra

twitterfacebook

Postby dpj » 15 Jul 2007 21:35

:goedzo:

gr. Daan


Ben net nog maar even m'n eigen krikpunten flink in de ML gaan zetten. Voorkomen is etc.
User avatar
dpj
 
Posts: 434
Joined: 16-Jul-2005
Age: 46

twitterfacebook

Postby bobracing » 15 Jul 2007 23:20

@Sterretje1968
Dit is ook mijn eerste keer dat ik dit doe ! maar het lijkt moeilijker dan het is :) gewoon rustig aan doen ! het is al slecht en veel erger kan toch niet ? :)

@MIKE C200
Heb genoeg foto`s voor een howto :) Ga binnenkort ook de w116 van me vader onderhanden nemen op dezelfde manier ! en daarna nooit meer die stomme krikpunten gebruiken !!!! en stop er ook geen rubber dopjes meer in !!! laat het mooi luchten zo :)

@dpj
Yep voorkomen is altijd beter ! echter als je een 2de hands auto van 24 jaar oud koopt hebben de vorige eigenaren dit nooit gedaan :), maar kijk goed naar roest ! en zit het er , direct behandelen want wordt steeds slechter ! dat zie ik ook aan me linker kant waar ik 2 niewe plaatjes in moet zetten :)

vandaag ook het laatste gedeelte gedaan aan de balk, namelijk achter bij de wielrand aan de onderkant... hier zat echt een heel klein beetje aanslag... Nu mooi weg en is deze kant klaar !!! Hopelijk is morgen mijn lak klaar en kan ik vrijdag beginnen met spuiten van 1 stukje :)

In de planning staat, puntje op de body achter waar een afdekplaatje over zit , kaal maken en kijken hoe erg het is ! verwacht of net niet door of net wel... zoja dan het mini gaatje dichtlassen :)

Hier weer wat plaatjes ! dit alles moet nog behandeld worden met antisteenslag en opnieuw mooi grijs gespoten worden :)
Attachments
STA73585.JPG
dit had ik gisteren gedaan nu met daglicht :)
STA73586.JPG
na 4 lagen primer :)
STA73582.JPG
daarna zo :) de tussenstappen kennen jullie nu wel :P
STA73579.JPG
zo zag het eruit :)
User avatar
bobracing
Donateur
 
Posts: 1824
Joined: 26-May-2006
Location: Helmond
Age: 28
Auto: W201 190E 2.3-16V - 2x W124 230E - 2x W201 190 2.0
Specialisatie: W201 - Plaatwerk

twitterfacebook

Postby Vlim » 16 Jul 2007 00:22

Heb je er eerst een zinkprimer opgespoten, of heb je meteen de normale primer gebruikt?

Ik doe nog 2 stapjes extra na het ontroesten:

-Behandelen met fertan. 24 uur wachten en naspoelen/drogen.
-Behandelen met zinkprimer.
-Lasnadenkit indien nodig.

Daarna hetzelfde scenario:
-Primer.
-Eventueel uitplamuren indien nodig.
-Steenslaglaag bij de binnenschermen en dorpels.
-Lak (aantal keer).
Technisch specialist en lid adviesraad Mercedes-Benz S-Klasse Club e.V. Duitsland.
User avatar
Vlim
 
Posts: 1236
Joined: 07-Mar-2006
Age: 44

Next

Return to Mercedes weetjes en discussies

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests