Zoektocht auto (waarschijnlijk diesel) Kilometervreter

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
michael6129
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17 aug 2009 00:16
Mercedes-Benz: Geen momenteel, ex Carlsson CM60, W211 E500, 1996 C36 AMG
Locatie: Limburg

28 jun 2018 15:07

Ja jullie hebben het al gezien, de CLK staat te koop. Niet zonder reden, voor mijn werk moet ik namelijk een heel stuk meer gaan rijden.
Als ik de stappen wil maken die ik in gedachte heb moet ik laten zien dat ik bereid ben om het eerst zonder leasecontructie te doen.
Oftewel tijd voor een saaie auto :D

Nu zou ik heel slim een kleine auto kunnen kopen om lekker voordelig kilometers te maken maar dit trekt mij niet zo.
Wil er eigenlijk niet teveel geld aan uitgeven gezien dat ik dit zonde geld vind ivm de vele kilometers en afschrijving.

Nu is de missie om een auto te vinden die er een beetje netjes uitziet en voldoende vermogen heeft om een beetje prima te kunnen inhalen en cruise op hogere Duitsesnelweg kilometers.

Ik heb vrij weinig verstand van Diesels en ik heb dus een beetje hulp nodig. Ben opzoek naar suggesties en
Paar zaken die belangrijk zijn:
-Redelijk verbruik, ja wat is dan een redelijk vebruik? Wellicht 1 op 14-15 snelweg oftewel +-7 liter op 10.
-Comfortabel
-Voldoende vermogen (klein beetje extra is altijd prettig)
-Hout-look in het interieur


Nu denk ik aan een W124 (natuurlijk wat laag in vermogen maar de charme compenseert), andere optie eventueel een 211.
Wil geen station en geen 203, de 204 (die in het budget past) vind ik wat teleurstellend.

Budget, ja eigenlijk liever niet maar als het dan toch moet max 12K+-

De CLK moet overigens wel eerst weg zijn, ik heb geen mega haast het gaat dus meer om orientatie.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20840
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

28 jun 2018 15:17

Als je ook de grote steden in wilt kunnen, dan vallen de pre-2001 diesels af.
Hoeveel ga je rijden?
Logboek S500.
WillemH
Berichten: 5951
Lid geworden op: 25 mar 2008 21:51

28 jun 2018 15:21

waar moet je rijden? last van milieu zones?

Als je juist voordelig wil rijden een 203 Mopf van 2006 of later met een 220 CDI voordeliger en degelijker kun je volgens mij niet rijden.
maar goed die wil je niet dan een 211 2006 ook met een 220 CDI en anders een R6 320 maar volgens mij waren die er niet meer in 2006 met dpf

mijn voorkeur zou zijn 203 mopf 2006 of later met AMG trim
Gebruikersavatar
michael6129
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17 aug 2009 00:16
Mercedes-Benz: Geen momenteel, ex Carlsson CM60, W211 E500, 1996 C36 AMG
Locatie: Limburg

28 jun 2018 16:53

Ik moet nog eens goed nakijken of ik last heb van milieuzones, moet voornamelijk naar het umc maastricht en naar Tilburg. Eigenlijk nog helemaal niet bij stilgestaan bij die gekke milieudingen.

Ja een 220 klinkt inderdaad goed voordelig, het hoeft niet zo goedkoop mogelijk ik denk dat een 6 cylinder wel wat meer rijgenot geeft.
En wanneer ik lees over de verbruikscijfers dan valt dit mij goed mee. Is er iets mis met de V6 diesels?
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11185
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

28 jun 2018 17:09

Hier de meest recente discussie over de V6. In vergelijking met de oer betrouwbare R6 meer reparaties naast regulier onderhoud.
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 27&t=90698
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
michael6129
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17 aug 2009 00:16
Mercedes-Benz: Geen momenteel, ex Carlsson CM60, W211 E500, 1996 C36 AMG
Locatie: Limburg

28 jun 2018 17:16

Cornelis schreef:Hier de meest recente discussie over de V6. In vergelijking met de oer betrouwbare R6 meer reparaties naast regulier onderhoud.
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 27&t=90698

Bedankt ga het straks lezen.
Gebruikersavatar
michael6129
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17 aug 2009 00:16
Mercedes-Benz: Geen momenteel, ex Carlsson CM60, W211 E500, 1996 C36 AMG
Locatie: Limburg

28 jun 2018 20:21

Cornelis schreef:Hier de meest recente discussie over de V6. In vergelijking met de oer betrouwbare R6 meer reparaties naast regulier onderhoud.
http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 27&t=90698

Weet inmiddels voldoende, ontzettend bedankt voor de info. Voorkeur gaat gewoon naar de R6.
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

28 jun 2018 20:57

Let wel even op dat met milieuzones momenteel door de betreffende staatssecretaris een voorstel is ingediend die misschien beperkend gaat werken op je keuze. Ze wil een halt toeroepen aan de wildgroei aan milieuzones die elke gemeente voor zichzelf bedenkt, en wil daarom gemeentes uiteindelijk laten kiezen uit twee varianten die gebonden zijn aan de Euro-normering voor de dieselauto's. Volgens mij de is de mildere dan geen Euro-2 en de strengere geen Euro-3 (tot 2006 of zo). Nou gaat dat wel realistisch gezien vanaf 2020 eventueel pas gelden, maar dat is nog maar 1,5 jaar en ik weet niet hoe lang je in deze situatie verwacht te zijn. :)
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
michael6129
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17 aug 2009 00:16
Mercedes-Benz: Geen momenteel, ex Carlsson CM60, W211 E500, 1996 C36 AMG
Locatie: Limburg

28 jun 2018 21:04

Helmy schreef:Let wel even op dat met milieuzones momenteel door de betreffende staatssecretaris een voorstel is ingediend die misschien beperkend gaat werken op je keuze. Ze wil een halt toeroepen aan de wildgroei aan milieuzones die elke gemeente voor zichzelf bedenkt, en wil daarom gemeentes uiteindelijk laten kiezen uit twee varianten die gebonden zijn aan de Euro-normering voor de dieselauto's. Volgens mij de is de mildere dan geen Euro-2 en de strengere geen Euro-3 (tot 2006 of zo). Nou gaat dat wel realistisch gezien vanaf 2020 eventueel pas gelden, maar dat is nog maar 1,5 jaar en ik weet niet hoe lang je in deze situatie verwacht te zijn. :)

Ja daar zeg je zoiets, natuurlijk ook belangrijk om niet een auto te kopen die ik helemaal niet meer kwijt kan. Denk dat dit 2-3 jaar gaat duren, met ingang van 2019.
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20840
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

28 jun 2018 21:23

Gaat het puur om de centjes, of ook een stukje uitstraling? Kun je niet met een 'dikke Benz' voorrijden of speelt dat niet?
Voor het bedrag van je Carlsson kun je hele leuke dingen uitzoeken, die ook nog eens stukken zuiniger zijn. Als je uit zo'n auto komt ga je diep ongelukkig zijn als je jaren aan een auto vast zit waar je niet helemaal happy mee bent.
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11185
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

28 jun 2018 21:29

Michael gaat de komende jaren naar Maastricht en staat voor het 211 V6 mopf, doen of niet doen dilemma, de keus 211 diesel is al gemaakt.
Uitstraling zal niet zoveel uitmaken vermoed ik.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
michael6129
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17 aug 2009 00:16
Mercedes-Benz: Geen momenteel, ex Carlsson CM60, W211 E500, 1996 C36 AMG
Locatie: Limburg

28 jun 2018 21:40

plorie schreef:Gaat het puur om de centjes, of ook een stukje uitstraling? Kun je niet met een 'dikke Benz' voorrijden of speelt dat niet?
Voor het bedrag van je Carlsson kun je hele leuke dingen uitzoeken, die ook nog eens stukken zuiniger zijn. Als je uit zo'n auto komt ga je diep ongelukkig zijn als je jaren aan een auto vast zit waar je niet helemaal happy mee bent.
Het zijn gewoonweg teveel kilometers om te maken met de Carlsson. Te duur maar belangrijker zonde van de auto, voel ik mij niet prettig bij. En mijn klanten kunnen de CLK ook zeker niet waarderen nee. Die parkeer ik standaard twee straten verder.

Kan ook iets anders kopen, heb er eventueel wel geld voor maar vind het zonde gezien het met mijn hart vrij weinig doet. Vind een nette zwarte 211 met een beetje nette velgen een prina verschijning.


Nog andere suggesties? Moet ik meer uitgeven, en dan wat kopen?
Gebruikersavatar
plorie
Berichten: 20840
Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
Locatie: Papendrecht

28 jun 2018 21:49

Volgens mij was je meer van de compacte/rijdersachtige/coupe-types of heb ik dat mis? Waarom niet een CLK 209 met een andere motorisering?
Logboek S500.
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11185
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

28 jun 2018 21:52

plorie schreef:Volgens mij was je meer van de compacte/rijdersachtige/coupe-types of heb ik dat mis? Waarom niet een CLK 209 met een andere motorisering?
Ik denk meer een alles (de Carlsson) of niets (een comfortabele diesel die ook wel vooruit wil als het moet) :owja:
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
michael6129
Berichten: 2508
Lid geworden op: 17 aug 2009 00:16
Mercedes-Benz: Geen momenteel, ex Carlsson CM60, W211 E500, 1996 C36 AMG
Locatie: Limburg

28 jun 2018 21:54

plorie schreef:Volgens mij was je meer van de compacte/rijdersachtige/coupe-types of heb ik dat mis? Waarom niet een CLK 209 met een andere motorisering?
Dat is wel waar maar ik vind ook dat een coupe dikke power moet hebben. Denk dat ik in een andere CLK deze al helemaal mis. Heb ook een w211 E500 gehad, was niet helemaal mijn ding maar prima uitstraling en cruise gehalte. Oftewel goed voor werk. Het idee is verder dat de auto wel beetje power moet hebben zodat ik mij niet gehandicapt voel.

@Kees dat omschrijf je goed.
Plaats reactie