Welke diesel kopen w(s)204 of w(s)211?
-
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 16 dec 2009 23:39
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz Vito/V-Class
- Locatie: Plonéour-Lanvern
Dank voor de info, handbak of automaat? Ik heb ervaring met 201's (2x), 202's (2X) en 210(1x dus). Daarvan 4 x handbak (geen gezeik) 1 keer automaat (wel gezeik mee).Cornelis schreef:Als je idd voor een 4-cilinder gaat en het lukt binnen je budget ga dan voor mopf en w211.
Sla airmatic over dat is duur bij alle types als de balgen lek raken, de achterste balgen van de standaard niveauregeling van een S211 gaan bij alle versies na een jaar of 10 een keer kapot.
Het ergste wat je bij de pre-mopf va ca 2004 kan gebeuren is een sbc pomp die tegenwoordig de helft kost van vroegâh
en komt dan incl montage ergens rond de 12-1300 €.
Andere kant is dat ik nog nooit een auto heb gehad, en dat waren er veel, die zo fijn remde...
-
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 16 dec 2009 23:39
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz Vito/V-Class
- Locatie: Plonéour-Lanvern
Waarom is de pre mpf 204 niet zo goed?MBenzNL schreef:ik heb drie 211ers gehad en verreweg de meeste onkosten heb ik gehad aan de ene mopf 211 - en niet aan de twee premopf 211ers (waarvan er 1 uit de allereerste batch 211ers was)DIESEL OR DIE schreef:Nu weet ik dat de w211 (de pre-mopf) een ramp op wielen was, de mopf een stuk beter.
en een pre mopf 204 is niet half zo perfect als je dat jij blijkbaar denkt
greetingz,
-
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 16 dec 2009 23:39
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz Vito/V-Class
- Locatie: Plonéour-Lanvern
Precies, maar het is ook makkelijker om je uiteindelijk op 1 model te focussen. (die andere dus los te laten) anders blijft het knagen!~Evan schreef:Haha ik rij dus al bijna 6 jaar met een ramp op wielen. Ik kan je zeggen dat ik nog geen moment spijt heb gehad van men ramp op wielen en dat t kwa onderhoudskosten ook super meevalt.
En tja een C met een E vergelijken is Appels met peren...
Elk model heeft zijn voors en tegens. Ik raad je gewoon aan een goed onderhouden exemplaar te kopen dat zal je een hoop ellende schelen.
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Wat bedoel je ?DIESEL OR DIE schreef:Dank voor de info, handbak of automaat? Ik heb ervaring met 201's (2x), 202's (2X) en 210(1x dus). Daarvan 4 x handbak (geen gezeik) 1 keer automaat (wel gezeik mee).Cornelis schreef:Als je idd voor een 4-cilinder gaat en het lukt binnen je budget ga dan voor mopf en w211.
Sla airmatic over dat is duur bij alle types als de balgen lek raken, de achterste balgen van de standaard niveauregeling van een S211 gaan bij alle versies na een jaar of 10 een keer kapot.
Het ergste wat je bij de pre-mopf va ca 2004 kan gebeuren is een sbc pomp die tegenwoordig de helft kost van vroegâh
en komt dan incl montage ergens rond de 12-1300 €.
Andere kant is dat ik nog nooit een auto heb gehad, en dat waren er veel, die zo fijn remde...
Handbak ? Doe je je was ook nog met de hand ?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20708
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
onder andere:DIESEL OR DIE schreef:Waarom is de pre mpf 204 niet zo goed?
massa gebrek achterlampen
vastgesmolten stadslicht lampen in de koplampen
te kleine harddisc in de comand
gebroken asjes in de comand bedienknop
greetingz,
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Samenvattend een ramp op wielenSnel schreef:+ roestende remleidingen achter
+ scheurtjes in aluminium achterbrug (subframe)
+ scheurtjes in artico-leder
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
mr. Michel schreef:Samenvattend een ramp op wielenSnel schreef:+ roestende remleidingen achter
+ scheurtjes in aluminium achterbrug (subframe)
+ scheurtjes in artico-leder
greetings Evan
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Haha iedereen is inderdaad wel meteen duidelijk.DIESEL OR DIE schreef:Door de woordkeuze "ramp op wielen"te gebruiken, krijg ik wel de informatie die ik graag wil hebben, dank daarvoor!Evan schreef:Haha ik rij dus al bijna 6 jaar met een ramp op wielen. Ik kan je zeggen dat ik nog geen moment spijt heb gehad van men ramp op wielen en dat t kwa onderhoudskosten ook super meevalt.
En tja een C met een E vergelijken is Appels met peren...
Elk model heeft zijn voors en tegens. Ik raad je gewoon aan een goed onderhouden exemplaar te kopen dat zal je een hoop ellende schelen.
greetings Evan
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8039
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Zal best, dan zal mijn auto die al 14 jaar rond rijdt (15 jaar als je de datum verlaten fabriek meetelt) binnenkort wel weer een nieuwe melding geven, dan zijn we er iig in 1 jaar helemaal van af van die dreigementen...Cornelis schreef:Marco schreef:...al zijn daar ook uitzonderingen op bekendCornelis schreef:de achterste balgen van de standaard niveauregeling van een S211 gaan bij alle versies na een jaar of 10 een keer kapot.
“een keer”... tegen veroudering van rubber in de buitenlucht, tussen min 25 en plus 35 celcius, water en
pekel bestaan geen middeltjes
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Higgins
- Berichten: 1510
- Lid geworden op: 26 aug 2006 10:53
- Mercedes-Benz: X253 GLC 350e
- Specialisatie: slap zeveren
- Locatie: Horst
Vertel er dan wel ff bij dat die MOPF de V6-diesel was die hier door iedereen de grond in wordt geboord, en die pre-MOPF 4-cilinders waren....MBenzNL schreef:ik heb drie 211ers gehad en verreweg de meeste onkosten heb ik gehad aan de ene mopf 211 - en niet aan de twee premopf 211ers (waarvan er 1 uit de allereerste batch 211ers was)DIESEL OR DIE schreef:Nu weet ik dat de w211 (de pre-mopf) een ramp op wielen was, de mopf een stuk beter.
en een pre mopf 204 is niet half zo perfect als je dat jij blijkbaar denkt
greetingz,
Volgens mij heeft de gemiddelde 4-cilinder MOPF ook nergens last van.....
-
- Forum Held
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
- Mercedes-Benz: S211 220cdi
- Locatie: Zeist
Van belang is ook waarvoor de wagen gebruikt gaat worden. Bijv gezin? Dan een 211.
Station nodig? Enz.
Aankoopkeuring laten doen.
Succes een zeer tevreden premopf s211 220 cdi rijder ( 592.000 km, geen typfout)
Station nodig? Enz.
Aankoopkeuring laten doen.
Succes een zeer tevreden premopf s211 220 cdi rijder ( 592.000 km, geen typfout)