Welke diesel kopen w(s)204 of w(s)211?

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
evr66
Berichten: 176
Lid geworden op: 09 okt 2012 09:01
Mercedes-Benz: S211 E320 AMG

22 jan 2018 20:04

clickbait :)
DIESEL OR DIE
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 dec 2009 23:39
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz Vito/V-Class
Locatie: Plonéour-Lanvern

22 jan 2018 20:06

Cornelis schreef:Als je idd voor een 4-cilinder gaat en het lukt binnen je budget ga dan voor mopf en w211.
Sla airmatic over dat is duur bij alle types als de balgen lek raken, de achterste balgen van de standaard niveauregeling van een S211 gaan bij alle versies na een jaar of 10 een keer kapot.
Het ergste wat je bij de pre-mopf va ca 2004 kan gebeuren is een sbc pomp die tegenwoordig de helft kost van vroegâh
en komt dan incl montage ergens rond de 12-1300 €.
Andere kant is dat ik nog nooit een auto heb gehad, en dat waren er veel, die zo fijn remde...
Dank voor de info, handbak of automaat? Ik heb ervaring met 201's (2x), 202's (2X) en 210(1x dus). Daarvan 4 x handbak (geen gezeik) 1 keer automaat (wel gezeik mee).
DIESEL OR DIE
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 dec 2009 23:39
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz Vito/V-Class
Locatie: Plonéour-Lanvern

22 jan 2018 20:08

MBenzNL schreef:
DIESEL OR DIE schreef:Nu weet ik dat de w211 (de pre-mopf) een ramp op wielen was, de mopf een stuk beter.
ik heb drie 211ers gehad en verreweg de meeste onkosten heb ik gehad aan de ene mopf 211 - en niet aan de twee premopf 211ers (waarvan er 1 uit de allereerste batch 211ers was)

en een pre mopf 204 is niet half zo perfect als je dat jij blijkbaar denkt

greetingz,
Waarom is de pre mpf 204 niet zo goed?
DIESEL OR DIE
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 dec 2009 23:39
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz Vito/V-Class
Locatie: Plonéour-Lanvern

22 jan 2018 20:12

Evan schreef:Haha ik rij dus al bijna 6 jaar met een ramp op wielen. Ik kan je zeggen dat ik nog geen moment spijt heb gehad van men ramp op wielen en dat t kwa onderhoudskosten ook super meevalt.
En tja een C met een E vergelijken is Appels met peren...

Elk model heeft zijn voors en tegens. Ik raad je gewoon aan een goed onderhouden exemplaar te kopen dat zal je een hoop ellende schelen.
Precies, maar het is ook makkelijker om je uiteindelijk op 1 model te focussen. (die andere dus los te laten) anders blijft het knagen!~
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11200
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

22 jan 2018 20:52

DIESEL OR DIE schreef:
Cornelis schreef:Als je idd voor een 4-cilinder gaat en het lukt binnen je budget ga dan voor mopf en w211.
Sla airmatic over dat is duur bij alle types als de balgen lek raken, de achterste balgen van de standaard niveauregeling van een S211 gaan bij alle versies na een jaar of 10 een keer kapot.
Het ergste wat je bij de pre-mopf va ca 2004 kan gebeuren is een sbc pomp die tegenwoordig de helft kost van vroegâh
en komt dan incl montage ergens rond de 12-1300 €.
Andere kant is dat ik nog nooit een auto heb gehad, en dat waren er veel, die zo fijn remde...
Dank voor de info, handbak of automaat? Ik heb ervaring met 201's (2x), 202's (2X) en 210(1x dus). Daarvan 4 x handbak (geen gezeik) 1 keer automaat (wel gezeik mee).
Wat bedoel je ?






Handbak ? Doe je je was ook nog met de hand ? :owja: :lol:
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Gebruikersavatar
MBenzNL
Moderator
Berichten: 20693
Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

22 jan 2018 21:23

DIESEL OR DIE schreef:Waarom is de pre mpf 204 niet zo goed?
onder andere:
massa gebrek achterlampen
vastgesmolten stadslicht lampen in de koplampen
te kleine harddisc in de comand
gebroken asjes in de comand bedienknop

greetingz,
ikk9191
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:13
Mercedes-Benz: W211 e220 2003

22 jan 2018 21:28

ELV vergeten?
Gebruikersavatar
Snel
Berichten: 1454
Lid geworden op: 17 apr 2010 23:28
Specialisatie: Nuxing
Locatie: Omg. Utrecht

22 jan 2018 22:27

+ roestende remleidingen achter
+ scheurtjes in aluminium achterbrug (subframe)
+ scheurtjes in artico-leder
Groet,
Pieter
Gebruikersavatar
mr. Michel
Beheerder
Berichten: 13903
Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
Specialisatie: BBQ
Locatie: Een leuk durp in Gelderland

22 jan 2018 22:30

Snel schreef:+ roestende remleidingen achter
+ scheurtjes in aluminium achterbrug (subframe)
+ scheurtjes in artico-leder
Samenvattend een ramp op wielen :twisted:
Waar geen wil is, is een uitweg

Oo\=㉦=/oO
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 6607
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

22 jan 2018 22:33

mr. Michel schreef:
Snel schreef:+ roestende remleidingen achter
+ scheurtjes in aluminium achterbrug (subframe)
+ scheurtjes in artico-leder
Samenvattend een ramp op wielen :twisted:

:lol:
greetings Evan
Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 6607
Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
Specialisatie: Hijsen
Locatie: noord limburg

22 jan 2018 22:34

DIESEL OR DIE schreef:
Evan schreef:Haha ik rij dus al bijna 6 jaar met een ramp op wielen. Ik kan je zeggen dat ik nog geen moment spijt heb gehad van men ramp op wielen en dat t kwa onderhoudskosten ook super meevalt.
En tja een C met een E vergelijken is Appels met peren...

Elk model heeft zijn voors en tegens. Ik raad je gewoon aan een goed onderhouden exemplaar te kopen dat zal je een hoop ellende schelen.
Door de woordkeuze "ramp op wielen"te gebruiken, krijg ik wel de informatie die ik graag wil hebben, dank daarvoor!
Haha iedereen is inderdaad wel meteen duidelijk.
greetings Evan
Gebruikersavatar
Snel
Berichten: 1454
Lid geworden op: 17 apr 2010 23:28
Specialisatie: Nuxing
Locatie: Omg. Utrecht

22 jan 2018 22:35

mr. Michel schreef: Samenvattend een ramp op wielen :twisted:
Em toch wil ik met niemand ruilen! :goedzo:
Groet,
Pieter
Gebruikersavatar
Marco
Forum Held
Berichten: 8031
Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
Locatie: 078
Contacteer:

22 jan 2018 23:23

Cornelis schreef:
Marco schreef:
Cornelis schreef:de achterste balgen van de standaard niveauregeling van een S211 gaan bij alle versies na een jaar of 10 een keer kapot.
...al zijn daar ook uitzonderingen op bekend ;-)
:goedzo:

“een keer”... tegen veroudering van rubber in de buitenlucht, tussen min 25 en plus 35 celcius, water en
pekel bestaan geen middeltjes ;)
Zal best, dan zal mijn auto die al 14 jaar rond rijdt (15 jaar als je de datum verlaten fabriek meetelt) binnenkort wel weer een nieuwe melding geven, dan zijn we er iig in 1 jaar helemaal van af van die dreigementen...
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
Gebruikersavatar
Higgins
Berichten: 1509
Lid geworden op: 26 aug 2006 10:53
Mercedes-Benz: X253 GLC 350e
Specialisatie: slap zeveren
Locatie: Horst

23 jan 2018 09:56

MBenzNL schreef:
DIESEL OR DIE schreef:Nu weet ik dat de w211 (de pre-mopf) een ramp op wielen was, de mopf een stuk beter.
ik heb drie 211ers gehad en verreweg de meeste onkosten heb ik gehad aan de ene mopf 211 - en niet aan de twee premopf 211ers (waarvan er 1 uit de allereerste batch 211ers was)

en een pre mopf 204 is niet half zo perfect als je dat jij blijkbaar denkt

greetingz,
Vertel er dan wel ff bij dat die MOPF de V6-diesel was die hier door iedereen de grond in wordt geboord, en die pre-MOPF 4-cilinders waren....
Volgens mij heeft de gemiddelde 4-cilinder MOPF ook nergens last van..... ;) :D
splunder
Forum Held
Berichten: 1504
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
Mercedes-Benz: S211 220cdi
Locatie: Zeist

23 jan 2018 12:16

Van belang is ook waarvoor de wagen gebruikt gaat worden. Bijv gezin? Dan een 211.
Station nodig? Enz.

Aankoopkeuring laten doen.

Succes een zeer tevreden premopf s211 220 cdi rijder ( 592.000 km, geen typfout)
Plaats reactie