Wie hier heeft ervaringen met het z.g. Rijassistentiepakket plus pakket?
En dan vooral hoe het zich gedraagt in en rondom de stad.
Op de grote weg ("Distronic Plus") en bij grote kruispunten ("actieve remassistent met kruispuntfunctie"), daar zal het ongetwijfeld prima werken.
In de dagelijkse praktijk, in en rondom de stad, zit je vaak heel dicht op een ander.
Wordt men dan niet gek van de piepjes en iedere keer afremmen?
Willekeurig voorbeeld: verkeerslicht staat op rood, je komt aanrijden, je schat in wanneer die zo ongeveer op op groen zal gaan en wanneer je dan langzaam uitrolt, dat je dan met een beetje gas weer met het andere verkeer door kan rijden, c.q. je hoeft niet helemaal stil te staan.
Kan je het systeem uitzetten?
Is het mogelijk om de piepjes uit te zetten?
Gaan ze al heel vroeg over, die piepjes, of pas op het aller- allerlaatste moment?
Dank voor de reacties!
Ervaringen met "Rijassistentiepakket plus"
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7559
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Welke auto gaat het over? Distronic werkt in ieder geval met instelbare afstanden, ik dacht dat het trouwens standaard uitstaat en je het echt zelf moet activeren (net als cruise control)... remassistent zou ik niet weten. Misschien via de boordcomputer kijken of je het kan uitzetten? Met grootlichtassistent werkt dat wel zo.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Ik zou nooit meer zonder willen, en voor mij is dit inmiddels de derde auto met distronic (plus). Het werk perfect, ook in de stad of in de file. En je wordt niet gek van de piepjes want die waarschuwen je alleen als je heel snel op je voorganger inloopt (dus als je zelf zit te suffen......), als je heel alert rijd zal je geen last hebben van de piepjes want die zijn er dan nooit. Distronic werk net als een gewone cruise control, je activeert het systeem zelf. Distronic past wel het best bij een wat defensievere rijstijl, bumper kleven lukt niet met ingeschakelde distronic.
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
-
- Berichten: 842
- Lid geworden op: 28 jun 2016 20:44
- Mercedes-Benz: S205 C200 C klasse 2015, voor heen Alfa Romeo (145, 147, 156 en 159)
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Eens, ik had al jaren cruise control. Maar dat was vooral in het buitenland of ver buiten de randstad bruikbaar.
Adaptieve cruise control is echter wel heel erg fijn en ik gebruik het nu echt veel meer dan hiervoor.
Adaptieve cruise control is echter wel heel erg fijn en ik gebruik het nu echt veel meer dan hiervoor.
Frits schreef: Distronic past wel het best bij een wat defensievere rijstijl, bumper kleven lukt niet met ingeschakelde distronic.
De keren dat ik er mee heb gereden viel me op dat als je wilt inhalen, je op tijd naar links moet gaan. Anders grijpt de Distronic in op het moment dat je achter je voorganger 'wegschuift' naar de baan links van je. Het zal wennen zijn, maar in het begin reed ik met ingeschakelde Distronic niet vloeiender
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
Heel hartelijk dank voor de reacties! Ik ga 'm zeker nemen. Dat inhalen (David_O), daar dacht ik ook aan: je ziet het vaak op de buitenweg dat mensen snelheid vermeerderen en inlopen op de voorganger. Je wéét dan dat ze willen inhalen. In feite doe je het zelf ook: je gaat niet eerst naar links om dán pas gas te geven.
Enfin, we gaan het zien. Die adaptive cruise control lijkt mij op de grote weg ideaal. Hoe vaak komt het niet voor dat je 'm op bijvoorbeeld 115 zet. Dat gaat prima, maar de voorganger gaat gaandeweg langzamer rijden...
Enfin, we gaan het zien. Die adaptive cruise control lijkt mij op de grote weg ideaal. Hoe vaak komt het niet voor dat je 'm op bijvoorbeeld 115 zet. Dat gaat prima, maar de voorganger gaat gaandeweg langzamer rijden...
Gewoon poot op het gas en door de Disctronic 'heen duwen', zoals S_W204 aangeeft:
S_W204 schreef:Bumperkleven met Distronic Plus gaat prima, gewoon gas geven, krijg je vanzelf "Distronic Plus Passief" in je display.
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
Ik zie in de handleiding dat als je het Rijassistentpakket Plus neemt ook de COMAND Online optie nodig hebt om gebruik te kunnen maken van de volgende functies:
- snelheidslimietassistent
- actieve rijbaanwisselassistent
Klopt dit?
- snelheidslimietassistent
- actieve rijbaanwisselassistent
Klopt dit?
Ik heb het rijassistentieplus pakket nu voor de tweede keer.
De eerste keer in een 2016 E-klasse en nu in een 2019 GLE en dit pakket is veeeeeeel meer dan alleen distronic.
Je moet het zien als een autonoom rijden pakket met distronic, actieve dodehoek assistentie, actieve lane assist en actieve rijbaan assist.
In combinatie met Command online gaat het zelfs zo ver dat de auto volledig zelfstandig een rotonde kan nemen en daarbij automatisch de snelheid verlaagt en rekening met kruisend verkeer houdt.
Bovendien ziet hij op GPS in combinatie met verkeersbordenherkenning hoe snel hij mag rijden en kan zelfs als de limiet hoger is er voor kiezen in een bocht af te remmen als hij vindt dat het te snel gaat ook al rijdt er geen auto voor hem.
Hij stuurt ook zelf en als je de handen van het stuur haalt dan gaat hij na een aantal seconden melden dat je de handen aan het stuur moet doen.
Doe je dat niet na een tweede visuele- en geluidsmelding dan kan hij zelfs de auto volledig zelfstandig stil zetten.
Je kunt naar believen de verschillende onderdelen van dit pakket uitzetten en eigenlijk is er maar 1 nadeel.
Als je er aan gewent bent en je stapt achter het stuur van een auto die het niet heeft dan is het eerst even oppassen omdat je gewend raakt aan het feit dat je eigen auto veel dingen bij je uit handen haalt.
Maar ik vind het geweldig!
De eerste keer in een 2016 E-klasse en nu in een 2019 GLE en dit pakket is veeeeeeel meer dan alleen distronic.
Je moet het zien als een autonoom rijden pakket met distronic, actieve dodehoek assistentie, actieve lane assist en actieve rijbaan assist.
In combinatie met Command online gaat het zelfs zo ver dat de auto volledig zelfstandig een rotonde kan nemen en daarbij automatisch de snelheid verlaagt en rekening met kruisend verkeer houdt.
Bovendien ziet hij op GPS in combinatie met verkeersbordenherkenning hoe snel hij mag rijden en kan zelfs als de limiet hoger is er voor kiezen in een bocht af te remmen als hij vindt dat het te snel gaat ook al rijdt er geen auto voor hem.
Hij stuurt ook zelf en als je de handen van het stuur haalt dan gaat hij na een aantal seconden melden dat je de handen aan het stuur moet doen.
Doe je dat niet na een tweede visuele- en geluidsmelding dan kan hij zelfs de auto volledig zelfstandig stil zetten.
Je kunt naar believen de verschillende onderdelen van dit pakket uitzetten en eigenlijk is er maar 1 nadeel.
Als je er aan gewent bent en je stapt achter het stuur van een auto die het niet heeft dan is het eerst even oppassen omdat je gewend raakt aan het feit dat je eigen auto veel dingen bij je uit handen haalt.
Maar ik vind het geweldig!
assumption is the mother of all fuck-ups
-
- Donateur
- Berichten: 973
- Lid geworden op: 15 jul 2019 14:22
- Mercedes-Benz: W204 250 CDI
- Locatie: Utrecht
W204 mei 2012 met:
1. distronic
2. rijbaanwisselassistent
3. dodehoekdetectie
4. verkeersbordenherkenning
Bewust gekozen voor de eerste 3. En er zeer tevreden mee. Is relaxed rijden.
Bij mijn W204 kunnen deze systemen in het menu aan/uit gezet worden. Dit is een eenmalige instelling en deze instellingen blijven ongeacht starten en stoppen. Totdat je het in het menu veranderd.
Bij sommige merken (ik ben niet bekend met andere Mercedes modellen) moet je na iedere x starten bijvoorbeeld verkeersbordenherkenning uitschakelen. En er zijn auto's die bij verkeersbordenherkenning direct remmen om de snelheid aan te passen... Lijkt mij niet prettig.
1. distronic
2. rijbaanwisselassistent
3. dodehoekdetectie
4. verkeersbordenherkenning
Bewust gekozen voor de eerste 3. En er zeer tevreden mee. Is relaxed rijden.
Bij mijn W204 kunnen deze systemen in het menu aan/uit gezet worden. Dit is een eenmalige instelling en deze instellingen blijven ongeacht starten en stoppen. Totdat je het in het menu veranderd.
Bij sommige merken (ik ben niet bekend met andere Mercedes modellen) moet je na iedere x starten bijvoorbeeld verkeersbordenherkenning uitschakelen. En er zijn auto's die bij verkeersbordenherkenning direct remmen om de snelheid aan te passen... Lijkt mij niet prettig.