Iemand bekend met deze S 280 2.0 Italien (543) uitvoering?
Wat voor motor zou dat zijn? Misschien deze M 104 E 20?
Die volgens een Italiaans forum 1991 ccm en 170 kW heeft in een Brabus BiTurbo uitvoering.
W140 S 280 2.0 Italien (543)
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Je zag dat wel vaker in het verleden. Italiaanse Maserati's waren er als 2.0 (bi)turbo terwijl in de rest van Europa een 2.8 (bi)turbo blok werd geleverd. Het zal wel iets met de Italiaanse belastingwetgeving te maken hebben vermoed ik.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 05 feb 2010 18:28
- Mercedes-Benz: W463 G300D,
- Specialisatie: G-klasse/ W168
- Locatie: Arnhem
Italië heeft vroeger een belastingstelsel gehad (of heeft) waarbij motoren boven de 1999 cc bijna dubbel belast worden
Daarom hebben vrijwel de meeste Italiaanse versies een 2 liter motor hebben met veel vermogen
Gr Alexander
Daarom hebben vrijwel de meeste Italiaanse versies een 2 liter motor hebben met veel vermogen
Gr Alexander
- Jeroen
- Berichten: 25792
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Volvo maakte ook een 2 literversie van de T5 voor de Italiaanse markt.
Een andere drempel in de Italiaanse wetgeving is 1.4 liter. Zie je bij de Italiaanse merken ook vaker hoogvermogend dan in andere landen.
gr J
Een andere drempel in de Italiaanse wetgeving is 1.4 liter. Zie je bij de Italiaanse merken ook vaker hoogvermogend dan in andere landen.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Je ziet het tegenwoordig ook, zoals verschillen tussen NL en België, maar ook de vele sportwagens (ook de meeste AMG's) die inmiddels over motoren beschikken onder de 4000 cc omdat ze anders in China véél zwaarder belast worden.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Duidelijk. Dat van dat belastingstelsel wist ik.
Maar mijn vraag is meer, welke motor is die 2 liter dan? Is dat een M 104 2,8 liter met verkorte slag? Of toch een 4 cilinder M 111 2 liter?
Want dat staat er in dat PKW-Verkaufs-Taschenbuch niet bij.
En is überhaupt die Brabus Motor M 104 E 20, en dus een 6 cilinder, wel dezelfde als die in de S 280 2.0?
Maar mijn vraag is meer, welke motor is die 2 liter dan? Is dat een M 104 2,8 liter met verkorte slag? Of toch een 4 cilinder M 111 2 liter?
Want dat staat er in dat PKW-Verkaufs-Taschenbuch niet bij.
En is überhaupt die Brabus Motor M 104 E 20, en dus een 6 cilinder, wel dezelfde als die in de S 280 2.0?