Geluidsniveau Audio 20

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3822
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

21 nov 2017 20:31

Heeft iemand een oplossing voor het gelijktrekken van het uitgangsvermogen van de radio en een aangesloten telefoon via “media”?

Wanneer ik spotify via m’n iPhone stream met Bluetooth naar de Audio 20, moet het niveau behoorlijk hoog staan. Het niveau op de iPhone heb ik dan al op max staan. Maar wanneer ik dan overschakel naar de radio, knallen de ramen er bijna uit. Zo hard staat de radio dan.

Is er ergens een instelling om de uitgangsvermogens gelijk te maken aan elkaar? Ik draai me nu gek aan de volumeknop wanneer ik overschakel van media naar radio, maar soms vergeet ik dat. :o

Er is toch wel iets mogelijk?

Ik bedenk me nu zelf iets: werkt het als je het niveau regelt via de stuurknoppen voor de audio? Bij de navi werkt die regeling als een voorinstelling bij de gesproken navi-aanwijzingen. Gaat die methode hier ook op?
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Headhunter07
Berichten: 1464
Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
Mercedes-Benz: G500

21 nov 2017 20:33

Bij Comand online heb je een optie om je telefoon-volume te boosten via bluetooth. Ik dacht je draaischijf naar beneden bewegen. Zal bij audio 20 toch ook wel zoiets zijn?
Al blijft er dan nog een aardig verschil in volume tussen media en radio.
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3822
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

21 nov 2017 23:14

Ja, die boost functie kwam ik ook tegen maar die heeft niet echt veel invloed.

Jammer dat de Comand ook dit effect geeft. Je zou denken dat MB in hun high end systeem een effectieve oplossing zou hebben.
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
nogeenrick
Berichten: 98
Lid geworden op: 09 feb 2016 17:16
Mercedes-Benz: w212 200cgi; W906

26 nov 2017 16:44

Ik kan met mijn Audio 20 (w212) geen audio streamen, maar heb via de connector (met bluetooth dongle) hetzelfde probleem. De degelijke Mercedesingenieurs hebben waarschijnlijk zitten dromen van het aansluiten van hun Revox B77 https://www.google.nl/search?q=revox+b7 ... wqX4BXaOM: en die uitgangen werken ook prima op de aux-ingang, je krijgt dan hetzelfde volume als bij de CD speler:

https://youtu.be/mi6B8FZ6YLY

Ze hebben alleen de opkomst van de telefoon/mp3-spelers even gemist, die normaal gesproken koptelefoons aansturen en een ander uitgangssignaal hebben. Ik heb er daarom een versterkertje tussen gefröbeld waardoor ik via de aux nu ook met de telefoon/mp3speler/dongle hetzelfde volume heb als met de cd-speler:

https://youtu.be/KnAX1zg7IUs

Blijft dat de radio standaard een soort loudness aan heeft staan. Zo blijft er niet alleen een (klein) volumeverschil tussen radio en cd/aux, maar ook klinkt de cd/aux zonder loudness neutraler - en daardoor prettiger vind ik. Ik heb alleen nog niet kunnen ontdekken hoe je die loudness uit kunt krijgen. Als er mensen zijn die dat weten, dan houd ik mij aanbevolen.
Plaats reactie