Hallo allemaal,
Na jaren lang enkel naar Vito's te hebben gekeken hebben we eindelijk een Vito gekocht.
Nu blijkt dat deze tussen 100kmh en 120kmh resoneert/trilt. Ook wanneer we de versnelling in N zetten.
We zijn samen met de garage begonnen aan de zoektocht.
Daar hebben ze de ABS uitgeschakeld. Dit werkt echter niet, de versnellingsbak schakeld dan niet over en je kan de snelheid dan niet aflezen, snelheidsmeter blijft dan op 0 km/u staan. Hierdoor kan de aandrijflijn niet gecontroleerd worden, waardoor we de verschillende onderdelen in de aandrijflijn niet kunnen testen/uitsluiten
De comentaren en verhalen die we hebben gelezen stemmen niet echt heel vrolijk. Veel klachten maar weinig oplossingen?
Wat hebben we tot nu toe gedaan?
- Balanseren en uitlijnen.
- Andere velgen andere banden
- Nieuwe schokbrekers achter
Waar we naar op zoek zijn, is hoe we mogelijk "onbelast" zouden kunnen testen waardoor we onderdeel voor onderdeel kunnen uitsluiten.
Antwoorden van vergelijkbare aard waarbij de oplossing wordt benoemd. Dus niet wat allemaal mogelijk is, maar wat is er in voorgaande gevallen met vergelijkbare problemen de oplossing geweest? Zijn er gevallen bekend waarbij men de Vito trillingsvrij heeft gekregen??
MB Vito V6
- pascalvd
- Berichten: 5148
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Als ik het zo lees zit er een trilling in het aangedreven gedeelte
Dus bak, aandrijfas, differentieel, steek assen, banden
En is het snelheids afhankelijk en niet toeren afhankelijk
Zo te lezen heb je de banden uit gesloten
Dan kan je de aandrijfas controleren Roestvorming in de kruiskoppelingen
Is de trilling ook vermogens afhankelijk ? Zodra je gas los laat trilling over ?
Ja mijn Vito rijd trillingsvrij je mag best wel eens langs komen om te ervaren
Gr Pascal
Dus bak, aandrijfas, differentieel, steek assen, banden
En is het snelheids afhankelijk en niet toeren afhankelijk
Zo te lezen heb je de banden uit gesloten
Dan kan je de aandrijfas controleren Roestvorming in de kruiskoppelingen
Is de trilling ook vermogens afhankelijk ? Zodra je gas los laat trilling over ?
Ja mijn Vito rijd trillingsvrij je mag best wel eens langs komen om te ervaren
Gr Pascal
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Automaat ? Bakolie op peil ?
Bak elke 60 dkm ververst + filter en dan ook de olie uit de koppelomvormer afgetapt
of doorgespoeld met verse olie als er geen aftapplug in de koppelomvormer zit ?
Bak elke 60 dkm ververst + filter en dan ook de olie uit de koppelomvormer afgetapt
of doorgespoeld met verse olie als er geen aftapplug in de koppelomvormer zit ?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Gobert
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 16 aug 2010 17:48
- Mercedes-Benz: Na een SLK 320 en SLK 350 nu een Viano 3.0 Marco Polo
- Locatie: Omgeving Arnhem
TS schrijft dat het verschijnsel zich ook voordoet in de N-stand. Is daarmee de aandrijfas niet uitgesloten?
Overigens, een verkeerde uitlijning van de wielen leidde bij mij niet tot enige trilling, wel tot vroegtijdige bandenvervanging.
Overigens, een verkeerde uitlijning van de wielen leidde bij mij niet tot enige trilling, wel tot vroegtijdige bandenvervanging.
La Passione Passa dal Cuore
-
- Berichten: 3853
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
De automaat in N zetten tegen 120 km/h is héél slecht! Daardoor help je de versnellingsbak om zeep... Tijdens het rijden ten allen tijde de bak in D laten staan!
Ik zou de aandrijfas controleren op onbalans... Komt vaker voor. Alsook motor en bak steunen.
Ik zou de aandrijfas controleren op onbalans... Komt vaker voor. Alsook motor en bak steunen.
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
- Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
- Specialisatie: beroeps oplichter
- Locatie: Bippen (de)
Zou het in je hardydisk zoeken. Of de kruizen.