Hallo allemaal mijn naam is hendrik.
Ik heb gisteren een schitterende Mercedes e200 kompresor gezien en gereden. En het rijd echt heerlijk . Geen bij geluiden of dergelijk . Automaat schakelt perfect. En de buitenkant zag er helemaal goed uit zonder roest .
Eigenlijk gewoon zoals een Mercedes hoort te rijden.
Maar aangezien zijn leeftijd en zijn kilometer stand heb ik toch wat vragen waar ik op moet letten . En of het verstandig is
Ik rij echt kleine stukken nooit voor werk puur is even naar de winkel supermarkt etc
Kilometer stand 237000 bouwjaar 2004
Hij rijd werkelijk waar als een nieuwe
Ik hoor graag wat jullie er van vinden
W211 waar moet ik op letten
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Heb je de zoekfunctie al eens gebruikt? Die werkt heel goed. Over 211 en zwakke punten zijn hier al enorm veel pagina's gevuld...
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
De meest kwetsbare (lees kostbaar bij vervanging) delen bij de oudere 211 zijn de sbc pomp en luchtbalgen
bij luchtvering rondom en als niveauregeling op de achteras bij de S211.
Verder is het belangrijk dat de automaat elke 60dkm is voorzien van verse olie, filter en meestal nieuwe stekker.
De zoekfunctie bevat idd heel veel onderwerpen met dezelfde vraag ...
bij luchtvering rondom en als niveauregeling op de achteras bij de S211.
Verder is het belangrijk dat de automaat elke 60dkm is voorzien van verse olie, filter en meestal nieuwe stekker.
De zoekfunctie bevat idd heel veel onderwerpen met dezelfde vraag ...
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 18 mar 2018 09:14
- Mercedes-Benz: W168 w203
Oke dankjewelCornelis schreef:De meest kwetsbare (lees kostbaar bij vervanging) delen bij de oudere 211 zijn de sbc pomp en luchtbalgen
bij luchtvering rondom en als niveauregeling op de achteras bij de S211.
Verder is het belangrijk dat de automaat elke 60dkm is voorzien van verse olie, filter en meestal nieuwe stekker.
De zoekfunctie bevat idd heel veel onderwerpen met dezelfde vraag ...
Volgens mij heeft dit type geen lucht vering maar schroef vering...
De bak loopt zo super soepel geen tik af geklap in de bak als je hem in de versnelling (d of r zet)
Ik ga is even kijken op het forum dankjewel al vast
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8035
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Maar het betreft hier waarschijnlijk geen kombi...
En alleen maar om naar de supermarkt te rijden, daar beleef je niet lang plezier van, al was hij nieuw, maar dan was een kombi weer wel handig geweest...
En alleen maar om naar de supermarkt te rijden, daar beleef je niet lang plezier van, al was hij nieuw, maar dan was een kombi weer wel handig geweest...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Dat zegt helemaal niets.......Mercedes hattem schreef: De bak loopt zo super soepel geen tik af geklap in de bak als je hem in de versnelling (d of r zet)
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 18 mar 2018 09:14
- Mercedes-Benz: W168 w203
Hoezo weinig plezier ik rij elke dag wel alleen niet veel of verMarco schreef:Maar het betreft hier waarschijnlijk geen kombi...
En alleen maar om naar de supermarkt te rijden, daar beleef je niet lang plezier van, al was hij nieuw, maar dan was een kombi weer wel handig geweest...
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 07 mar 2018 13:05
Heb zelf ook een 2004 e200 met 93K KM.
De standaard problemen zijn voor zover ik ze al meegemaakt heb:
- SBC pomp (nieuwe kopen en niet geloven dat men het reviseerd of eruit programmeerd voor weinig) Bij mij liep ook de vbatterij constant leeg en dat bleek ook aan de SBC pomp te liggen.
- specifiek e200 issue lekkage olie richting kabelboom. (nieuwe kabelboom + lambdasonde + contrastekkers plaatsen) Dit zorgde bij mij voor hele rare issues met motorstoring lampjes etc. omdat als je er te lang mee blijft rijden de olie uiteindelijk de computer in loopt heb iuk mij laten vertellen. bij mij was alleen de lambda stuk gegaan. ((Kan ook toeval zijn geweestl)
- alle benzen voor 2004 hebben meer last van roest. mijn oude w220 van 2003 had na 7 jaar al nieuwe gelaste wielkasten achter. Let op de lak en als de lak een soort sinaasappel huidje heeft dan is het een goeie. op mijn 2004 w211 zit nog geen roest.
- ik zou altijd de bak spoelen met nieuwe stekker.
- heel goedkoop non-issue is dat de lucht slang aan de voorkant vanaf radiator naar motor scheurt. snap nieet dat dat zo zwak is maar kost slechts 3 tientjes
- Draagarmen gaan vaak stuk?
De standaard problemen zijn voor zover ik ze al meegemaakt heb:
- SBC pomp (nieuwe kopen en niet geloven dat men het reviseerd of eruit programmeerd voor weinig) Bij mij liep ook de vbatterij constant leeg en dat bleek ook aan de SBC pomp te liggen.
- specifiek e200 issue lekkage olie richting kabelboom. (nieuwe kabelboom + lambdasonde + contrastekkers plaatsen) Dit zorgde bij mij voor hele rare issues met motorstoring lampjes etc. omdat als je er te lang mee blijft rijden de olie uiteindelijk de computer in loopt heb iuk mij laten vertellen. bij mij was alleen de lambda stuk gegaan. ((Kan ook toeval zijn geweestl)
- alle benzen voor 2004 hebben meer last van roest. mijn oude w220 van 2003 had na 7 jaar al nieuwe gelaste wielkasten achter. Let op de lak en als de lak een soort sinaasappel huidje heeft dan is het een goeie. op mijn 2004 w211 zit nog geen roest.
- ik zou altijd de bak spoelen met nieuwe stekker.
- heel goedkoop non-issue is dat de lucht slang aan de voorkant vanaf radiator naar motor scheurt. snap nieet dat dat zo zwak is maar kost slechts 3 tientjes
- Draagarmen gaan vaak stuk?
Laatst gewijzigd door petervanrossum op 19 mar 2018 19:24, 2 keer totaal gewijzigd.
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
De aandachtspunten zoals een getalenteerde teamgenoot ze ooit hier ergens op schreef:
Veren
Sbc pomp
Draagarmen inc rubbers
Fuseekogels
Waterlekkage kofferruimte op navi unit en zekeringbox
Koppelomvormer icm Valeo
Srs storing
Zie voor meer uitleg hier
Veren
Sbc pomp
Draagarmen inc rubbers
Fuseekogels
Waterlekkage kofferruimte op navi unit en zekeringbox
Koppelomvormer icm Valeo
Srs storing
Zie voor meer uitleg hier
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 18 mar 2018 09:14
- Mercedes-Benz: W168 w203
Dankjewel ik laat zoiezo een aankoop keuring doen en zal deze dingen laten na kijken kwam roest zit er geen spatje roest aan helemaal strax geen blaasjes nikspetervanrossum schreef:Heb zelf ook een 2004 e200 met 93K KM.
De standaard problemen zijn voor zover ik ze al meegemaakt heb:
- SBC pomp (nieuwe kopen en niet geloven dat men het reviseerd of eruit programmeerd voor weinig) Bij mij liep ook de vbatterij constant leeg en dat bleek ook aan de SBC pomp te liggen.
- specifiek e200 issue lekkage olie richting kabelboom. (nieuwe kabelboom + lambdasonde + contrastekkers plaatsen) Dit zorgde bij mij voor hele rare issues met motorstoring lampjes etc. omdat als je er te lang mee blijft rijden de olie uiteindelijk de computer in loopt heb iuk mij laten vertellen. bij mij was alleen de lambda stuk gegaan. ((Kan ook toeval zijn geweestl)
- alle benzen voor 2004 hebben meer last van roest. mijn oude w220 van 2003 had na 7 jaar al nieuwe gelaste wielkasten achter. Let op de lak en als de lak een soort sinaasappel huidje heeft dan is het een goeie. op mijn 2004 w211 zit nog geen roest.
- ik zou altijd de bak spoelen met nieuwe stekker.
- heel goedkoop non-issue is dat de lucht slang aan de voorkant vanaf radiator naar motor scheurt. snap nieet dat dat zo zwak is maar kost slechts 3 tientjes
- Draagarmen gaan vaak stuk?
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 18 mar 2018 09:14
- Mercedes-Benz: W168 w203
Het schrikt mij allemaal wel erg af is dit dan zoon problemen auto? Ik ben echt een Mercedes liefhebber en vind dit type prachtig..voor mijn werk heb ik een bedrijfsbus en wil een luxe auto voor bij de deur zit erg te twijfelen nu
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Een wagentype van zo’n 15 jaren oud met veel kilometers leidt automatisch tot slijtageverhalen. Wat plorie zegt. Dus.
Vind je het een mooie wagen? Doen!
Vind je het een mooie wagen? Doen!
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 18 mar 2018 09:14
- Mercedes-Benz: W168 w203
Ach ja zo is het ook ik laat gewoon ff die keuring doen laat en de grote beurt geven incl bak laten spoelen enzo en hopen op nog veel veilige kilometers en gaat er is een keer wat stuk jammer dan ik heb dan ieder geval de auto die ik wilBorgmonster schreef:Een wagentype van zo’n 15 jaren oud met veel kilometers leidt automatisch tot slijtageverhalen. Wat plorie zegt. Dus.
Vind je het een mooie wagen? Doen!