Hoi allemaal,
De 213 is voor sommige niets nieuws meer maar ik heb eigenlijk pas sinds korte tijd enige ervaring met deze E klasse. Er zijn eigenlijk wel een aantal dingen die me opvallen (positief dan wel negatief) tov. zijn voorgangers. Ben benieuwd hoe jullie hier over denken.....
Ad Blue: Fijn dat vul mogelijkheid op een geschikte plek zit (naast de brandstof dop) ipv dat ge-emmer in de kofferbak! Daarnaast nu ook een duidelijke indicatie via KI van het niveau. Een verbetering dus.
Kofferbak: De Ad blue tank zal wel anders geplaatst zijn dan bij de 212 en er is weer wat ruimte onder de laadvloer. Netjes! Helaas niet genoeg voor een thuiskomer.........De kofferklep zelf lijkt ook hoger open te gaan. Ook plus dus!
Aflegmogelijkheden interieur. Niet echt een verbetering vind ik tov. de 212. Zal ook wel wennen zijn. Bestaat er nog een bakje voor onder de voorkant vd voorstoel?
Navigatie: De basis navigatie lijkt nog steeds Garmin te zijn net als in de 212 op het laatst. Persoonlijk vind ik het een onhandig systeem dat erg veel handelingen vereist. Ook lijkt de resolutie op het KI (geen widescreen) nogal belabberd bij kaartweergave vind ik.
Zitpositie: Ik heb in een 210,211,212 nooit geen last van mijn knie gehad. Bij de 213 wel. Als ik "lekker" ga zitten zit ik precies met mijn knie tegen de hardplastic rand vd middenconsole. Dikke min vind ik!
Olie niveau controleren: Geen pijlstok meer . Dikke min! Niveau controleren lijkt ook stilstaand niet te lukken maar enkel rijdend? Is dat werkelijk DE procedure?
En zo komen er vast nog meer plus en minpunten........Hoe denken jullie hierover?
[W213] Algemene ervaringen
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
W213 heeft wel een pijlstok, bestuurderskant achterop de motor. Geldt in ieder geval voor één motorisering, je zou een monteur kunnen vragen waar het bij andere blokken zit. In de Amerikaanse handleiding staat het ook gewoon beschreven, inclusief de gebruikelijke vereisten qua stilstand/wachttijd.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ik bedoel hier de 4 cilinder diesel. OM654. Ik heb er nog geen kunnen ontdekken. Ik snap persoonlijk niet waarom merken deze keuze maken. Het zal wel weer een halve cent schelen maar ik ben op dit vlak liever oldskool.
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Ja je hebt gelijk, blijkbaar hebben de diesels inderdaad geen peilstok meer en alleen de benzinemodellen nog wel, lees dit ook op motor-talk.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Helaas ja. En ik heb het nog niet goed onderzocht (of in WIS gekeken) maar ik heb ook nog geen mogelijkheid tot kunnen ontdekken. Dus dat de peilbuis ook volledig ontbreekt.
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20709
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
adblue tank zit rechts onder de koffervloer daar waar bij de benzine modellen een rechter uitlaatdemper zit...dus voor de diesels geen 2 uitlaatdempers meer (alleen nog maar lookalike eindpijprandjes die van binnen dicht geplastic-d zijn)
adlegbak aan stoel: volgens mij niet
garmin is in mijn mening in ieder model zwaar onder de maat - en eerlijk gezegd vind ik dat van het non-widesrceen kombi instrument ook
zitpositie: daar heb ik geen probleem mee, de 213 vind ik wel prettig zitten
greetingz,
adlegbak aan stoel: volgens mij niet
garmin is in mijn mening in ieder model zwaar onder de maat - en eerlijk gezegd vind ik dat van het non-widesrceen kombi instrument ook
zitpositie: daar heb ik geen probleem mee, de 213 vind ik wel prettig zitten
greetingz,
- Grow up
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 18 jun 2017 23:18
- Mercedes-Benz: W213 E300e 4matic 2021 & W221 S350 4matic 2011
Heb zelf Comand in de 213 icm widescreen. Super tevreden over.
Wanneer je de recente versie systeemsoftware met de Comand layout hebt van Garmin, dan is de bediening ook vrij eenvoudig.
Heb begrepen dat de vervanger van Garmin nu een door Pioneer geproduceerd systeem is?
Wanneer je de recente versie systeemsoftware met de Comand layout hebt van Garmin, dan is de bediening ook vrij eenvoudig.
Heb begrepen dat de vervanger van Garmin nu een door Pioneer geproduceerd systeem is?
"Begin with the end in mind"
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ik vind zelf het widescreen een stuk mooier maar in de taximarkt met het oog op kosten is het veelal slimmer een (zeer) jong gebruikte / demo / voorraadauto te nemen. En dan kun je niet alles kiezen . Ik vraag me ook wel eens af waarom ze überhaupt een fysieke versie van het tellerpaneel ontwikkeld hebben....
Die uitlaten heb ik nog niet goed bekeken op de brug Steve. Zal eens kijken van de week als er een stalen carterplaat onder komt.
Die uitlaten heb ik nog niet goed bekeken op de brug Steve. Zal eens kijken van de week als er een stalen carterplaat onder komt.
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Er zijn weer twee dingen die me opvielen....
Het stuur lijkt weer een stuk "zachter" te zijn dan in de 211/212 serie. Leuk voor de eerste eigenaar maar betwijfel of het netjes blijft. Kan me de 210 tijd nog herinneren. Die hadden ook wat meer foam onder het leder en die stuurwielen gingen allemaal "kapot" na de nodige km's.
En dan nog een flashback terug naar 210 tijd.......onlangs eerste lekke band gehad. Heel fijn dat een reservewiel tegenwoordig een unicum begint te worden bij een nieuwe auto. Maar goed, er naartoe met een 212 thuiskomer en wat gereedschap kan ook. Maar nu hebben ze ook weer bedacht andere bouten te gebruiken. Lange dus bij alu die niet in staal passen. Wel opgelost maar dit zijn weer van die onhandige dingen vind ik.
Het stuur lijkt weer een stuk "zachter" te zijn dan in de 211/212 serie. Leuk voor de eerste eigenaar maar betwijfel of het netjes blijft. Kan me de 210 tijd nog herinneren. Die hadden ook wat meer foam onder het leder en die stuurwielen gingen allemaal "kapot" na de nodige km's.
En dan nog een flashback terug naar 210 tijd.......onlangs eerste lekke band gehad. Heel fijn dat een reservewiel tegenwoordig een unicum begint te worden bij een nieuwe auto. Maar goed, er naartoe met een 212 thuiskomer en wat gereedschap kan ook. Maar nu hebben ze ook weer bedacht andere bouten te gebruiken. Lange dus bij alu die niet in staal passen. Wel opgelost maar dit zijn weer van die onhandige dingen vind ik.
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
in de 210 tijd paste een bout voor een alu velg ook al niet in een stalen velg
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
inderdaad ja........Sta je midden in de nacht ergens in een afgelegen polder met een platte band dan ben je in 10 min weer volgas onderweg als je handig bent. Ben je dat niet dan bel je de wegenwacht en ben je na een uur weer onderweg. Heb je niets bij je dan kan het wel eens een lange nacht worden. Fijne ontwikkeling.......
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20709
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
tja...A) minder gewicht dus minder schadelijke uitstoot (zeggen ze) en B) de ruimte voor een reservewiel is er in de meeste auto's niet meer omdat alles vol ligt met ad-blue tanks, hoogspanningsaccu's en stuurunits voor het nabewerken van alles wat er door de uitlaat gaatTom schreef:Fijne ontwikkeling.......
en als je dan met een lekke band stil staat, stopt dat ook meteen weer de nare schadelijke uitstoot van die auto
greetingz,