Mensen, mijn eerste vraag hier op het forum.
Ik heb 0,0 verstand van MB.
Ik weet alleen dat de W211 ( vanaf 2002 zover ik weet ) mijn style / interesse heeft.
Nu het volgende..
Ik rij woon/werk +/- 35.000 km per jaar.
LPG/G3 gaan rijden of Diesel ?
LPG/G3 willen ze gaan weren, net als de Diesel.
Zal Nederland eens niet zijn
Ik heb een E klasse 240 sedan van 2004 op G3 op het oog.
Maar ook een 270 cdi / 320 cdi.
De G3 heeft 240.000 km
270 cdi 160.000 km
En de 320 staat ook op 240.000 km
Aangezien ik een leek ben en deze vraag niet 123 gevonden heb met de zoekmachine, hoop ik dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.
Mijn budget is +/- 9000,- euro.
Heb deze 3 hierboven onder of rond deze prijs gevonden, zijn nette wagens.
Maar wat is wijsheid, welke motoren zijn de betere ?
Wat zijn acceptable kilometer standen ?
Alvast bedankt
W211, maar welke motor ?
- Frank Bahlman
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 24 jun 2018 22:48
- Mercedes-Benz: Volvo V50 2007 - Plymouth Fury 71
- Locatie: Achthuizen
- Designparts
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 26 mei 2010 08:14
- Mercedes-Benz: W213 Combi 2019
- Locatie: Vlaardingen
- Contacteer:
Ik heb geen ervaring met de diesel of G3.. ik rijd met mijn 200 compressor... easy 750 Km op een tank
tijdens de vakantie.. en geen centje pijn.. nu +/- 185 dkm
tijdens de vakantie.. en geen centje pijn.. nu +/- 185 dkm
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Gas alleen in de 6-cilinders bij een rustige rijstijl en een 270 of 320 cdi (lijn oftwel R6) ga je geen spijt van krijgen.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Het weren in de steden is een dingetje. Maar je rijdt 35 k per jaar. Zal groot gedeelte snelweg zijn, daar heb je geen last van die idiote gedoe over diesel. Zelf rij ik een E300 V6 heerlijk cruisen is dat. Bijna geen geluid binnen en gewoon kunnen opschieten. Kijk dus vooral wat jezelf belangrijk vind, automaat, temporaal, schuifdak, etc. Dit alles maakt voor je welke auto je het meeste plezier geeft als je het rijdt. Sccs met deze zoektocht, ik was er 4 maanden zoet mee.
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Goede lpg systemen schakelen boven de 3500-4000 toeren over op benzine. Ik denk dat je eigenlijk geen lpg systeem zonder flash lube achtig systeem zou moeten kiezen.Cornelis schreef:Gas alleen in de 6-cilinders bij een rustige rijstijl en een 270 of 320 cdi (lijn oftwel R6) ga je geen spijt van krijgen.
Let wel op dat auto's met lpg installaties niet in veerboten en de kanaaltunnel mogen.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Dat is nieuw voor mij... welke veerboten ?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Hmmm even Googlen en ferries zijn idd geen probleem meer. Ik ben in een grijs verleden met een fast ferry van Oostende naar Engeland geweest en dat was toen een no-go. Dat is kennelijk blijven plakken.Cornelis schreef:Dat is nieuw voor mij... welke veerboten ?
De Chunnel wel, nog steeds niet toegestaan.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Die km standen ben ik zeker voor de diesels niet van onder de indruk, mijn R6 320cdi staat inmiddels op 421.000 km
En met deze mag ik tot nu alleen Arnhem niet in kennelijk..... Boeie
En met deze mag ik tot nu alleen Arnhem niet in kennelijk..... Boeie
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Frank Bahlman
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 24 jun 2018 22:48
- Mercedes-Benz: Volvo V50 2007 - Plymouth Fury 71
- Locatie: Achthuizen
Een stad ingaan is niet mijn bedoeling.
Als ik wat nodig zou hebben, dan is de 24 uurs service het grote www. + gratis verzending / volgende dag in huis
Ze willen de wegenbelasting van de diesel rijders volgend jaar met 15% omhoog gooien.
En dat is voor een grote bak en Zuid-Holland een beste stijging.
Maargoed, mijn voorkeur gaat uit naar diesel.
A.S. Zaterdag hoop ik naar 2 wagens te gaan, mits dat nog doorgaat met mijn vrije tijd.
Als ik wat nodig zou hebben, dan is de 24 uurs service het grote www. + gratis verzending / volgende dag in huis
Ze willen de wegenbelasting van de diesel rijders volgend jaar met 15% omhoog gooien.
En dat is voor een grote bak en Zuid-Holland een beste stijging.
Maargoed, mijn voorkeur gaat uit naar diesel.
A.S. Zaterdag hoop ik naar 2 wagens te gaan, mits dat nog doorgaat met mijn vrije tijd.
- René SLK230
- Berichten: 11248
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ik ben vanwege de uitstoot en omdat ik niet zo veel rij geen fan van diesels. Maar als beide auto's die je op het oog hebt er gelijk aan toe zijn, dwz aantoonbaar goed onderhouden, lijkt me, ook omdat je zo veel kms maakt, de 320 cdi met 160k km een betere keuze dan die 240 op LPG met 240k kms. De eerste zal qua levensduur de duurzaamste blijken schat ik.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- TheDiver
- Berichten: 4278
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
- Mercedes-Benz: X218 350cdi 4matic / W211 E500 / A169 A160 / W208 CLK200
- Specialisatie: Wereldreiziger
Vergeet de E220 cdi niet Kees. Wel de facelift dan.Cornelis schreef:Gas alleen in de 6-cilinders bij een rustige rijstijl en een 270 of 320 cdi (lijn oftwel R6) ga je geen spijt van krijgen.
Grtzz
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001. Ex. 190E 1993. Ex. S211 E220cdi.
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Het is nog niet gezegd, dus doe ik het nog maar even: een aankoopkeuring bij een MB dealer laten uitvoeren levert een aardig beeld op van de staat van de wagen.
Misschien wel even vooraf melden aan de dealer én de verkoper. Sommige willen dat niet... Dan hoef je niet meer op je horloge te kijken.
Misschien wel even vooraf melden aan de dealer én de verkoper. Sommige willen dat niet... Dan hoef je niet meer op je horloge te kijken.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Met €9000 zou ik voor een facelift kijken; minder kinderziektes en bijvoorbeeld afslagverlichting en ILS bij xenon wat hem net wat mooier maakt
- De 270 cdi heeft vaker last van lekkende radiatoren (koelvloeistof komt bij automaatolie), tevens is het geen Euro 4 en dus wat lastiger met milieuzones
- Met het oog op de milieuzones zou ik minimaal een 2005 diesel kopen (als het überhaupt een diesel wordt)
- Bij benzinemotoren kunnen de E200 kompressor, E280, E350 en E500 (facelift) last hebben van rekkende kettingen/balansassen (zie je vaak als een brandende motorstoringslampje)
- Bij dieselmotoren zit je bij de 4-cilinders goed, de V6 OM642 heeft vaker problemen (turbo, spruitstukken, oliekoeler etc.) bij de W211 terwijl het een veel voorkomende dieselmotor bij de facelift is wat dus best jammer is.
- De benzine 240, 320 en 500 (geen facelift) zijn best bulletproof, weinig dure problemen. De 500 heeft wel altijd luchtvering waarmee je moet uitkijken.
- De 270 cdi heeft vaker last van lekkende radiatoren (koelvloeistof komt bij automaatolie), tevens is het geen Euro 4 en dus wat lastiger met milieuzones
- Met het oog op de milieuzones zou ik minimaal een 2005 diesel kopen (als het überhaupt een diesel wordt)
- Bij benzinemotoren kunnen de E200 kompressor, E280, E350 en E500 (facelift) last hebben van rekkende kettingen/balansassen (zie je vaak als een brandende motorstoringslampje)
- Bij dieselmotoren zit je bij de 4-cilinders goed, de V6 OM642 heeft vaker problemen (turbo, spruitstukken, oliekoeler etc.) bij de W211 terwijl het een veel voorkomende dieselmotor bij de facelift is wat dus best jammer is.
- De benzine 240, 320 en 500 (geen facelift) zijn best bulletproof, weinig dure problemen. De 500 heeft wel altijd luchtvering waarmee je moet uitkijken.
- Frank Bahlman
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 24 jun 2018 22:48
- Mercedes-Benz: Volvo V50 2007 - Plymouth Fury 71
- Locatie: Achthuizen
Een 2007 280cdi blok, zijn deze "goed" ?
Heb er een aantal bij mijn favorieten staan die ik zaterdag wil bekijken.
Zijn er punten die ik extra aandacht moet geven bij de w211 ?
Hiermee bedoel ik "verborgen plekjes"
Heb er een aantal bij mijn favorieten staan die ik zaterdag wil bekijken.
Zijn er punten die ik extra aandacht moet geven bij de w211 ?
Hiermee bedoel ik "verborgen plekjes"