W211 just checking
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
En als je terug bent poetsen dat ding
Heb ik nog niet vaak voorbij zien komen een 211 zonder PTS...
Heb ik nog niet vaak voorbij zien komen een 211 zonder PTS...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Cornelis
- Berichten: 11185
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Park tronic system
in de volksmond parkdistance, die kleine rondjes in de bumper om de afstand tot een voorwerp aan te geven
met lampjes en piepjes. In de 211 niet zo'n ramp als je het mist, het systeem is nl. zo traag als dikke str.nt in
een vergiet Vlotte manouvres houdt het niet bij en dan is het alsnog boem.
in de volksmond parkdistance, die kleine rondjes in de bumper om de afstand tot een voorwerp aan te geven
met lampjes en piepjes. In de 211 niet zo'n ramp als je het mist, het systeem is nl. zo traag als dikke str.nt in
een vergiet Vlotte manouvres houdt het niet bij en dan is het alsnog boem.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Jeroen
- Berichten: 25766
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
KadengCornelis schreef:...boem.
Nette S211 trouwens
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Klopt. Inmiddels is de stand Boom 1 - PTC 0Cornelis schreef:Park tronic system
in de volksmond parkdistance, die kleine rondjes in de bumper om de afstand tot een voorwerp aan te geven
met lampjes en piepjes. In de 211 niet zo'n ramp als je het mist, het systeem is nl. zo traag als dikke str.nt in
een vergiet Vlotte manouvres houdt het niet bij en dan is het alsnog boem.
Parkeersenioren is een betere term
Mooie auto Kadenkie Veel plezier en veel veilige kilometers gewenst :
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- plorie
- Berichten: 20841
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Op de een of andere manier zie ik bij auto's met bumperschade dat dit 9 vd 10x exact per plaatse van een PTS/PDC-sensor ismr. Michel schreef:Klopt. Inmiddels is de stand Boom 1 - PTC 0
Logboek S500.
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Die %#$¥£%% sensoren gaan 0.1 seconde voor impact piepenplorie schreef:Op de een of andere manier zie ik bij auto's met bumperschade dat dit 9 vd 10x exact per plaatse van een PTS/PDC-sensor ismr. Michel schreef:Klopt. Inmiddels is de stand Boom 1 - PTC 0
Maar ik heb misschien een oplossing
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Hmm... ik zal dan wel de enige zijn die geen issues heeft...
Ja ze reageren langzaam, maar het is volgens mij ook niet de bedoeling dat je tijdens het parkeren, wanneer je al zo dicht op je obstakel zit dat ze daadwerkelijk gaan werken, de naald van je snelheidsmeter ziet bewegen...
Stapvoets gaat het prima, ik ben blij dat ik ze heb...
Als ze constant gaan piepen en de indicators al rood zijn zit ik nog ca 20 cm voor impact...
Ja ze reageren langzaam, maar het is volgens mij ook niet de bedoeling dat je tijdens het parkeren, wanneer je al zo dicht op je obstakel zit dat ze daadwerkelijk gaan werken, de naald van je snelheidsmeter ziet bewegen...
Stapvoets gaat het prima, ik ben blij dat ik ze heb...
Als ze constant gaan piepen en de indicators al rood zijn zit ik nog ca 20 cm voor impact...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Evan
- Berichten: 6601
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Dit is precies hoe ik er ook over denk. Raar opkijken als je high speed inparkeerde dat je iets geraakt hebt.Marco schreef:Hmm... ik zal dan wel de enige zijn die geen issues heeft...
Ja ze reageren langzaam, maar het is volgens mij ook niet de bedoeling dat je tijdens het parkeren, wanneer je al zo dicht op je obstakel zit dat ze daadwerkelijk gaan werken, de naald van je snelheidsmeter ziet bewegen...
Stapvoets gaat het prima, ik ben blij dat ik ze heb...
Als ze constant gaan piepen en de indicators al rood zijn zit ik nog ca 20 cm voor impact...
Tof dat je de parkeersensoren dan de schuld kunt geven maar volgens mij was je t dan toch echt zelf
greetings Evan
+1Marco schreef:Hmm... ik zal dan wel de enige zijn die geen issues heeft...
Ja ze reageren langzaam, maar het is volgens mij ook niet de bedoeling dat je tijdens het parkeren, wanneer je al zo dicht op je obstakel zit dat ze daadwerkelijk gaan werken, de naald van je snelheidsmeter ziet bewegen...
Stapvoets gaat het prima, ik ben blij dat ik ze heb...
Als ze constant gaan piepen en de indicators al rood zijn zit ik nog ca 20 cm voor impact...
Zou nooit een 211 zonder parkeersensoren kopen. Bij mij werkten ze gewoon goed, zoals het hoort.
Probeer maar in de randstad een 211 te parkeren zonder sensoren: lukt gewoon niet..
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Mijn persoonlijke mening is dat de parkeersensoren op een W211 ronduit ruk zijn in vergelijking met de eerdere auto's die ik heb gereden de afgelopen 10 jaar. Ik kan Cornelis' verhaal volledig onderschrijven op dit punt.
Doordat de sensoren pas op het laatste moment piep geluiden geven moet je bij het parkeren dus op die lampjes blijven letten ipv je te kunnen concentreren op het parkeren zelf /de omgeving / je zijspiegels etc. Als het piepen eerder begint hoef je dus niet meer naar die led balkjes te loeren. Plank volledig misgeslagen als je het mij vraagt.
Doordat de sensoren pas op het laatste moment piep geluiden geven moet je bij het parkeren dus op die lampjes blijven letten ipv je te kunnen concentreren op het parkeren zelf /de omgeving / je zijspiegels etc. Als het piepen eerder begint hoef je dus niet meer naar die led balkjes te loeren. Plank volledig misgeslagen als je het mij vraagt.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ik heb in al die jaren op 2 na nooit een auto gehad met parkeersensoren (wel leren inparkeren) en slechts eenmaal lichte schade gehad met achteruit inparkeren. Dat kwam doordat ik op dat -censuur- systeem op mn tnml C-klasse vertrouwde die een penant (wat dikker deel) van een muurtje niet zag. Geef aan dat soort spul mn geld niet meer uit.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Cornelis
- Berichten: 11185
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Dat ja ik heb ook 10x betere gehad bij andere merken die stapvoets gewoon prima hun werkmr. Michel schreef:Mijn persoonlijke mening is dat de parkeersensoren op een W211 ronduit ruk zijn in vergelijking met de eerdere auto's die ik heb gereden de afgelopen 10 jaar. Ik kan Cornelis' verhaal volledig onderschrijven op dit punt.
Doordat de sensoren pas op het laatste moment piep geluiden geven moet je bij het parkeren dus op die lampjes blijven letten ipv je te kunnen concentreren op het parkeren zelf /de omgeving / je zijspiegels etc. Als het piepen eerder begint hoef je dus niet meer naar die led balkjes te loeren. Plank volledig misgeslagen als je het mij vraagt.
deden waar ze voor gemaakt zijn, op tijd beginnen en binnen een fatsoenlijke marge.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Ik had nog nooit een auto met parkeersensoren (nodig gehad )
Dit is de eerste, zal daar wel wat mee te maken hebben...
Als ik nu in een auto stap die wel "goede" heeft zal ik waarschijnlijk zo dol van het gepiep worden dat ik het er uit laat programmeren...
Dit is de eerste, zal daar wel wat mee te maken hebben...
Als ik nu in een auto stap die wel "goede" heeft zal ik waarschijnlijk zo dol van het gepiep worden dat ik het er uit laat programmeren...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z