Wensink onderhoud plus plan.

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rere32
Berichten: 85
Lid geworden op: 08 mei 2007 05:35
Mercedes-Benz: SL R230 Roadster 500 50 Edition
Locatie: nijmegen

20 jul 2018 16:35

Hallo allemaal,

Toen ik vorig jaar mijn nieuwe "gebruikte" Mercedes kocht dacht ik laat ik er eens goed voor zorgen een onderhoud contract erop.
Alles netjes geregeld met als afspraak dat alle door Mercedes voorgeschreven onderhoudsbeurten worden gedaan en dat de onderdelen hiervoor binnen het onderhoud contract vallen. dus dat er verder geen kosten meer zijn voor onderhoud als het afgesproken bedrag per kilometer.

Toen ik deze winter nieuwe ruitenwissers liet plaatsen ging ik er van uit dat deze onder dat contract zou vallen.
Echter na een weekje viel er een rekening van circa 100 euro op de mat.
Ik heb toen meteen gebeld en uitleg gevraagd en er werd mij verteld dat Mercedes geen onderhoud interval opgeeft voor ruitenwissers en dat deze dan dus ook niet onder het contract vallen. Nou duidelijke uitleg betaald en niet meer over na gedacht

Toen ik vorige week een beurt uit liet voeren viel het me op dat in het onderhoudsboekje precies staat welke werkzaamheden er moeten gebeuren en wanneer en wat zie ik vol verbazing. Bij die beurten horen ook de ruitenwisserbladen. toen ben ik weer om uitleg gaan vragen en het klopte dat het duidelijk in het boekje staat maar ze gaan ze toch niet vergoeden zeggen ze. Maar daar werd niet duidelijk uitleg over gegeven waarom niet.

Ik vind dat ik gewoon recht heb op die bladen omdat het zo in het contract staat omschreven. bijvoorbeeld een distributie riem word specifiek genoemd dat deze niet binnen het contract valt terwijl Mercedes daar ook een wisselinterval voor opgeeft.

Het gaat me niet om die honderd euro maar om het contract princiep. Afspraak is Afspraak en daar hou je jezelf aan.
Ik heb ook nietjes van te voren betaald zoals afgesproken was.

Ik heb natuurlijk een rechtsbijstand verzekering en ben lid van de consumentenbond.
Wat denken jullie meteen maar aan die mannen over laten of toch nog eens aan de balie gaan staan en proberen mijn gelijk te krijgen ?

Wat een heerlijke zomer toch.
Groetjes allemaal Rere32
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11218
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

20 jul 2018 17:13

Nou, mensen aan balies lastig vallen werkt meestal niet. Zij zullen handelen volgens de mores van het bedrijf / verzinnen meestal zelf niet wat wel en niet vergoed wordt. Als je al wat zou willen voorstellen zou ik een net briefje sturen aan de directie van de vestiging of keten.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
schim
Berichten: 2990
Lid geworden op: 30 mei 2010 17:11
Mercedes-Benz: uiteraard

20 jul 2018 17:39

Die onderhoudscontracten zijn er natuurlijk op gebaseerd dat je klant blijft en dat ze er op verdienen.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
Kami
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jan 2015 16:02
Mercedes-Benz: C-klasse 2013

20 jul 2018 19:24

Ik weet niet hoe jouw onderhoudsschema is, maar bij de standaard beurten komt er ook altijd meerwerk bij kijken.
Neem remvloeistof vervangen, dat moet om de 2 jaar maar is niet inbegrepen.
Net als brandstoffilters dacht ik.

Maar als het er we bij zit , zoals jij aangeeft met je ruitenwissers, dan moeten ze dat ook vervangen.
Anders ff met sales praten ipv de werkplaats.
Gebruikersavatar
schim
Berichten: 2990
Lid geworden op: 30 mei 2010 17:11
Mercedes-Benz: uiteraard

20 jul 2018 21:55

Kami schreef:Ik weet niet hoe jouw onderhoudsschema is, maar bij de standaard beurten komt er ook altijd meerwerk bij kijken.
Neem remvloeistof vervangen, dat moet om de 2 jaar maar is niet inbegrepen.
Remvloeistof moet altijd om de 2 jaar vervangen worden, of je nu 100 of 30.000 km per jaar doet - dat kun je moeilijk meerwerk noemen.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
Kami
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jan 2015 16:02
Mercedes-Benz: C-klasse 2013

23 jul 2018 09:23

Mag er toch elke keer voor bijbetalen, dan noem ik dat meerwerk tov een A of B servicebeurt.
Gebruikersavatar
ferryB
Donateur
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 mei 2011 23:45
Mercedes-Benz: W201 uit 1984. W245 B200

23 jul 2018 10:55

Ik zou even contact opnemen met de heer L. Stigter van Wensink. Daar is heel goed mee te praten. En komt altijd met een goede oplossing.
Groet, Ferry.
Gebruikersavatar
wieldop123
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 mar 2018 11:37
Mercedes-Benz: W203 200CDI Classic 2005 (SOLD) / S204 180 Elegance 2012 (SOLD) / X247 2020 / W124 200E 1992

23 jul 2018 14:36

Ik snap dat je baalt. Bij ons (voormalige) contract bij Wensink stonden de ruitenwissers duidelijk vermeld als "exclusief" (maar na 2 keer een ander merk gemonteerd te hebben, snel weer terug gegaan naar de originele).
Wij hadden de w203 zelf 8 jaar bij Wensink in onderhoud (met contract) en ik kan niet anders zeggen dat we daar zeer tevreden over zijn geweest.
Vanaf een bepaalde leeftijd vielen lampjes bijvoorbeeld ook buiten het contract, maar deze werden nooit gefactureerd.
Plaats reactie