kadenkie schreef:Vanochtend wezen kijken en een proefrit gemaakt. Het is em niet geworden. Onderhoudshistorie ontbrak vanaf 2007, remschijven achter waren aan vervanging toe. Bougies werden net vervangen toen ik aankwam, wat ik een beetje vreemd vond t.o.v. de km-stand (motor liep een beetje onregelmatig volgens de monteur), sleutels functioneerden niet goed, leeslampjes voor werkten niet, stuur was een beetje versleten en plakte?, hondengeur of in gerookt. SBC-pomp zag er redelijk nieuw uit, maar ja helemaal zeker weten doe je het toch niet. Acculampje brannde, APK bijna verlopenRené SLK230 schreef:Dat zou (alleen afgaand op de plaatjes en beschrijving) ook mijn keuze zijn, daar te gaan kijken.kadenkie schreef:Shooting practice Een greep uit het aanbod.
Schiet maar lek!
E320 / Avantgarde / 2002 / Euro 7.950
https://www.autoscout24.nl/aanbod/-6265 ... parkdeck=1
Voor deze heb ik gebeld, import-auto, onderhoudshistorie MB loopt tot 2007, garage heeft wel een goede naam.
Vooral omdat deze een leren interieur heeft. Dat blijft er langer goed uit zien dan (deels) stof schat ik. Heb je ook stoelverwarming.
+/+ Memory stoelen, parkeersensoren voor en achter, schuifdak.
+/- Luchtvering (moet qua weggevoel vgl met stalen veren je smaak zijn en geeft extra kosten als je een balg of compressor moet vervangen).
-/- Geen Xenon of Comand als je dat belangrijk vindt.
Onduidelijk is of de auto de eerste jaren alle updates heeft gehad bij MB, waar en hoe ie is onderhouden en of de SBC-pomp als eens is vervangen. Daarom goed checken hoe de staat van onderhoud qua remschijven, blokken, remvloeistof, banden en hun DOT-codes en of alles het doet.
Hij ziet er iig voor het oog mooi uit en is keurig geprijsd. Wel ook even checken of ie voor schade heeft gehad; het spatbord lv oogt wat donderkerder op de foto. Hoeft igv een gerepareerde parkeerschade ovrgs helemaal niet erg te zijn als ie structureel maar recht is.
Suc6 en veel plezier met je zoektocht.
Aan de prijs was behalve een APK niets te doen, hij kon em voor 7.500 "in de handel" kwijt (en ook al verkocht zie ik nu;-) Tja, i.c.m. de ontbrekende historie teveel onzekerheid voor mij als leek, dus verder kijken.
Overigens, hoort er geen reservewiel bij dit type te zitten voor zover jullie weten?
W211 just checking
- René SLK230
- Berichten: 11218
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Verstandige beslissing als ik dat zo hoor. Goed ook dat je je rust bewaart en uit de optelsom van "aanwijzingen" je conclusies trekt en in zo'n geval een deurtje verder gaat. Er is geen hand vol, maar een land vol W211's. De jouwe staat al op je te wachten ergens, de vraag is alleen nog wanneer
In mijn W211 ligt een reservewiel maar misschien dus ook soms een compressor en een bus zooi waarmee je je band om zeep kan helpen kan plakken als ie lek is.
In mijn W211 ligt een reservewiel maar misschien dus ook soms een compressor en een bus zooi waarmee je je band om zeep kan helpen kan plakken als ie lek is.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
ik heb een e 230 uit 1997 en een e 240 uit 2000 gehad maar roesten alle twee onder mijn kont vandaan snel weer opgeruimd.
dit mag toch eigenlijk bij zo n groot merk niet voorkomen.
somige plaatwerkerijen wilde er niet eens aan beginnen om ze op te knappen, daar verbinden wij onze goede naam niet aan binnen een jaar is het weer net zo. rijd geweldig maar voor de rest eigenlijk troep.
dit mag toch eigenlijk bij zo n groot merk niet voorkomen.
somige plaatwerkerijen wilde er niet eens aan beginnen om ze op te knappen, daar verbinden wij onze goede naam niet aan binnen een jaar is het weer net zo. rijd geweldig maar voor de rest eigenlijk troep.
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Dit onderwerp gaat over de W211, niet over de 210tsmitje schreef:ik heb een e 230 uit 1997 en een e 240 uit 2000 gehad maar roesten alle twee onder mijn kont vandaan snel weer opgeruimd.
dit mag toch eigenlijk bij zo n groot merk niet voorkomen.
somige plaatwerkerijen wilde er niet eens aan beginnen om ze op te knappen, daar verbinden wij onze goede naam niet aan binnen een jaar is het weer net zo. rijd geweldig maar voor de rest eigenlijk troep.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Exact, maar om even de link te leggen: ik heb 11 jaar lang een 210 E240 gehad en ik had geen last van wegroesten onder de kont. De corrosie problemen die er wel degelijk waren zijn altijd netjes door de dealer zonder bijkomende kosten opgelost en dus had ik er geen last van.mr. Michel schreef:Dit onderwerp gaat over de W211, niet over de 210tsmitje schreef:ik heb een e 230 uit 1997 en een e 240 uit 2000 gehad maar roesten alle twee onder mijn kont vandaan snel weer opgeruimd.
dit mag toch eigenlijk bij zo n groot merk niet voorkomen.
somige plaatwerkerijen wilde er niet eens aan beginnen om ze op te knappen, daar verbinden wij onze goede naam niet aan binnen een jaar is het weer net zo. rijd geweldig maar voor de rest eigenlijk troep.
Heeft alles te maken met regulier GOED onderhoud en dat is bij een 211 niet anders (waar die corrosie probleem oplossingen overigens al in het productie proces zijn verwerkt klaarblijkelijk)
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Cornelis
- Berichten: 11185
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Ja, meer delen in de aandrijflijn waar weer tegenover staat : mogelijk iets beter weggedrag onder winterse omstandigheden. Ik zou een auto die helemaal aan mijn wensen voldoet er zeker niet om laten staan.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Bezig met een S211 / E320 met 180K op de teller. Ik kwam em toevallig tegen, want was eigenlijk niet opzoek naar een combi. Proefrit gemaakt en sjonge, wat rijdt dat mooi zeg.
Status SBC-pomp is nog niet duidelijk, die lezen we vrijdag bij mijn garage uit. Voor de rest lijkt het onderhoud (boekjes + facturen) in orde en werkt alles. Twee balgen achter zijn op kosten van de huidige eigenaar al vervangen, nadat we in principe al akkoord waren over de prijs, dus dat vond ik netjes.
Als alles goed, gaat staat hij vrijdag op mijn naam;-) Foto's volgen dan!
Status SBC-pomp is nog niet duidelijk, die lezen we vrijdag bij mijn garage uit. Voor de rest lijkt het onderhoud (boekjes + facturen) in orde en werkt alles. Twee balgen achter zijn op kosten van de huidige eigenaar al vervangen, nadat we in principe al akkoord waren over de prijs, dus dat vond ik netjes.
Als alles goed, gaat staat hij vrijdag op mijn naam;-) Foto's volgen dan!
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Dat klinkt hoopvol!
Ik weet niet welke status je daar uit probeert te halen maar als hij vervangen moet worden dan staat dat nu al met een brake service melding in je display, heb je daar geen melding dan ga je op het uitlees apparatuur niet veel meer tegen komen dan "in ordnung"kadenkie schreef:Status SBC-pomp is nog niet duidelijk, die lezen we vrijdag bij mijn garage uit.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Op Duitse MB fora lees ik berichten over mensen die de teller van de SBC pomp kunnen uitlezen (en aanpassen ). Daar heb je kennelijk de developper mode van Xentry/Star en een beetje verstand van zaken voor nodig.Marco schreef:Dat klinkt hoopvol!Ik weet niet welke status je daar uit probeert te halen maar als hij vervangen moet worden dan staat dat nu al met een brake service melding in je display, heb je daar geen melding dan ga je op het uitlees apparatuur niet veel meer tegen komen dan "in ordnung"kadenkie schreef:Status SBC-pomp is nog niet duidelijk, die lezen we vrijdag bij mijn garage uit.
https://www.motor-talk.de/forum/sbc-anz ... tml?page=1
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
Voor zover ik van mijn garage heb begrepen kunnen ze wel met de Star-apparatuur het aantal remmingen uitlezen.Dus niet zozeer de SBC zelf?
Het verhaal van het resetten van het aantal remmingen heb ik inderdaad ook gelezen. Gezien de redelijk nette onderhoudshistorie ga ik hier niet van uit.
Het verhaal van het resetten van het aantal remmingen heb ik inderdaad ook gelezen. Gezien de redelijk nette onderhoudshistorie ga ik hier niet van uit.