Hallo,
Ik ben van plan een Mercedes in te voeren naar Belgie vanuit Duitsland of Nederland.
In Belgie heb je een COC (europees gelijkvormigheidsattest) nodig om de auto te kunnen inschrijven, maar bij DE en NL auto's ontbreekt dit meestal.
Weet iemand of je dit gewoon bij de dealer kan aanvragen tegen betaling? Ik heb al wat opzoekwerk gedaan maar vind tegenstrijdige info.
Iemand hier ervaring mee?
Dank bij voorbaat
COC (europees gelijkvormigheidsattest) aanvragen
- S_W204
- Berichten: 3603
- Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)
Dit hoort er gewoon bij te zitten, ook bij een auto uit DE (en NL ook lijkt mij).
Vziw is het een duur papiertje om opnieuw aan te vragen en volgens mij krijg je die ook niet zomaar mee.
Weet je zeker dat je het nodig hebt? Want de goedkeuring is zoals je zelf al zegt, Europees.
Vziw is het een duur papiertje om opnieuw aan te vragen en volgens mij krijg je die ook niet zomaar mee.
Weet je zeker dat je het nodig hebt? Want de goedkeuring is zoals je zelf al zegt, Europees.
Laatst gewijzigd door S_W204 op 10 mei 2018 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Zit meestal in het mapje bij de autopapieren toch?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Bij de dealer verkrijgbaar. Op een paar uitzonderingen na.
165€ (ofzoiets) en 3 weken wachten.
Als het voor oldtimer gebruik is, is een GVA/COC niet nodig.
165€ (ofzoiets) en 3 weken wachten.
Als het voor oldtimer gebruik is, is een GVA/COC niet nodig.
Ok thanks!
Ik heb eerder al oldtimers ingevoerd en dan is het inderdaad niet nodig, maar voor dagelijks gebruik helaas wel.
Probleem is dat in DE en NL dit geen verplicht boorddocument is en dat dat nogal makkelijk verloren gaat.
Ik heb eerder al oldtimers ingevoerd en dan is het inderdaad niet nodig, maar voor dagelijks gebruik helaas wel.
Probleem is dat in DE en NL dit geen verplicht boorddocument is en dat dat nogal makkelijk verloren gaat.
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Informeer best eens op voorhand. Soms is er geen pvg beschikbaar (bijvoorbeeld bij sprinters met opbouw) en dan moet er een speciale procedure gevolgd worden. Vroeger kon je enkel een COC bekomen bij Mercedes Sint Pieters Leeuw, maar dit is veranderd. Normaal kan dit nu overal.donbrodka schreef:Ok thanks!
Ik heb eerder al oldtimers ingevoerd en dan is het inderdaad niet nodig, maar voor dagelijks gebruik helaas wel.
Probleem is dat in DE en NL dit geen verplicht boorddocument is en dat dat nogal makkelijk verloren gaat.